Ma mieć system wymiany baterii i kosztować poniżej 20 000 euro. Tak marka samochodów Nio świętuje swoje dziesięciolecie i w ramach obchodów prezentuje pierwszy samochód swojej nowej marki zależnej Firefly.
Niskie ceny i wsparcie chińskiego rządu spowodowały reakcję UE na ofensywę tanich elektryków. A Brazylijczycy nie pozwolili, aby przy budowie fabryki BYD traktował robotników jak niewolników. Nawet jeśli są Chińczykami.
Farizon Auto to nowa marka na europejskim rynku motoryzacyjnym. Pochodząca z Chin i należąca do giganta Geely, zajmuje się sprzedażą samochodów użytkowych. Na początek wprowadza elektrycznego vana Farizon SV – dostawczaka zaprojektowanego specjalnie z myślą o europejskim rynku.
Producent telefonów komórkowych Xiaomi wprowadził na chiński rynek swój drugi model – YU7. To SUV, który swoim wyglądem przypomina Ferrari Purosangue, za to kosztuje dużo, dużo mniej.
Niemiecki prywatny importer Ari Motors z Saksonii wprowadzi na rynek zachodnich sąsiadów elektrycznego malucha Wuling Mini EV. Ten niepozorny samochód, który jest owocem wspólnego przedsięwzięcia GM i SAIC to absolutny bestseller w Chinach.
Chińska linia lotnicza JuneYao wprowadza na rynek własny samochód elektryczny – JuneYao Air. Sensacją jest nie tylko hojna gwarancja na akumulator, ale i inne dodatki.
Smart znany z małych miejskich samochodów chce oferować w przyszłości modele premium. Planuje nowego elektrycznego sedana na rynek europejski. Brabus chce zbudować jego sportową wersję.