E5 Sportback to nie tylko debiut submarki stworzonej specjalnie dla Chin, ale także projekt z polskim akcentem. Za design nadwozia odpowiada Kamil Łabanowicz – ceniony projektant Audi, który wcześniej pracował m.in. nad koncepcyjnymi modelami marki i jest autorem linii takich aut jak Audi Q8 czy A7 Sportback. Tym razem jego zadaniem było przygotowanie samochodu dla zupełnie innego odbiorcy – młodszych i bardziej cyfrowych klientów z Państwa Środka. Efekt? Dynamicznie narysowane, coupe-podobne nadwozie E5 Sportback, które wpisuje się w gusta chińskich klientów.
AUDI E5 Sportback
Nowa marka, ale pod szyldem Audi
Warto podkreślić, że E5 Sportback nie jest zwykłym kolejnym modelem z oferty Audi, lecz pierwszym samochodem nowej, elektrycznej submarki stworzonej wyłącznie dla Chin. Co ciekawe, marka ta nie została nazwana inaczej – jak to robią niektórzy producenci (np. Toyota z Lexusem czy Hyundai z Genesisem) – lecz również występuje pod nazwą Audi, ale bez klasycznego logotypu czterech pierścieni, a wykorzystuje jedynie pisaną z dużych liter nazwę AUDI. To świadomy zabieg marketingowy: w ten sposób Audi wykorzystuje globalną rozpoznawalność, a jednocześnie buduje osobną gamę, bardziej dostępną cenowo, skierowaną do młodych odbiorców i sfokusowaną na rynek chiński.
Czytaj więcej
Audi podczas salonu IAA w Monachium zaprezentowało Concept C – zjawiskowy roadster z twardym dach...
AUDI E5 Sportback