Pracę straci ponad 3 tys. osób. Brak inwestorów dla fabryki Audi w Brukseli

Fabryce Audi w Brukseli grozi likwidacja. Mimo starań i poszukiwań nie ma realnej koncepcji przejęcia zakładu przez inną firmę. Pracę może stracić około 3 tys. pracowników.

Bankructwo i wstrzymana produkcja. To koniec niemieckiej firmy motoryzacyjnej

Po lipcowym bankructwie producent foteli samochodowych całkowicie zawiesza produkcję. Recaro zostaje zlikwidowane, a 200 stanowisk pracy w niemieckim Kirchheim zostanie zlikwidowanych.

Chińczycy zainteresowani przejęciem fabryki Audi? Niemcy szukają nowego nabywcy

Audi nie znalazło jak na razie potencjalnego nabywcy na swoją fabrykę w Brukseli, w której do lipca produkowano elektryki. Według informacji, żaden z 26 potencjalnych nabywców nie był gotowy do przejęcia trzech tysięcy pracowników. Teraz w mediach pojawiły się plotki przejęcia zakładu przez chińską firmę Nio.

Kontrowersyjny szef koncernu Stellantis pod ostrzałem. Rada nadzorcza szuka następcy

Koncern samochodowy Stellantis, do którego należą takie marki jak Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler ma kłopoty. Dlatego rada postanowiła poszukać nowego szefa i nie przedłużyć kontraktu z kontrowersyjnym Carlosem Tavaresem.

Nadciąga kryzys w branży moto. VW zamyka fabrykę w Chinach, Mercedes sprzedaje udziały

Volkswagen i jego chiński partner SAIC zamykają fabrykę. Mercedes odsprzedał ostatnie udziały chińskiemu BYD. Ale i Chińczycy skarżą się, że „ ich rynek siada”. „Siada” także rynek europejski, co jest zapowiedzią kryzysu na rynku moto.

Po ponad 100 latach zbliża się koniec Citroena. Nawet Ferrari sprzedaje więcej aut

Od 01 listopada Citroen zaprzestaje sprzedawać swoje nowe samochody w Australii. Francuzi działają na tym kontynencie nieprzerwanie od 1923 roku.

Krytyka Stellantis. Spadkobierca Chryslera chce uratować amerykańskie marki samochodowe

Frank B. Rhodes Jr., spadkobierca Chryslera, chce uratować amerykańskie marki. Wystosował apel do inwestorów i pracowników o wsparcie w tworzeniu nowego podmiotu. Jednocześnie skrytykował zarządców Stellantisa za złe zarządzanie, czego efektem jest słaba pozycja Jeepa, RAM-a oraz marek Dodge oraz Chrysler.

Jest szansa na powrót Suzuki Jimny. Tym razem z napędem hybrydowym

Japońska marka nakreśliła swoją przyszłość do 2035 roku. Oprócz modeli hybrydowych, nie zabraknie także samochodów elektrycznych, ale Suzuki stawia również na niską masę własną swoich przyszłych konstrukcji.

Nie pomogło cięcie kosztów i wprowadzenie ceł. Volkswagen zapowiada zamykanie fabryk

Na nic się nie zdały cięcia kosztów i wprowadzenie ceł na chińskie auta elektryczne. Europejska motoryzacja jest w głębokim kryzysie. Tak głębokim, że Volkswagen zapowiedział zamykanie fabryk w Niemczech.

Koniec z rekordowymi zyskami. Kryzys niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego

Wydaje się, że czasy rekordowych zysków w niemieckim przemyśle samochodowym minęły. Zamiast tego piętrzą się złe wieści od producentów i dostawców.

Tesla już nie jest numerem jeden. Amerykanie zdetronizowani przez niemiecką markę

Dane sprzedażowe przygotowane przez Jato Dynamics wskazują, że Tesla ustąpiła w Europie z tronu, oddając prowadzenie BMW. Ten zwrot nie jest jednak przypadkowy i nie wynika ze spadków zainteresowania pojazdami elektrycznymi … przynajmniej nie w pełni.

Koniec z nocnymi zmianami. Produkcja w fabryce Volkswagena zmniejszona o 25 proc.

Słabe dane sprzedaży zmuszają Olivera Blume, szefa Volkswagena do podjęcia drastycznych kroków. Niemiecki gigant motoryzacyjny musi jeszcze bardziej zacisnąć pasa i teraz zmniejsza produkcję likwidując nocne zmiany.

Trzy legendarne japońskie marki łączą siły. Oto nowy sojusz

Nissan i Honda już w marcu zawarły sojusz w celu projektowania i wytwarzania samochodów elektrycznych i oprogramowania. Teraz dołącza do nich jeszcze Mitsubishi. Wszystko to, by bronić się przed rywalami z Chin.

Stellantis w USA: dobrowolna odprawa albo przymusowe zwolnienia

Nie wiadomo, ile ofert zostanie złożonych na apel koncernu, ale jeśli zbyt mało osób skorzysta z dobrowolnej odprawy mogą nastąpić przymusowe zwolnienia w strukturach Stellantis w USA.

Stellantis w trybie kryzysowym. Czy nadchodzi koniec Lancii i DS-a?

Grupa Stellantis boryka się obecnie ze słabymi wynikami finansowymi. Carlos Tavares, dyrektor generalny koncernu ogłasza rygorystyczne środki oszczędności, w tym zaprzestanie działalności marek należących do giganta motoryzacyjnego.

Cenniki Mercedesa to już historia. Niemiecka marka znosi stałe ceny aut

Mercedes robi kolejny krok w kierunku nowego modelu sprzedaży i zniesienia cenników. W przyszłości klienci nie będą nawet mogli zobaczyć w konfiguratorze, jak duża jest dla nich korzyść ani jaka była rzeczywista stała cena katalogowa auta.

Biznes samochodowy słabnie. Tesla znów nie spełniła oczekiwań. Analitycy się martwią

Minęły już czasy, gdy klienci stali w kolejce po kupno Tesli. Konkurencja stała się silniejsza, a pojazdy pionierów elektromobilności nie sprzedają się już same. Znajduje to wyraźne odzwierciedlenie w bilansie finansowym Tesli.

Klienci Jaguara mogą być zaskoczeni. W ofercie pozostanie tylko jeden model

Włodarze Jaguar Land Rover (JLR) podjęli zaskakującą decyzję o wycofaniu z oferty pięciu z sześciu oferowanych modeli. Dlaczego tak się stało? Według CEO marki Adriana Mardella, były one nierentowne.