Rimac chce przejąć Bugatti. Chorwaci negocjują miliardową transakcję z Porsche

Cztery lata po historycznym połączeniu sił z Porsche, Rimac Group chce zrobić kolejny odważny krok. Założyciel i prezes chorwackiego koncernu Mate Rimac pr...

Europa ma za dużo fabryk aut. Chińska ekspansja pogłębia kryzys

Europejski przemysł motoryzacyjny traci równowagę. Fabryki pracują na pół gwizdka, popyt maleje, a chińskie marki zdobywają coraz większy udział w rynku. W...

Te cztery rodziny rządzą motoryzacją w Europie

Kiedy myślimy o motoryzacyjnym imperium w Europie, widzimy ogromne koncerny. Jednak za większością decyzji w europejskiej branży motoryzacyjnej stoją zaled...

Koszty pracy pogrążyły fabrykę w Niemczech. Mercedes przenosi produkcję do Polski

Mercedes-Benz planuje strategiczne przeniesienie części produkcji z fabryki pod Berlinem do Polski. Decyzja ta wpisuje się w szerszy trend restrukturyzacji...

Porsche wypada z DAX. Koniec mitu niezniszczalnej marki premium

Spadająca sprzedaż, brak popytu na chińskim rynku, a teraz wykluczenie z indeksu DAX. To problemy, z którymi musi zmierzyć się Porsche.

Twój następny Mercedes będzie miał silnik BMW

W świecie, w którym rywalizacja między markami premium była dotąd niemal religią, szykuje się potencjalna rewolucja. Mercedes rozważa wykorzystanie silnikó...

Audi i Porsche rozważają wspólną fabrykę w USA

Karne cła nałożone przez administrację Donalda Trumpa wywierają coraz większą presję na niemieckich producentów samochodów. Audi, które jako jedyne z wielk...

Porsche pod presją. Słaba sprzedaż Macana z napędem elektrycznym zmienia strategię

Porsche potwierdziło, że mimo wcześniejszych decyzji, na rynek wprowadzi w 2028 roku nową serię SUV-ów z klasycznymi silnikami spalinowymi i hybrydami. Ta...

Niemieccy giganci motoryzacyjni w opałach. USA i Chiny odbierają zyski

Duzi gracze niemieckiego przemysłu samochodowego pogrążeni są w kryzysie. Amerykańskie cła na europejskie samochody drążą głębokie dziury w bilansach Volks...

Dlaczego Ram musiał przywrócić do życia swój legendarny silnik V8

Choć cała branża motoryzacyjna pędzi ku elektryfikacji, amerykańscy klienci pickupów wysyłają jasny sygnał: nie chcą rezygnować z tradycyjnych jednostek na...

Reklama
Reklama

Mercedes sprzedaje salony, Volkswagen zwalnia tysiące pracowników

Mercedes rozpoczął sprzedaż swoich salonów samochodowych w Niemczech, co bezpośrednio wpłynie na około 8 tys. miejsc pracy. Ta strategiczna decyzja, będąca...

Nissan w kryzysie: masowe zwolnienia i opóźnienia płatności dla dostawców

Nissan ma poważne problemy finansowe. W rezultacie podjęto decyzję o redukcji zatrudnienia o 15 proc. siły roboczej w skali globalnej, co oznacza zwolnieni...

Ponad 100 chińskich producentów aut zniknie z rynku. Zostaną tylko giganci

Chiński rynek samochodów elektrycznych przeżywa boom, ale też czeka go ogromna konsolidacja. Według analiz AlixPartners, do 2030 roku przetrwa tylko kilkan...

Upadłość dostawcy motoryzacyjnego. To pokłosie problemów Forda w Europie

Niemiecka firma Neapco Europe GmbH, jeden z największych pracodawców przemysłowych w Nadrenii Północnej-Westfalii, złożyła wniosek o upadłość. Decyzja ta z...

Zmiany organizacyjne pozwolą na zwiększenie produktywności firmy

Jeśli firma stoi przed wyzwaniem zwiększenia wydajności, to warto zacząć od organizacji. Bo produktywność to nie tylko wynik techniczny, ale zdolność całej...

Audi rezygnuje z radykalnej elektryfikacji. Silniki spalinowe co najmniej do 2035 r.

Trzy lata po głośnych deklaracjach o pełnej elektryfikacji Audi zmienia swoje założenia. Gernot Döllner, szef marki, ogłosił, że firma będzie produkować sa...

Maserati nie jest na sprzedaż. Stellantis zaprzecza plotkom

Stellantis zatrudnił firmę konsultingową, która sprawdza wszystkie możliwości dotyczące przyszłości Maserati, w tym sprzedaż udziałów. Jednak teraz koncern...

Japońska marka staje się w Europie coraz bardziej zależna od Francuzów

Prawie wszystkie nowe modele Mitsubishi przeznaczone na rynek europejski są pochodnymi modeli Renault i produkowane przez francuską firmę.

Chiński Elon Musk. Jest szefem Nio, spokojny i skromny, bez politycznych eskapad

William Li, dyrektor generalny Nio, wydaje się być spokojny, skromny i unika politycznych eskapad. W porównaniu do prezesa Tesli Elona Muska, Li realizuje...

Niemcy zaciskają pasa. Przejęte przez Audi włoskie studio projektowe na sprzedaż

Po 15 latach Audi zamierza sprzedać przejętą wcześniej włoską firmę stylistyczną Italdesign. Sprzedaż firmy ma odbyć się w ramach działań mających na celu...

Reklama
Reklama