W przyszłości producenci aut mogą znacznie stracić na wartości

Według badań w ciągu najbliższych pięciu lat branża motoryzacyjna mierzona w jednostkach będzie rosła, ale mierzona wartością przedsiębiorstwa skurczy się.

SsangYong odnotowuje w Polsce ekstremalne wzrosty sprzedaży

Przez pierwsze sześć miesięcy 2022 roku południowokoreański SsangYong odnotował w Polsce wzrost sprzedaży o ponad 630 procent względem zeszłego roku. To jeden z nielicznych przypadków wzrostu sprzedaży w dobie ogólnych spadków rejestracji.

Kolejny dobry kwartał Volvo

Volvo zwiększyło w II kwartale zysk, ale nie spodziewa się w całym roku większej sprzedaży aut niż w 2021 r. W segmencie ciężarówek - Volvo Trukcs i autobusów - Volvo Buses, szwedzka firma też wypadła lepiej od oczekiwań.

Volkswagen, Skoda i Seat mają się od siebie różnić, ale jak najmniejszym kosztem

Od 1 lipca za marki masowe w Grupie Volkswagena odpowiada były prezes Skody, Thomas Schäfer. Od 8 lipca jest również prezesem hiszpańskiego Seata.

Przez ostatnie dwa lata producenci samochodów stracili 500 mld USD

Ceny nowych samochodów w Polsce wzrosły w skali roku nawet o 1/4. Czy oznacza to, że producenci zarobili krocie? Zdecydowanie nie! Avnet Silica szacuje, że straty branży motoryzacyjnej sięgają pół biliona dolarów.

Kolejny spadek sprzedaży pojazdów użytkowych w UE

Rynek pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej przeżywa trudny czas. Po raz kolejny liczba rejestracji aut znów pikuje w dół.

Słabnie polski przemysł motoryzacyjny. Wyniki za pierwszy kwartał poniżej oczekiwań

Zmalała wartość produkcji sprzedanej branży motoryzacyjnej, zmniejszył się eksport. Zamiast oczekiwanych wzrostów, pierwsze trzy miesiące 2022 r. przyniosły spadki.

Tylko online i bez rabatu. Ford zmienia strategię sprzedaży aut elektrycznych

W przyszłości Ford chce oferować swoje e-samochody wyłącznie w sprzedaży bezpośredniej - podobnie jak Tesla. Nowa strategia została ogłoszona przez Jima Farleya, prezesa Forda.

Fabryka Tesli w Niemczech to spalarnia pieniędzy

Cały czas w świadomości słyszę huk pieca hutniczego, w którym pali się żywą gotówką. Nowa fabryka Tesli pod Berlinem i zakład w Austin w Teksasie tracą dzisiaj miliardy dolarów — powiedział właściciel Tesli, najbogatszy człowiek świata Elon Musk.

Największy chiński producent pojazdów rusza na podbój świata

Brytyjska marka MG ma być „koniem trojańskim” chińskiej grupy SAIC Motor w podboju świata. Największy Chiński producent UT odnotował sukcesy w Europie i na wschodzących rynkach, teraz ma większe ambicje - zwraca uwagę francuski dziennik „La Tribune”.

Rekordowy okres Lexusa na polskim rynku

Polski importer Lexusa pochwalił się najnowszymi wynikami. A chwalić jest się czym, bo to rekordowy czas dla tej japońskiej marki z segmentu premium.

Tesla najbardziej dochodowym producentem samochodowym

W motoryzacji przestała obowiązywać zasada kto wyprodukuje najwięcej ten najwięcej zarabia. Zysk, rentowność, marża to najważniejsze hasła, które wprowadzają politykę zero rabatów.

Stellantis i Toyota poszerzają współpracę. Nowy model produkowany będzie w Gliwicach

Stellantis i Toyota Motor Europe (TME) ogłosiły rozszerzenie dotychczasowej współpracy o nowego dużego auta użytkowego, zarówno z napędem konwencjonalnym, jak i elektrycznym.

Nowa strategia: Mercedes staje się marką luksusową

Ceny i rentowność w górę, za to mniejsza liczba wyprodukowanych aut. Oznacza to, że Mercedes zmniejszy gamę modeli tych z niższej półki. Cel to zdobycie pozycji najcenniejszej marki luksusowej na świecie.

Po wyjściu z Rosji Stellantis widzi Indie jako nowy rynek zbytu

Francusko-włosko-amerykański koncern motoryzacyjny Stellantis chce zdobyć rynek indyjski. Marka właśnie tam planuje odrobić finansowe straty poniesione w Rosji i Chinach.

Sprzedaż największej hybrydowej Toyoty powyżej oczekiwań

Od debiutu Toyoty Highlander, czyli początku 2021 roku na polskim rynku sprzedało się ponad 2000 egzemplarzy tego modelu. Highlander to największy SUV w europejskiej ofercie Toyoty.

Coraz trudniej kupić auto. Polski rynek motoryzacyjny coraz bardziej słabnie

W kwietniu sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych stopniała o 15,5 proc. w ujęciu rocznym do niespełna 39,8 tys. sztuk. Jak podał Instytut Samar, to już dziesiąty z rzędu spadek.

Tesla walczy ze spekulantami

Powołany specjalny zespół ma sprawdzać czy klienci nie decydują się na zakup wyłącznie po to, by następnie sprzedać auto i na tym zarobić. W razie podejrzeń blokowane jest konkretne zamówienie.