Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa

Lotus, Nissan, Audi, Volkswagen redukują miejsca pracy. Continental wdraża program oszczędnościowy, a Ford skraca czas pracy. To tylko kilka przykładów pogłębiającego się kryzysu w motoryzacji.

Volkswagen zamyka fabryki i zwalnia pracowników, ale zainwestuje w Riviana 5,8 mld USD

Grupa Volkswagen i Rivian Automotive ogłosiły oficjalnie połączenie sił. Niemcy zainwestują olbrzymie kwoty w wykupienie połowy udziałów.

Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba

Oliver Blume, szef Volkswagena, przedstawił swój katalog oszczędności. Pracownikom koncernu prawdopodobnie nie przypadnie do gustu, a tłuste lata już chyba dobiegły końca.

Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia

Złe wieści z branży motoryzacyjnej. Tym razem chodzi o zwolnienia w Nissanie i Audi, ale również coraz więcej poddostawców branży motoryzacyjnej zmuszona jest do redukcji załogi.

Zyski BMW spadły o prawie 84 proc. Winne problemy techniczne i Chiny

BMW odnotowało znaczny spadek zysków w trzecim kwartale 2024 roku ze względu na problemy techniczne z układami hamulcowymi i słabszy popyt w Chinach. Firma podała, że ​​skonsolidowany zysk spadł o prawie 84 proc., do 476 mln euro. Sprzedaż również spadła o 16 procent.

Sprawdzamy ile zarabiają pracownicy w fabrykach Volkswagena. Prezes dostaje fortunę

W obliczu kryzysu zarząd Volkswagena chce obniżyć pensje pracowników o kilkanaście procent, tym samym redukując aktualne koszty. Na tle innych pracodawców producent samochodów płaci imponujące pensje.

Kryzys w branży motoryzacyjnej. Kolejna niemiecka marka zwalnia tysiące pracowników

Kryzys w branży motoryzacyjnej rozprzestrzenia się coraz mocniej. Według aktualnych doniesień firma Bosch chce zwolnić 7 tys. pracowników pracujących w zakładach w Niemczech.

Pracę straci ponad 3 tys. osób. Brak inwestorów dla fabryki Audi w Brukseli

Fabryce Audi w Brukseli grozi likwidacja. Mimo starań i poszukiwań nie ma realnej koncepcji przejęcia zakładu przez inną firmę. Pracę może stracić około 3 tys. pracowników.

Bankructwo i wstrzymana produkcja. To koniec niemieckiej firmy motoryzacyjnej

Po lipcowym bankructwie producent foteli samochodowych całkowicie zawiesza produkcję. Recaro zostaje zlikwidowane, a 200 stanowisk pracy w niemieckim Kirchheim zostanie zlikwidowanych.

Chińczycy zainteresowani przejęciem fabryki Audi? Niemcy szukają nowego nabywcy

Audi nie znalazło jak na razie potencjalnego nabywcy na swoją fabrykę w Brukseli, w której do lipca produkowano elektryki. Według informacji, żaden z 26 potencjalnych nabywców nie był gotowy do przejęcia trzech tysięcy pracowników. Teraz w mediach pojawiły się plotki przejęcia zakładu przez chińską firmę Nio.

Kontrowersyjny szef koncernu Stellantis pod ostrzałem. Rada nadzorcza szuka następcy

Koncern samochodowy Stellantis, do którego należą takie marki jak Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler ma kłopoty. Dlatego rada postanowiła poszukać nowego szefa i nie przedłużyć kontraktu z kontrowersyjnym Carlosem Tavaresem.

Nadciąga kryzys w branży moto. VW zamyka fabrykę w Chinach, Mercedes sprzedaje udziały

Volkswagen i jego chiński partner SAIC zamykają fabrykę. Mercedes odsprzedał ostatnie udziały chińskiemu BYD. Ale i Chińczycy skarżą się, że „ ich rynek siada”. „Siada” także rynek europejski, co jest zapowiedzią kryzysu na rynku moto.

Po ponad 100 latach zbliża się koniec Citroena. Nawet Ferrari sprzedaje więcej aut

Od 01 listopada Citroen zaprzestaje sprzedawać swoje nowe samochody w Australii. Francuzi działają na tym kontynencie nieprzerwanie od 1923 roku.

Krytyka Stellantis. Spadkobierca Chryslera chce uratować amerykańskie marki samochodowe

Frank B. Rhodes Jr., spadkobierca Chryslera, chce uratować amerykańskie marki. Wystosował apel do inwestorów i pracowników o wsparcie w tworzeniu nowego podmiotu. Jednocześnie skrytykował zarządców Stellantisa za złe zarządzanie, czego efektem jest słaba pozycja Jeepa, RAM-a oraz marek Dodge oraz Chrysler.

Jest szansa na powrót Suzuki Jimny. Tym razem z napędem hybrydowym

Japońska marka nakreśliła swoją przyszłość do 2035 roku. Oprócz modeli hybrydowych, nie zabraknie także samochodów elektrycznych, ale Suzuki stawia również na niską masę własną swoich przyszłych konstrukcji.

Nie pomogło cięcie kosztów i wprowadzenie ceł. Volkswagen zapowiada zamykanie fabryk

Na nic się nie zdały cięcia kosztów i wprowadzenie ceł na chińskie auta elektryczne. Europejska motoryzacja jest w głębokim kryzysie. Tak głębokim, że Volkswagen zapowiedział zamykanie fabryk w Niemczech.

Koniec z rekordowymi zyskami. Kryzys niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego

Wydaje się, że czasy rekordowych zysków w niemieckim przemyśle samochodowym minęły. Zamiast tego piętrzą się złe wieści od producentów i dostawców.

Tesla już nie jest numerem jeden. Amerykanie zdetronizowani przez niemiecką markę

Dane sprzedażowe przygotowane przez Jato Dynamics wskazują, że Tesla ustąpiła w Europie z tronu, oddając prowadzenie BMW. Ten zwrot nie jest jednak przypadkowy i nie wynika ze spadków zainteresowania pojazdami elektrycznymi … przynajmniej nie w pełni.