125 tys. pracowników Volkswagena w Niemczech dostanie podwyżki płac

Związki zawodowe IG Metall w Volkswagenie wynegocjowały podwyżkę płac dla 125 tys. pracowników Volkswagena w Niemczech. Podwyżka o 8,5 proc jest mniejsza od inflacji panującej aktualnie w Niemczech, która wynosi 11,6 proc.

50 milionów nowych samochodów po dziewięciu miesiącach. Wzrost o 9 procent

Produkcja samochodów na świecie ponownie wzrasta. Jednak poziom sprzed 2019 roku, czasu przed koronawirusem nie został jeszcze osiągnięty.

Pesymizm w branży motoryzacyjnej. 70 proc. zgłasza negatywne perspektywy

Z badania przeprowadzonego wśród producentów części motoryzacyjnych wynika, że pomimo optymalizacji kosztów produkcji i innych środków mających przeciwdziałać kryzysowi, aż 23 proc. ankietowanych spodziewa się odnotować w tym roku straty.

Nowe plany Renaulta. Wyższa marża, podział firmy, powrót dywidendy

Cały w uśmiechach Luca de Meo, prezes Renault przedstawił w Paryżu plany na najbliższe lata. Obiecał zwiększenie marży, solidny przepływ gotówki i powrót dywidendy.

BMW, Stellantis, Ferrari: Wyższe marże, rosną obroty, ale niepokoi inflacja

BMW i Stellantis bardzo dobrze wypadły w III kwartale 2022 roku. Zwiększyły przychody o 35,3 i 29 proc., ale niepokój budzi inflacja i rozwój rynku w Europie. Z kolei Ferrari nie dostrzega żadnego kryzysu, popyt na najnowszego SUV-a przekroczył oczekiwania producenta.

Duże zmiany na rynku. Tesla we wrześniu numerem jeden w Europie

Elektryczny Model 3 już znalazł się na szczycie rankingów sprzedaży w Europie. Teraz to samo udało się siostrzanemu modelowi Tesli, który również zawitał na pole position. Tym samym po raz kolejny elektryczny model jest najczęściej kupowanym samochodem w Europie.

Jeepy nie będą montowane w Chinach. Spółka joint venture bankrutuje

Spółka joint venture Stellantisa i chińskiej GAC Group montująca w Państwie Środka modele Jeepa wystąpi do sądu o ogłoszenie postępowania upadłościowego. Stellantis w przyszłości będzie zmuszony do importowania Jeepów do Chin.

Zakłócenia w łańcuchu dostaw w branży moto będą regułą, a nie wyjątkiem

Tak przynajmniej stwierdził szef Volkswagena podczas ogłaszania wyników grupy w III kwartale. Oliver Blume liczy jednak mimo to na wzrost sprzedaży w przyszłym roku.

Kryzys nadchodzi. Co czwarta firma w branży moto prognozuje straty

Z badania przeprowadzonego wśród producentów części motoryzacyjnych wynika, że pomimo optymalizacji kosztów produkcji i innych środków mających przeciwdziałać kryzysowi, aż 23 proc. ankietowanych spodziewa się odnotować w tym roku straty.

Nowa rosyjska motoryzacja. Został Moskwicz, Kamaz, GAZ i Avtovaz

Rosjanie chcą jeszcze w grudniu tego roku uruchomić produkcję Moskwicza w fabryce pod Moskwa, którą Renault był zmuszony sprzedać za jednego rubla. Ma jednak opcję odkupienia jej w przyszłości.

Półprzewodniki na wagę złota. Przez niedobór 100 mld euro straty w branży moto

Przemysł motoryzacyjny stał się główną ofiarą globalnego kryzysu półprzewodników. Na początku pandemii, przygotowując się na ciężkie czasy, producenci samochodów i dostawcy branży motoryzacyjnej zareagowali głębokimi cięciami zapasów i zamówień na półprzewodniki.

Motoryzacyjny biznes z Ukrainy lub Rosji może przenieść się do Polski

Fabryki motoryzacyjne umiejscowione w Polsce przez wojnę na Ukrainie ucierpiały bardziej niż̇ w innych krajach. Ale motoryzacyjny biznes, który jest lub był na terenie Ukrainy lub Rosji może przenieść się do Polski.

Niemcy wolą Teslę. Volkswagen przegrywa batalie o miano lidera

Wrzesień okazał się przełomowym miesiącem dla amerykańskiego producenta aut elektrycznych na niemieckim rynku. Po raz pierwszy Tesli udało wyprzedzić Volkswagena na jego rodzimym rynku.

Nissan wychodzi na dobre z Rosji

To drugi po Toyocie japoński producent samochodów, który postanowił definitywnie zakończyć działalność w Rosji. Odstąpi swoje aktywa rosyjskiemu skarbowi państwa za jeden euro i zaksięguje nadzwyczajną stratę 100 mld jenów (około 707 mln euro).

Renault i Nissan rozmawiają o nowym kształcie sojuszu

Renault i Nissan potwierdziły, że prowadzą rozmowy o przyszłości ich sojuszu, także o możliwości zainwestowania przez Japończyków w nowy dział elektrycznych aut tworzony przez francuskiego partnera.

Po giełdowym debiucie Porsche cenniejsze od Volkswagena

Producent sportowych aut zajął pole position w rankingu na najbardziej wartościową firmę samochodową w Europie. Wyprzedził nawet Volkswagena. A wszystko dzięki hossie notowań swoich akcji po debiucie giełdowym pod koniec września.

Renault uruchomił program Fast Track. Skraca czas dostawy za dodatkową opłatą

Renault przekuwa problemy z dostawami na dodatkowy interes. Jeśli zapłacisz dodatkowe 400 euro, twój nowy samochód dotrze do ciebie już w ciągu 30 dni.

Saudyjczycy i Chińczycy inwestują. Zastrzyk kapitałowy dla Astona Martina

Aston Martin pozyskał nową rundę finansowania. Sporo z nowych pieniędzy pochodzi od saudyjskiego państwowego funduszu majątkowego i chińskiego producenta samochodów Geely.