Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie są najnowsze zmiany na polskim rynku samochodów osobowych?
- Jaki wpływ na rynek wywierają chińskie marki samochodowe?
- Jak zmiany na rynku wpływają na pozycję europejskich marek samochodowych?
To moment symboliczny – pokazujący, że ofensywa marek z Chin nie jest już epizodem, ale trwałą zmianą układu sił. Według danych IBRM Samar, we wrześniu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 55 562 samochody osobowe i dostawcze, co oznacza wzrost o 18,15 proc. r/r. W samym segmencie aut osobowych wynik był jeszcze lepszy – 49 857 sztuk, czyli o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. To rekordowy wrzesień w historii polskiego rynku, napędzany nie tylko flotami, ale też rosnącą aktywnością klientów indywidualnych, którzy stanowili już niemal 30 proc. nabywców.
Czytaj więcej
Samochody chińskiej produkcji cieszą się w Polsce coraz większą popularnością – w styczniu 2025 r...
Liderem pozostaje Toyota (68,6 tys. aut od początku roku), mimo że notuje spadek o 7,5 proc. r/r. Skoda utrzymuje drugą pozycję z 45,5 tys. rejestracji (+5,8 proc.), a podium uzupełnia Volkswagen, który zaliczył dynamiczny wzrost o 15,9 proc. W pierwszej piątce znalazły się także Kia i BMW, ale to w dalszej części rankingu dzieje się najwięcej.
MG HS