Reklama

SUV z Chin wśród najchętniej kupowanych aut w Polsce

Polski rynek nowych samochodów znów rośnie – ale to nie Toyota, Skoda ani Volkswagen wywołały największe poruszenie we wrześniowych statystykach. Prawdziwym zaskoczeniem jest chińska marka MG, której model HS po raz pierwszy w historii trafił do pierwszej dziesiątki najczęściej rejestrowanych aut osobowych w Polsce.

Publikacja: 06.10.2025 20:49

SUV z Chin wśród najchętniej kupowanych aut w Polsce

Foto: mat. prasowe

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie są najnowsze zmiany na polskim rynku samochodów osobowych?
  • Jaki wpływ na rynek wywierają chińskie marki samochodowe?
  • Jak zmiany na rynku wpływają na pozycję europejskich marek samochodowych?

To moment symboliczny – pokazujący, że ofensywa marek z Chin nie jest już epizodem, ale trwałą zmianą układu sił. Według danych IBRM Samar, we wrześniu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 55 562 samochody osobowe i dostawcze, co oznacza wzrost o 18,15 proc. r/r. W samym segmencie aut osobowych wynik był jeszcze lepszy – 49 857 sztuk, czyli o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. To rekordowy wrzesień w historii polskiego rynku, napędzany nie tylko flotami, ale też rosnącą aktywnością klientów indywidualnych, którzy stanowili już niemal 30 proc. nabywców.

Czytaj więcej

Najbardziej popularne używane auta z Chin na polskim rynku. Króluje jedna marka

Liderem pozostaje Toyota (68,6 tys. aut od początku roku), mimo że notuje spadek o 7,5 proc. r/r. Skoda utrzymuje drugą pozycję z 45,5 tys. rejestracji (+5,8 proc.), a podium uzupełnia Volkswagen, który zaliczył dynamiczny wzrost o 15,9 proc. W pierwszej piątce znalazły się także Kia i BMW, ale to w dalszej części rankingu dzieje się najwięcej.

MG HS

MG HS

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Chińskie marki szturmują Europę

W dziewiątym miesiącu roku producenci z Chin sprzedali rekordowe 4419 samochodów, wyrównując rekordowy udział 8,9 proc. rynku. Wzrosty notują niemal wszyscy – od MG przez Omodę i Jaecoo, po BYD czy Baic. Największe wrażenie robi jednak MG, które zwiększyło liczbę rejestracji o 138 proc. r/r, a sam model HS aż o 122 proc. We wrześniu zarejestrowano 794 egzemplarze HS-a, co dało mu dziewiąte miejsce w rankingu miesięcznym i 5370 egzemplarzy w całym roku. W segmencie klientów indywidualnych HS poradził sobie jeszcze lepiej – zajął szóste miejsce z wynikiem 3094 rejestracji od stycznia do września, wyprzedzając wiele popularnych europejskich modeli, m.in. Dacię Duster i Hyundaia Tucsona. Chińskie SUV-y przestają być egzotyką – stają się realną alternatywą dla ofert z Europy i Korei.

Top 10 najchętniej kupowanych modeli i marek we wrześniu

Top 10 najchętniej kupowanych modeli i marek we wrześniu

Foto: Samar

Top 10 najchętniej kupowanych modeli i marek od stycznia do września 2025 r.

Top 10 najchętniej kupowanych modeli i marek od stycznia do września 2025 r.

Foto: Samar

Z raportu Samaru wynika, że rosnąca sprzedaż chińskich marek nie jest przypadkiem. To efekt agresywnej polityki cenowej, szybkiego rozwoju sieci dealerskich i coraz lepszej opinii o jakości. MG, Omoda, Jaecoo i BYD wspólnie odpowiadają już za ponad 5 proc. całego rynku nowych aut osobowych. Dla porównania, jeszcze rok temu ich udział nie przekraczał 1 proc. Niektóre europejskie marki wyraźnie tracą oddech – Renault notuje spadek o 8,5 proc., a Hyundai o blisko 5 proc. r/r. Tymczasem Chińczycy zaliczają trzycyfrowe wzrosty i przebijają się do zestawień, które dotąd były zarezerwowane dla klasyków flotowych.

Foto: mat. prasowe

Nowa era konkurencji

Wrzesień 2025 potwierdził też, że rynek polski dojrzewa – i że klienci są coraz bardziej otwarci na nowości. Udział samochodów elektrycznych (BEV) wzrósł już do 9 proc., a prognoza Samaru mówi o możliwym przekroczeniu 585 tys. rejestracji osobowych w całym 2025 r.. Wszystko wskazuje na to, że 2025 r. zapisze się jako moment przełomu – nie tylko dla rynku, ale i dla postrzegania marek z Chin. Jeśli trend się utrzyma, MG HS może wkrótce zagrozić pozycji takich bestsellerów jak Kia Sportage czy Toyota C-HR.

Reklama
Reklama

Czy wiesz, że…
- MG HS to SUV opracowany w Wielkiej Brytanii, ale produkowany w Chinach przez SAIC Motor.
- W Polsce działa już ponad 30 autoryzowanych salonów MG, a marka zapowiada dalszą ekspansję.
- Chińskie auta mają dziś w Polsce większy udział w rynku niż Tesla, Honda i Mazda razem wzięte.

Czytaj więcej

Nowa Toyota Aygo X Hybrid: Pierwszy pełny hybrydowy crossover segmentu A

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie są najnowsze zmiany na polskim rynku samochodów osobowych?
  • Jaki wpływ na rynek wywierają chińskie marki samochodowe?
  • Jak zmiany na rynku wpływają na pozycję europejskich marek samochodowych?
Pozostało jeszcze 95% artykułu

To moment symboliczny – pokazujący, że ofensywa marek z Chin nie jest już epizodem, ale trwałą zmianą układu sił. Według danych IBRM Samar, we wrześniu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 55 562 samochody osobowe i dostawcze, co oznacza wzrost o 18,15 proc. r/r. W samym segmencie aut osobowych wynik był jeszcze lepszy – 49 857 sztuk, czyli o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. To rekordowy wrzesień w historii polskiego rynku, napędzany nie tylko flotami, ale też rosnącą aktywnością klientów indywidualnych, którzy stanowili już niemal 30 proc. nabywców.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Tu i Teraz
Śpiesz się, jeśli chcesz kupić jeden z tych modeli BMW. Znikają z oferty
Tu i Teraz
Kolejne cięcia w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym. ZF zwalnia 7600 pracowników
Tu i Teraz
Unia musi mieć spójny plan elektryfikacji aut
Tu i Teraz
Chiny otworzyły najwyższy most drogowy świata. Prawie dwa razy wyższy od Wieży Eiffla
Tu i Teraz
Toyota: po hybrydach przyjdzie czas elektryków
Reklama
Reklama