Pracę straci ponad 3 tys. osób. Brak inwestorów dla fabryki Audi w Brukseli

Fabryce Audi w Brukseli grozi likwidacja. Mimo starań i poszukiwań nie ma realnej koncepcji przejęcia zakładu przez inną firmę. Pracę może stracić około 3 tys. pracowników.

Bankructwo i wstrzymana produkcja. To koniec niemieckiej firmy motoryzacyjnej

Po lipcowym bankructwie producent foteli samochodowych całkowicie zawiesza produkcję. Recaro zostaje zlikwidowane, a 200 stanowisk pracy w niemieckim Kirchheim zostanie zlikwidowanych.

Chińczycy zainteresowani przejęciem fabryki Audi? Niemcy szukają nowego nabywcy

Audi nie znalazło jak na razie potencjalnego nabywcy na swoją fabrykę w Brukseli, w której do lipca produkowano elektryki. Według informacji, żaden z 26 potencjalnych nabywców nie był gotowy do przejęcia trzech tysięcy pracowników. Teraz w mediach pojawiły się plotki przejęcia zakładu przez chińską firmę Nio.

Polisy OC coraz droższe. Ich cena wzrosła już o 40 proc. To nie koniec podwyżek

Ceny obowiązkowych polis komunikacyjnych dla kierowców rosną już od 18 miesięcy. W tym czasie wzrosły już średnio o prawie 200 zł. W III kwartale 2024 średnia cena OC wyniosła 680 zł i była wyższa o prawie 28 proc. niż przed rokiem. Niestety, to nie koniec podwyżek.

Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland: Mamy rekordowy rok i dwa nowe flagowe modele

Nie wszyscy nasi klienci są gotowi na pełną elektromobilność. Nasz cel zakłada to, że do 2030 r. będziemy mieli 90 proc. zelektryfikowanych modeli, czyli elektryków i hybryd typu plug-in – mówi Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland.

Kontrowersyjny szef koncernu Stellantis pod ostrzałem. Rada nadzorcza szuka następcy

Koncern samochodowy Stellantis, do którego należą takie marki jak Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler ma kłopoty. Dlatego rada postanowiła poszukać nowego szefa i nie przedłużyć kontraktu z kontrowersyjnym Carlosem Tavaresem.

Prezes Volkswagen Financial Services: To dla nas rekordowy rok

O ile jeszcze w zeszłym roku blisko 2/3 klientów decydowało się na leasing z niską wartością rezydualną, co wskazuje, że myśleli od razu o odkupie, o tyle w tym roku tylko ¼ klientów zdecydowała się na to rozwiązanie. Klienci wciąż patrzą na wysokość raty, w której coraz częściej jest także ubezpieczenie -– mówi Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Financial Services.

Agnieszka Czajka, General Manager Otomoto: Musimy obalać mity rosnące wokół elektromobilności

Transformacja napędowa będzie coraz bardziej zauważalna nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie. Prognozy zakładają, że na koniec roku globalna liczba rejestracji pojazdów elektrycznych wyniesie 57 milionów sztuk. Mimo wzrostów w sektorze elektromobilności, są jednak wyzwnania, które należy brać pod uwagę - mówi Agnieszka Czajka, General Manager Otomoto.

Gil Penalosa, organizacja Cities for Everyone: Mobilność przyszłości powinna być dostępna dla każdego

Obecna koncepcja miast musi ulec zmianie. Konieczne jest otworzenie ulic na mieszkańców i umożliwienie im spędzania czasu bez zgiełku i zanieczyszczeń z szeroko pojętego transportu- mówi Gil Penalosa, urbanista, założyciel kanadyjskiej organizacji non-profit 8 80 Cities oraz założyciel Cities for Everyone.

Nadciąga kryzys w branży moto. VW zamyka fabrykę w Chinach, Mercedes sprzedaje udziały

Volkswagen i jego chiński partner SAIC zamykają fabrykę. Mercedes odsprzedał ostatnie udziały chińskiemu BYD. Ale i Chińczycy skarżą się, że „ ich rynek siada”. „Siada” także rynek europejski, co jest zapowiedzią kryzysu na rynku moto.

Po ponad 100 latach zbliża się koniec Citroena. Nawet Ferrari sprzedaje więcej aut

Od 01 listopada Citroen zaprzestaje sprzedawać swoje nowe samochody w Australii. Francuzi działają na tym kontynencie nieprzerwanie od 1923 roku.

Krytyka Stellantis. Spadkobierca Chryslera chce uratować amerykańskie marki samochodowe

Frank B. Rhodes Jr., spadkobierca Chryslera, chce uratować amerykańskie marki. Wystosował apel do inwestorów i pracowników o wsparcie w tworzeniu nowego podmiotu. Jednocześnie skrytykował zarządców Stellantisa za złe zarządzanie, czego efektem jest słaba pozycja Jeepa, RAM-a oraz marek Dodge oraz Chrysler.

Jest szansa na powrót Suzuki Jimny. Tym razem z napędem hybrydowym

Japońska marka nakreśliła swoją przyszłość do 2035 roku. Oprócz modeli hybrydowych, nie zabraknie także samochodów elektrycznych, ale Suzuki stawia również na niską masę własną swoich przyszłych konstrukcji.

Nie pomogło cięcie kosztów i wprowadzenie ceł. Volkswagen zapowiada zamykanie fabryk

Na nic się nie zdały cięcia kosztów i wprowadzenie ceł na chińskie auta elektryczne. Europejska motoryzacja jest w głębokim kryzysie. Tak głębokim, że Volkswagen zapowiedział zamykanie fabryk w Niemczech.

Koniec z rekordowymi zyskami. Kryzys niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego

Wydaje się, że czasy rekordowych zysków w niemieckim przemyśle samochodowym minęły. Zamiast tego piętrzą się złe wieści od producentów i dostawców.

Tesla już nie jest numerem jeden. Amerykanie zdetronizowani przez niemiecką markę

Dane sprzedażowe przygotowane przez Jato Dynamics wskazują, że Tesla ustąpiła w Europie z tronu, oddając prowadzenie BMW. Ten zwrot nie jest jednak przypadkowy i nie wynika ze spadków zainteresowania pojazdami elektrycznymi … przynajmniej nie w pełni.

Koniec z nocnymi zmianami. Produkcja w fabryce Volkswagena zmniejszona o 25 proc.

Słabe dane sprzedaży zmuszają Olivera Blume, szefa Volkswagena do podjęcia drastycznych kroków. Niemiecki gigant motoryzacyjny musi jeszcze bardziej zacisnąć pasa i teraz zmniejsza produkcję likwidując nocne zmiany.

Trzy legendarne japońskie marki łączą siły. Oto nowy sojusz

Nissan i Honda już w marcu zawarły sojusz w celu projektowania i wytwarzania samochodów elektrycznych i oprogramowania. Teraz dołącza do nich jeszcze Mitsubishi. Wszystko to, by bronić się przed rywalami z Chin.