Floty aut w Polsce są średnio starsze niż europejskie. Teraz ma się to zmienić
Niemal jedna trzecia (30 proc.) ankietowanych polskich firm deklaruje możliwość powiększenia flot samochodowych w okresie najbliższych trzech lat. Pomimo symptomów spowolnienia gospodarczego i niepewności, polscy przedsiębiorcy są znacznie większymi optymistami niż firmy z innych krajów Europy, gdzie takie plany ma mniej niż jedna czwarta badanych (23 proc.).
Uważaj na te rzeczy podczas kupna używanego samochodu
Oszustwa w branży motoryzacyjnej są powszechne, dlatego warto wiedzieć, jakie sposoby stosują naciągacze. Niewiedzę kupujących chętnie wykorzystują nieuczciwi sprzedawcy, którzy chcą się pozbyć wadliwego pojazdu lub po prostu uzyskać dużo większy zysk ze sprzedaży
Dopiero nasze dzieci będą mogły korzystać z jazdy autonomicznej
Wywodzący się techniki militarnej Lidar, który obecnie trafia do samochodów, poprawia skuteczność monitorowania przestrzeni przed samochodem, ale jak podkreślają eksperci potrzebujemy wielu dekad, by korzystać z dobrodziejstw samochodów autonomicznych.
Bunt w sprawie normy Euro 7. Coraz więcej krajów mówi "nie"
Zgodnie z przyjętym rozporządzeniem z pakietu Fit for 55, od 2035 roku silniki spalinowe w nowych samochodach mogą być zasilane wyłączenie paliwami syntetycznymi. W innym przypadku dopuszczone są tylko warianty zeroemisyjne – elektryczne i wodorowe. Zanim to jednak nastąpi Bruksela planuje wprowadzić głośno zapowiadaną normę emisji spalin Euro 7. Sprzeciwiają się temu kraje członkowskie z Włochami na czele.
Najszybciej na rynku wtórnym sprzedają się modele luksusowe
W 2023 roku sprzedający swoje auta czekali na kupujących średnio 24 dni. To o połowę krócej niż przed pandemią, ponieważ wówczas sprzedający czekali 42 dni. Wśród aut, które najczęściej ogłaszane są na rynku wtórnym, najkrócej na nowego właściciela czekają Opel Astra oraz Ford Focus.