Guangzhou Automobile Group – oto pełna nazwa koncernu stojącego za marką GAC (czytamy gak). Nazwa może wydawać się skomplikowana w wymowie, ale specjaliści z branży motoryzacyjnej powinni ją poćwiczyć. GAC, działający w Chinach od 1997 roku i na tyle duży, że produkuje auta w ramach spółek joint-venture m.in. z Toyotą czy Hondą, ma ambitne plany wobec rynków europejskich. W Polsce za dystrybucję odpowiada spółka Jameel Motors, a model Aion V został przygotowany z myślą o preferencjach europejskich kierowców.
GAC Aion V
GAC – rywal Skody i Volkswagena
Aion V mierzy 4,6 metra długości, co stawia go w klasie takich modeli jak Skoda Enyaq czy Volkswagen ID.4. Samochód stoi na 19-calowych kołach z oponami Michelin, a detale – jak chowane klamki czy dwubarwne nadwozie – mogą przyciągać uwagę. Producent podkreśla dopracowaną aerodynamikę, testowaną w autorskim tunelu badawczym, gdzie bada się jednocześnie opór powietrza, hałas i efektywność chłodzenia. Rozstaw osi to niemal 2,8 metra, a płaska podłoga poprawia wykorzystanie przestrzeni. Przednie fotele mają elektryczną regulację (6-stopniową dla kierowcy, 4-stopniową dla pasażera), masaż, podgrzewanie i wentylację. Z tyłu pasażerowie mogą korzystać z regulowanych oparć z odchyleniem aż do 137 stopni. Bagażnik oferuje 470 litrów pojemności, a po złożeniu kanapy – 1600 l.
Czytaj więcej
GAC Group to jeden z największych producentów samochodów w Chinach. Teraz marka wchodzi na polski...
GAC Aion V