Skoda Enyaq iV tańsza w programie „Mój elektryk”

Gotówka, kredyt, leasing a może wynajem? Dzisiaj nie trzeba wykładać pieniędzy na stół, by z salonu wyjechać nowym i lśniącym autem. A jeśli wybierzesz samochód elektryczny, państwo zwróci ci za niego dodatkowo kilkanaście tysięcy złotych.

Polska gigantem w produkcji akumulatorów do e-samochodów

Polska to największy w Europie i piąty na świecie dostawca akumulatorów do samochodów z napędem elektrycznym. Podczas Kongresu Nowej Mobilności 2021 eksperci będą dyskutować jak wzmocnić pozycję Polski w tym segmencie sektora motoryzacji.

Daimler i Stellantis razem inwestują w baterie

Daimler's Mercedes-Benz przejmie 33 procent udziałów w Automotive Cells Company (ACC), producencie baterii i komponentów do aut elektrycznych.

Ponad 150 tys. punktów ładowania e-aut do 2025 r.

Rozwój aut, wzrost zasięgów, dotacje do ładowarek i do sieci elektroenergetycznej oraz nowelizacja Ustawy o elektromobilności to niektóre z czynników, które w kolejnych latach zdynamizują rozbudowę infrastruktury ładowania na polskim rynku.

E-samochód w firmie – dwa razy tańszy od konwencjonalnego

Wyższe ceny elektryków są kompensowane przez znacznie niższe koszty eksploatacji. Całkowity koszt posiadania (TCO) e-auta, uwzględniając dopłatę ze środków publicznych, może zrównać się z TCO klasycznego auta przed upływem roku od zakupu.

Przyszłość wodorowych ogniw paliwowych

Napęd z baterii będzie liderem w przyszłej technologii motoryzacji. Ale BMW i Audi pracują również nad wodorowymi prototypami napędów.

Londyn ma nowe taksówki. To elektryczne VW ID.4

Najnowsze elektryczne SUV-y Volkswagena ID.4 wejdą w skład floty największego londyńskiego przedsiębiorstwa taksówkowego Addison Lee. Brytyjczycy postanowili wydać 160 mln funtów na zelektryfikowanie floty do roku 2023.

Cupra stawia na pełną elektryfikację do 2030 roku

Cupra przedstawia wizję elektrycznej przyszłości marki. Hiszpanie chcą do 2030 roku w pełni zelektryfikować swoją ofertę. Najnowszy koncepcyjny model, Cupra UrbanRebel Concept, ma być przykładem tych działań.

Czytniki kart obowiązkowe na stacjach ładowania e-aut

W przyszłości kierowcy samochodów elektrycznych w Niemczech muszą mieć możliwość płacenia na stacjach ładowania kartami debetowymi lub kredytowymi.

Za 4 lata w Polsce będzie 300 tys. elektryków

Blisko 20 razy więcej niż obecnie – tyle w pełni elektrycznych samochodów może być w Polsce w 2025 r. – prognozuje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).

Kabel do ładowania e-aut, który zastąpi wallboxa

Niemiecka firma Bosch zaprezentowała kabel do ładowania elektrycznych aut, który zastąpi domowe wallboxy.

Ford może wybrać Polskę na budowę nowej fabryki akumulatorów

Nowa fabryka akumulatorów współpracujących ze sobą firm SK Innovation i Ford może powstać w jednej z trzech lokalizacji. Jedna z nich znajduje się w Polsce.

Tesla Model Y w polskiej ofercie

W warszawskim salonie Tesli odbyła się prezentacja Modelu Y, który dopiero teraz trafił nad Wisłę.

Pojazdy elektryczne nadal ze wzrostami sprzedaży

Sprzedaż samochodów zasilanych energią elektryczną odnotowuje na świecie kolejne wzrosty. Jest to efekt silnego popytu na dwóch wiodących rynkach - w Chinach i Europie.

Skoda wyprodukowała już 100-tys. elektryków

100-tysięczny egzemplarz sygnowany znakiem „iV” zjechał z linii produkcyjnej głównej fabryki Skody w Mlada Boleslav. Jubileuszowym autem jest SUV Enyaq iV.

Te banki obsłużą program dopłat do leasingu e-aut

Jest już zatwierdzony pierwszy bank, który będzie obsługiwał dystrybucje dopłat do leasingu samochodów elektrycznych. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisał umowę z Bankiem Ochrony Środowiska.

Krajowy Plan Odbudowy a elektromobilność

Krajowy Plan Odbudowy stoi pod znakiem zapytania. Jeżeli zostanie zaakceptowany to na elektromobilność zostanie przeznaczone 2,2 mld euro – tak przynajmniej sugeruje Michał Kurtyka z Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Kurierzy na elektrycznych rowerach

Zmieniające się europejskie wymagania, sprawiają, że firmy wymieniają swoje floty na bardziej ekologiczne. Dotyczy to również kurierów. Przykładem może być DHL, który poza samochodami, testuje również elektryczne rowery.