Zyski BMW spadły o prawie 84 proc. Winne problemy techniczne i Chiny

BMW odnotowało znaczny spadek zysków w trzecim kwartale 2024 roku ze względu na problemy techniczne z układami hamulcowymi i słabszy popyt w Chinach. Firma...

Sprawdzamy ile zarabiają pracownicy w fabrykach Volkswagena. Prezes dostaje fortunę

W obliczu kryzysu zarząd Volkswagena chce obniżyć pensje pracowników o kilkanaście procent, tym samym redukując aktualne koszty. Na tle innych pracodawców...

Kryzys w branży motoryzacyjnej. Kolejna niemiecka marka zwalnia tysiące pracowników

Kryzys w branży motoryzacyjnej rozprzestrzenia się coraz mocniej. Według aktualnych doniesień firma Bosch chce zwolnić 7 tys. pracowników pracujących w zak...

Jak zoptymalizować koszty zarządzania flotą

W firmach z dużymi flotami niezawodność i efektywność pojazdów bezpośrednio wpływają na sukcesy operacyjne. Zarządzanie flotą to jednak nie tylko logistyka...

Pracę straci ponad 3 tys. osób. Brak inwestorów dla fabryki Audi w Brukseli

Fabryce Audi w Brukseli grozi likwidacja. Mimo starań i poszukiwań nie ma realnej koncepcji przejęcia zakładu przez inną firmę. Pracę może stracić około 3...

Bankructwo i wstrzymana produkcja. To koniec niemieckiej firmy motoryzacyjnej

Po lipcowym bankructwie producent foteli samochodowych całkowicie zawiesza produkcję. Recaro zostaje zlikwidowane, a 200 stanowisk pracy w niemieckim Kirch...

Chińczycy zainteresowani przejęciem fabryki Audi? Niemcy szukają nowego nabywcy

Audi nie znalazło jak na razie potencjalnego nabywcy na swoją fabrykę w Brukseli, w której do lipca produkowano elektryki. Według informacji, żaden z 26 po...

Polisy OC coraz droższe. Ich cena wzrosła już o 40 proc. To nie koniec podwyżek

Ceny obowiązkowych polis komunikacyjnych dla kierowców rosną już od 18 miesięcy. W tym czasie wzrosły już średnio o prawie 200 zł. W III kwartale 2024 śred...

Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland: Mamy rekordowy rok i dwa nowe flagowe modele

Nie wszyscy nasi klienci są gotowi na pełną elektromobilność. Nasz cel zakłada to, że do 2030 r. będziemy mieli 90 proc. zelektryfikowanych modeli, czyli e...

Kontrowersyjny szef koncernu Stellantis pod ostrzałem. Rada nadzorcza szuka następcy

Koncern samochodowy Stellantis, do którego należą takie marki jak Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler ma kłopoty. Dlatego rada postanowiła poszukać nowe...

Prezes Volkswagen Financial Services: To dla nas rekordowy rok

O ile jeszcze w zeszłym roku blisko 2/3 klientów decydowało się na leasing z niską wartością rezydualną, co wskazuje, że myśleli od razu o odkupie, o tyle...

Agnieszka Czajka, General Manager Otomoto: Musimy obalać mity rosnące wokół elektromobilności

Transformacja napędowa będzie coraz bardziej zauważalna nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie. Prognozy zakładają, że na koniec roku globalna liczba...

Gil Penalosa, organizacja Cities for Everyone: Mobilność przyszłości powinna być dostępna dla każdego

Obecna koncepcja miast musi ulec zmianie. Konieczne jest otworzenie ulic na mieszkańców i umożliwienie im spędzania czasu bez zgiełku i zanieczyszczeń z sz...

Nadciąga kryzys w branży moto. VW zamyka fabrykę w Chinach, Mercedes sprzedaje udziały

Volkswagen i jego chiński partner SAIC zamykają fabrykę. Mercedes odsprzedał ostatnie udziały chińskiemu BYD. Ale i Chińczycy skarżą się, że „ ich rynek si...

Po ponad 100 latach zbliża się koniec Citroena. Nawet Ferrari sprzedaje więcej aut

Od 01 listopada Citroen zaprzestaje sprzedawać swoje nowe samochody w Australii. Francuzi działają na tym kontynencie nieprzerwanie od 1923 roku.

Krytyka Stellantis. Spadkobierca Chryslera chce uratować amerykańskie marki samochodowe

Frank B. Rhodes Jr., spadkobierca Chryslera, chce uratować amerykańskie marki. Wystosował apel do inwestorów i pracowników o wsparcie w tworzeniu nowego po...

Jest szansa na powrót Suzuki Jimny. Tym razem z napędem hybrydowym

Japońska marka nakreśliła swoją przyszłość do 2035 roku. Oprócz modeli hybrydowych, nie zabraknie także samochodów elektrycznych, ale Suzuki stawia również...

Nie pomogło cięcie kosztów i wprowadzenie ceł. Volkswagen zapowiada zamykanie fabryk

Na nic się nie zdały cięcia kosztów i wprowadzenie ceł na chińskie auta elektryczne. Europejska motoryzacja jest w głębokim kryzysie. Tak głębokim, że Volk...

Koniec z rekordowymi zyskami. Kryzys niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego

Wydaje się, że czasy rekordowych zysków w niemieckim przemyśle samochodowym minęły. Zamiast tego piętrzą się złe wieści od producentów i dostawców.

Tesla już nie jest numerem jeden. Amerykanie zdetronizowani przez niemiecką markę

Dane sprzedażowe przygotowane przez Jato Dynamics wskazują, że Tesla ustąpiła w Europie z tronu, oddając prowadzenie BMW. Ten zwrot nie jest jednak przypad...