Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland: Mamy rekordowy rok i dwa nowe flagowe modele

Nie wszyscy nasi klienci są gotowi na pełną elektromobilność. Nasz cel zakłada to, że do 2030 r. będziemy mieli 90 proc. zelektryfikowanych modeli, czyli elektryków i hybryd typu plug-in – mówi Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland.

Agnieszka Czajka, General Manager Otomoto: Musimy obalać mity rosnące wokół elektromobilności

Transformacja napędowa będzie coraz bardziej zauważalna nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie. Prognozy zakładają, że na koniec roku globalna liczba rejestracji pojazdów elektrycznych wyniesie 57 milionów sztuk. Mimo wzrostów w sektorze elektromobilności, są jednak wyzwnania, które należy brać pod uwagę - mówi Agnieszka Czajka, General Manager Otomoto.

Gil Penalosa, organizacja Cities for Everyone: Mobilność przyszłości powinna być dostępna dla każdego

Obecna koncepcja miast musi ulec zmianie. Konieczne jest otworzenie ulic na mieszkańców i umożliwienie im spędzania czasu bez zgiełku i zanieczyszczeń z szeroko pojętego transportu- mówi Gil Penalosa, urbanista, założyciel kanadyjskiej organizacji non-profit 8 80 Cities oraz założyciel Cities for Everyone.

Wojciech Grzegorski, dyr. zarządzający Porsche Polska: Przenosimy siedzibę do Warszawy

Przenosimy naszą siedzibę do Warszawy, zmiany w odpowiedzialności importerskiej niosą ze sobą także konieczność powiększenia zespołu. Stanowimy mocny team i wierzę, że w najbliższych miesiącach dołączy do nas wielu nowych fachowców, przyczyniających się do przyszłych sukcesów Porsche w Polsce - mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor zarządzający Porsche Polska

Grzegorz Zalewski, dyr. gen. Stellantis Polska: Będziemy zwiększać nasz udział w rynku

Stellantis jest gotów na ewentualne ewolucje obecnych celów. Na różne zmiany, opóźnienie lub przyspieszenie terminów - mówi Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska.

Urszula Fryz, Finance&Insurance Inchcape JLR Poland: Najpopularniejszy jest leasing operacyjny

Klienci kładą większy nacisk na niską miesięczną ratę niż całkowity koszt finansowania – mówi Urszula Fryz, dyrektor w Inchcape JLR Poland.

Jacek Pryczek, prezes Goodyear Polska: Jest szansa na wzrostowy trend na rynku opon

Polscy klienci są dobrze wyedukowani. Decydując się na zakup opony, doskonale wiedzą, czego chcą – mówi Jacek Pryczek, prezes Goodyear Polska.

Tomasz Porawski, dyrektor marki Skoda: Skupiamy się na życzeniach naszych klientów

Pozostajemy przy zdywersyfikowanej ofercie, obejmującej coraz wydajniejsze silniki spalinowe, miękkie hybrydy, hybrydy plug-in oraz samochody elektryczne - mówi Tomasz Porawski, dyrektor marki Skoda.

Rafał Rudziński, prezes zarządu Bosch Polska: Nie czeka nas transformacja, a raczej ewolucja

Możemy być pewni coraz szerszego wykorzystania sztucznej inteligencji w motoryzacji, poprawy bezpieczeństwa, ograniczenia emisji i tego, że nowe pojazdy będą coraz bardziej przypominały smartfon na kółkach - mówi Rafał Rudziński, prezes zarządu spółki Bosch i reprezentant grupy Bosch w Polsce

Carla Wentzel, prezeska VW Group Polska: Zalet elektromobilności jest bardzo wiele

Nie zamierzamy brać udziału w pogoni za udziałem w rynku, to nie jest naszym priorytetem – podkreśla Carla Wentzel, prezeska Volkswagen Group Polska.

Maciej Hochman, CEO Mazda Motor Poland: Diesel jest tym, co dziś nas bardzo wyróżnia

Pracujemy także nad wykorzystaniem paliw odnawialnych i nie wykluczamy dostosowania silników Wankla również do technologii wodorowej - mówi Maciej Hochman, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.

Alexander Vlaskamp, dyr. gen. MAN Truck&Bus: W 2040 r. większość transportu drogowego będzie elektryczna

Polski rynek jest jednym z największych w Europie, niemal porównywalnym na np. z rynkiem francuskim. Dlatego też dla nas jest niezwykle ważny. Kiedy pracowałem tutaj prawie 15 lat temu Polska była na jakimś 15.-16. miejscu w UE - mówi Alexander Vlaskamp, dyrektor generalny MAN Truck&Bus.

Marcin Kwoka, Head of Market Operations MBC Poland: Z definicji Mercedes nie walczy ceną

Nasza strategia sprawdza się przy bogacącym się społeczeństwie – mówi Marcin Kwoka, Head of Market Operations w Mercedes-Benz Cars (MBC) Poland.

Piotr Łakomy, dyr. marki Volkswagen Samochody Dostawcze: Segment C/D będzie segmentem Craftera

W perspektywie trzech lat będziemy mieli w całej gamie modeli elektryczne wersje – mówi Piotr Łakomy, dyrektor marki VW Samochody Dostawcze.

Emil Lisowski, CEO Marathon International: W tej chwili wszystko jest trudne

Nasza branża pożegnała marzenia o ciężarówkach elektrycznych. To jest produkt bardzo awaryjny, nie nadaje się na długie dystanse. Nie wierzymy w elektryfikacje przy transporcie międzynarodowym mówi - Emil Lisowski, CEO Marathon International

Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce: Segment premium rośnie dynamicznie

Dekadę temu stanowił on ok. 14 proc. rynku, a w ubiegłym roku sięgnął 22,3 proc. – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce.

Frank Krol, prezes Mitsubishi Motors Europe: Hybrydy stały się „nowymi dieslami”

Prognozujemy ożywienie popytu na hybrydy ładowane z gniazdek, zwłaszcza w przypadku aut większych, z segmentu C - mówi Frank Krol, prezes Mitsubishi Motors Europe

Jürgen Guldner, dyr. rozwoju technologii wodorowej BMW: Każda nowa technologia jest kosztowna

Nie wiemy, co przyniesie przyszłość. BMW zawsze było elastyczne i to okazało się kluczem do sukcesu. Elastyczność to możliwość zapewniania wyboru. Wodór jest jedną z opcji – mówi dr Jürgen Guldner dyrektor rozwoju technologii wodorowej BMW Group.