Potrzebna jest znacznie szybsza rozbudowa infrastruktury ładowania oraz przyspieszona transformacja energetyczna. Polska jest częścią Unii Europejskiej, częścią unijnego rynku. Nie będzie osobnego prawa uchwalonego tylko dla Polski - mówi Pavel Šolc, prezes zarządu VW Group Polska.
Polska jest bardzo atrakcyjna. Niewiele w dziedzinie elektromobilności tu jak dotąd zrobiono, a potencjał jest ogromny - mówi Grigoriy Grigoriev, Power Dot Polska.
Poziom dystrybucji w Czechach i na Węgrzech jest zbliżony, chociaż w Polsce prezentuje się dojrzalej – mówi Attlia Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Wiem, że niektóre osoby denerwuje funkcja utrzymania pasa ruchu. Jest jednak przycisk „off”, którym można ją wyłączyć – mówi Jim Rowan, prezes Volvo Car.
coraz rzadziej spotykamy się też z dość stereotypowym powiedzeniem, że‚ żony, szczoteczki do zębów i samochodu się nie pożycza, a my jesteśmy żywym dowodem na to, że Polacy chcą i potrafią się dzielić - mówi Robin Švaříček, CEO HoppyGo.
Bez wątpienia branża rozwija się w kierunku większej digitalizacji. Trend umawiania wizyt online jest coraz mocniej widoczny - mówi Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol
Elektromobilność stoi przed infrastrukturalną barierą. Jej pokonanie to wyzwanie dla regionu Europy Środowo-Wschodniej. Bez tego utrzymanie wzrostów rejestracji będzie trudne do osiągnięcia – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Palia Alternatywnych
Klienci nie pytają, czy auto kosztuje 150 tys. zł czy 165 tys. zł, tylko chcą znać swoje realne obciążenie miesięczne. To jest faktyczna bariera, która wskazuje, czy mnie stać na ten lub inny samochód – mówi Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Financial Services.
Właściciele elektryków muszą mieć szeroki dostęp do infrastruktury prywatnej poza dobrze zaopatrzoną infrastrukturą ogólnodostępną - mówi Aleksander Rajch, członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Dla wszystkich musi być jasne, że za kilkanaście lat nie tylko nie będzie można zarejestrować auta spalinowego, ale że takich samochodów po prostu nie będzie w salonach - mówi Pavel Šolc - prezes zarządu, Volkswagen Group Polska.
Baterie, które nie są już w stanie zasilać aut zanim zostaną poddane recyklingowi posłużą do mniej wymagających zadań, takich jak przechowywanie energii elektrycznej z paneli słonecznych i turbin wiatrowych - mówi Kerstin Meerwaldt, odpowiedzialna za zrównoważony rozwój w BMW AG.
W ostatnich latach poprawił się nie tylko zasięg aut elektrycznych, ale i czas ich ładowania - mówi Yong Girl Lee, Business Support Director of LG Energy Solution Wrocław
Zwrotu ku karawaningowi nie zatrzymamy – to przestała być chwilowa moda. Jednak nie mam wątpliwości, że branża wyhamuje - mówi Jacek Fior, polski koordynator platformy rezerwacyjnej Camptoo.pl
Polska ma jeszcze wiele do zrobienia. Zarówno w kwestii przestrzegania standardów obowiązujących w transporcie jak i unowocześniania infrastruktury - mówi Henryk Czubek z zespołu ds. UNIDO w Stałym Przedstawicielstwie RP przy Biurze ONZ w Wiedniu
Jeszcze kilka lat temu posiadanie własnego samochodu było trendem dominującym, ale z każdym rokiem obserwujemy znaczne przesunięcie z posiadania na używanie - mówi Maciej Panek, CEO Panek CarSharing.
Jeśli chodzi o jakość zarządzania siecią sprzedaży, portfel klientów i ich lojalność, to Polska jest absolutnym punktem odniesienia dla naszych innych rynków - mówi Wojciech Halarewicz, wiceprezes Mazda Europe.