Strefa czystego transportu w Warszawie będzie znacznie mniejsza

Warszawscy radni podjęli decyzję dotyczącą strefy czystego transportu. Choć wcześniejsza propozycja była ambitna i obejmowała 20 proc. powierzchni miasta, to ostatecznie powrócono do pierwotnego obszaru – ponad dwukrotnie mniejszego niż proponowano.

Strefa czystego transportu w Warszawie to fikcja. Wykluczone zostanie 2 proc. aut

Warszawa przedstawiła najnowszy projekt uchwały dotyczącej stref czystego transportu. Względem pierwowzoru obejmuje większy obszar, ale posiada też wiele wyłączeń z czego zadowoleni będą miłośnicy starej motoryzacji.

Nowy podatek już w przyszłym roku. Dużo zapłacisz za stare auto spalinowe

Za spore środki na rozwój polskiej gospodarki, które Polska ma otrzymać w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO) musi wdrożyć działania związane z ekologią takie jak wysoki podatek od samochodów spalinowych. Ma on zniechęcić ludzi do trzymania starych aut.

Pierwsza firma złożyła pozew przeciwko wycofaniu aut z silnikami spalinowymi

Niemiecka firma Lühmann, dostawca paliw syntetycznych, kwestionuje decyzję UE dotyczącą wprowadzenia wyłącznie bezemisyjnych pojazdów od 2035 roku. To pierwszy przypadek, kiedy prywatne przedsiębiorstwo zdecydowało się zakwestionować decyzję komisji Europejskiej dotyczącą wycofania ze sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi.

Już w 2024 roku tymi samochodami nie wjedziesz do Warszawy

A wszystko przez Strefę czystego transportu, która już w 2024 roku nie pozwoli wjazdu do miasta starszymi modelami aut.

Paliwa syntetyczne mogą uratować nas od elektromobilności

Wyniki testów Aramco i Stellantis dowodzą, że paliwa syntetyczne mogą być stosowane w 24 rodzinach silników europejskich modeli koncernu produkowanych od 2014 roku. Oznacza to, że wykorzystanie e-paliw w latach 2025–50 mogłoby zmniejszyć emisję CO2 w Europie o 400 milionów ton.

Dzięki nawigacji Google masz szansę zmniejszyć emisję CO2

Według szacunków Google kierowcy wybierając ekonomiczną trasę zmniejszyli wydalanie CO2 do atmosfery o porcję, która odpowiada rocznej emisji 250 tys. samochodów z silnikami spalinowymi.

Tylko Porsche 911 ocaleje z napędem spalinowym

Można się spodziewać, że z pomocą e-paliw, które Porsche produkuje już teraz w Chile spalinowy model 911 pozostanie w ofercie bardzo długo. Prawdopodobnie będzie ostatnim w całej gamie Porsche modelem z silnikiem spalinowym.

Używane auta jak nowe. Renault będzie odnawiać kilkuletnie samochody

Renault oprócz rozwijania elektromobilności stara się przedłużyć życie samochodów już istniejących, co ma stanowić nieocenioną korzyść dla środowiska naturalnego.

Kalifornia się ugięła. Łagodzi ograniczenia sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.

Stan Kalifornia zwrócił się w tym tygodniu do Agencji Ochrony Środowiska o zatwierdzenie planu wymagającego, aby po 2035 roku umożliwić sprzedaż nie tylko samochodów elektrycznych, ale również hybryd typu plug-in.

Bunt w sprawie normy Euro 7. Coraz więcej krajów mówi "nie"

Zgodnie z przyjętym rozporządzeniem z pakietu Fit for 55, od 2035 roku silniki spalinowe w nowych samochodach mogą być zasilane wyłączenie paliwami syntetycznymi. W innym przypadku dopuszczone są tylko warianty zeroemisyjne – elektryczne i wodorowe. Zanim to jednak nastąpi Bruksela planuje wprowadzić głośno zapowiadaną normę emisji spalin Euro 7. Sprzeciwiają się temu kraje członkowskie z Włochami na czele.

Do 2035 r. połowa wszystkich sprzedawanych ciężarówek ma mieć napęd elektryczny

Kalifornia chce aby połowa wszystkich samochodów ciężarowych sprzedawanych w tym stanie była w pełni elektryczna do 2035 r. Ambitny cel, który wykracza poza wymagania federalne USA.

Nadchodzi norma spalin Euro 7. W Europie nikt jej nie chce

Komisja Europejska pracuje nad nową normą emisji spalin Euro 7, branża samochodowa jej nie chce.

Niemcy lobbują na rzecz wodoru

W Niemczech wodór zaczyna mieć coraz większe zastosowanie. Niszowy surowiec, który wykorzystywany jest m.in. w produkcji nawozów i w petrochemii, jest na siłę wprowadzany do europejskiej polityki klimatycznej i przemysłowej.

Niemcy i Komisja Europejska kończą spór. E-paliwa będą dozwolone

KE się ugięła i samochody spalinowe napędzane paliwami neutralnymi pod względem emisji CO2 będą dozwolone po 2035 roku. Odpowiednie rozporządzenie ma powstać do jesieni 2024 r.

UE może zezwolić na sprzedaż aut z silnikami spalinowymi po 2035 r.

Komisja Europejska przygotowuje projekt wniosku w tej sprawie. Inwestycja Porsche w paliwa syntetyczne może okazać się strzałem w dziesiątkę. Reuters poinformował w tym tygodniu, że Unia Europejska rozważa możliwość sprzedaży samochodów zasilanych paliwem syntetycznym (czyli spalinowych) po 2035 r.

Oddala się zakaz sprzedaży aut spalinowych. UE może dopuścić e-paliwa

UE zaczyna mięknąć w sprawie całkowitego zakazu sprzedaży samochodów spalinowych. Po tym, jak Niemcy doprowadziły do odłożenia planowanego na ubiegły tydzień głosowania ministrów krajów członkowskich mającego finalnie zatwierdzić przegłosowany już w Europarlamencie projekt, unijne władze proponują im ulgi dla e-paliw, które mogłyby być wykorzystywane w samochodach z napędem spalinowym.

Nowy trend: Motoryzacyjny recykling

Wnętrze nowoczesnego samochodu może być wyposażone w szereg innowacyjnych rozwiązań oraz wykończone w taki sposób, by zapewnić jak największy komfort podróżowania. W nowoczesnych autach coraz więcej materiałów wykorzystywanych do wykończenia wnętrz pochodzi z recyklingu.