Bunt w sprawie normy Euro 7. Coraz więcej krajów mówi "nie"
Zgodnie z przyjętym rozporządzeniem z pakietu Fit for 55, od 2035 roku silniki spalinowe w nowych samochodach mogą być zasilane wyłączenie paliwami syntetycznymi. W innym przypadku dopuszczone są tylko warianty zeroemisyjne – elektryczne i wodorowe. Zanim to jednak nastąpi Bruksela planuje wprowadzić głośno zapowiadaną normę emisji spalin Euro 7. Sprzeciwiają się temu kraje członkowskie z Włochami na czele.
Niemcy lobbują na rzecz wodoru
W Niemczech wodór zaczyna mieć coraz większe zastosowanie. Niszowy surowiec, który wykorzystywany jest m.in. w produkcji nawozów i w petrochemii, jest na siłę wprowadzany do europejskiej polityki klimatycznej i przemysłowej.
UE może zezwolić na sprzedaż aut z silnikami spalinowymi po 2035 r.
Komisja Europejska przygotowuje projekt wniosku w tej sprawie. Inwestycja Porsche w paliwa syntetyczne może okazać się strzałem w dziesiątkę. Reuters poinformował w tym tygodniu, że Unia Europejska rozważa możliwość sprzedaży samochodów zasilanych paliwem syntetycznym (czyli spalinowych) po 2035 r.
Oddala się zakaz sprzedaży aut spalinowych. UE może dopuścić e-paliwa
UE zaczyna mięknąć w sprawie całkowitego zakazu sprzedaży samochodów spalinowych. Po tym, jak Niemcy doprowadziły do odłożenia planowanego na ubiegły tydzień głosowania ministrów krajów członkowskich mającego finalnie zatwierdzić przegłosowany już w Europarlamencie projekt, unijne władze proponują im ulgi dla e-paliw, które mogłyby być wykorzystywane w samochodach z napędem spalinowym.
Nowy trend: Motoryzacyjny recykling
Wnętrze nowoczesnego samochodu może być wyposażone w szereg innowacyjnych rozwiązań oraz wykończone w taki sposób, by zapewnić jak największy komfort podróżowania. W nowoczesnych autach coraz więcej materiałów wykorzystywanych do wykończenia wnętrz pochodzi z recyklingu.