Strefy czystego transportu mogą stać się obowiązkowe dla większych miast
Rada Ministrów przyjęła do dalszego procedowania projekt nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Zgodnie z jej zapisami, miasta powyżej 100 tys. mieszkańców z przekroczeniami stężeń dwutlenku azotu (NO2) będą musiały – a nie jak było do tej pory „powinny” – stworzyć strefę czystego transportu. Sprawdzamy, jakie jeszcze zmiany mogą zostać wprowadzone?
Niemcy zapłacą za zezłomowanie auta spalinowego. Za premię trzeba kupić elektryka
Według badania instytutu doradczego International Council on Clean Transportation (ICCT) premia za złomowanie starych samochodów z silnikami spalinowymi może pomóc Niemcom w osiągnięciu celów klimatycznych. Za kupno samochodu elektrycznego premia przy zezłomowanie 15-letniego diesel lub 25-letniego auta z silnikiem benzynowym powinna wynieść 6000 euro.
Nowe normy emisji powinny zostać przesunięte
Albo UE będzie musiała dokonać pewnych korekt w rozporządzeniu na 2025 r. – być może należy nieco przesunąć te bardzo rygorystyczne poziomy emisji CO₂ – albo potrzebna będzie bardziej zrozumiała komunikacja z wyborcami w UE, aby zmienić nastawienie klientów do pojazdów elektrycznych – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Działamy na rzesz dekarbonizacji transportu
Naszym celem jest zapewnienie ekologicznego transportu czy to przy użyciu samochodów, ciężarówek, statków, czy samolotów – mówi Sofie Defour, dyrektor ds. frachtu i klimatu w organizacji Transport i Środowisko, która prowadzi kampanie na rzecz czystego transportu w Europie.
Chińczycy mają sposób na tani wodór. To wywróci rynek do góry nogami
Technologia wodorowa uważna jest za przyszłość sektora transportu. W tym momencie jest jednak zbyt droga, aby mogła być konkurencyjna do paliw podstawowych czy nawet elektryczności. Jednak działająca w Państwie Środka firma sprzedaje wodór do pojazdów ciężarowych w cenie 35 yuanów na kilogram, czyli około 19,3 złotych.
Strefy Czystego Transportu – spójrzmy na fakty
W miastach duszących się od spalin Strefy Czystego Transportu są jedynym obecnie dostępnym rozwiązaniem dającym nadzieję na zmniejszenie emisji z transportu. Tam, gdzie wprowadzono takie strefy i wyeliminowano z ulic bardzo stare pojazdy odnotowano niższe poziomy zanieczyszczeń pyłami i tlenkami azotu – pisze Filip Jarmakowski z Polskiego Alarmu Smogowego w polemice z tekstem Szczepana Mroczka.
Miłosz Jakubowski: Strefa Czystego Transportu – nie taka straszna, jak ją malują
Strefa Czystego Transportu ma jasno zdefiniowany cel – ograniczenie negatywnego oddziaływania emisji zanieczyszczeń z transportu na zdrowie i środowisko. Spaliny samochodowe są istotnym źródłem tych zanieczyszczeń – pisze Miłosz Jakubowski w polemice z tekstem Szczepana Mroczka „Sąd unieważnił uchwałę dotyczącą wprowadzenia Strefy Czystego Transportu w Krakowie”.
Gdzie ta ekologia? Auta coraz cięższe, większe i mocniejsze
Fizyki nie da się oszukać. Wraz ze wzrostem masy, siły działające na pojazd są większe. Odczuć to można zwłaszcza podczas wypadku. Do tego ciężkie auto jest mniej ekologiczne. Euro NCAP alarmuje, że jedynie trzy pojazdy z ostatnio badanych miały masę mniejszą niż 2 tony. Ten trend niepokoi organizację.