Chińczycy mają sposób na tani wodór. To wywróci rynek do góry nogami

Technologia wodorowa uważna jest za przyszłość sektora transportu. W tym momencie jest jednak zbyt droga, aby mogła być konkurencyjna do paliw podstawowych czy nawet elektryczności. Jednak działająca w Państwie Środka firma sprzedaje wodór do pojazdów ciężarowych w cenie 35 yuanów na kilogram, czyli około 19,3 złotych.

Silnik diesla zasilany wodorem. To osiągnięcie Politechniki Krakowskiej

Naukowcy z Politechniki Krakowskiej opracowali układ wtryskowy wodoru do przemysłowego diesla marki Scania. Dzięki temu silnik nie emituje ani toksycznych spalin, ani dwutlenku węgla. Tego typu rozwiązanie pomoże sprawić, że istniejące samochody staną się ekologiczne.

Strefy Czystego Transportu – spójrzmy na fakty

W miastach duszących się od spalin Strefy Czystego Transportu są jedynym obecnie dostępnym rozwiązaniem dającym nadzieję na zmniejszenie emisji z transportu. Tam, gdzie wprowadzono takie strefy i wyeliminowano z ulic bardzo stare pojazdy odnotowano niższe poziomy zanieczyszczeń pyłami i tlenkami azotu – pisze Filip Jarmakowski z Polskiego Alarmu Smogowego w polemice z tekstem Szczepana Mroczka.

Nowe badanie UE. Przez ostatnie 12 lat nie odnotowano redukcji emisji CO2

Pomimo rygorystycznych przepisów Brukseli wiele modeli samochodów emituje podobny poziom emisji, jak dwanaście lat temu - wynika z nowych danych badania przeprowadzonego na zlecenie UE.

Miłosz Jakubowski: Strefa Czystego Transportu – nie taka straszna, jak ją malują

Strefa Czystego Transportu ma jasno zdefiniowany cel – ograniczenie negatywnego oddziaływania emisji zanieczyszczeń z transportu na zdrowie i środowisko. Spaliny samochodowe są istotnym źródłem tych zanieczyszczeń – pisze Miłosz Jakubowski w polemice z tekstem Szczepana Mroczka „Sąd unieważnił uchwałę dotyczącą wprowadzenia Strefy Czystego Transportu w Krakowie”.

Sąd unieważnił uchwałę dotyczącą wprowadzenia Strefy Czystego Transportu w Krakowie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie rozpatrzył w czwartek skargi wojewody małopolskiego oraz dwóch prywatnych osób i postanowił unieważnić uchwałę o SCT w całości.

Rowery wyprzedzają samochody. W stolicy tego kraju wprowadzono ograniczenie 30 km/h

W stolicy Holandii wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zmiana ma poprawić bezpieczeństwo i obniża hałas, ale zwiększa korki.

Gdzie ta ekologia? Auta coraz cięższe, większe i mocniejsze

Fizyki nie da się oszukać. Wraz ze wzrostem masy, siły działające na pojazd są większe. Odczuć to można zwłaszcza podczas wypadku. Do tego ciężkie auto jest mniej ekologiczne. Euro NCAP alarmuje, że jedynie trzy pojazdy z ostatnio badanych miały masę mniejszą niż 2 tony. Ten trend niepokoi organizację.

Strefa czystego transportu w Warszawie będzie znacznie mniejsza

Warszawscy radni podjęli decyzję dotyczącą strefy czystego transportu. Choć wcześniejsza propozycja była ambitna i obejmowała 20 proc. powierzchni miasta, to ostatecznie powrócono do pierwotnego obszaru – ponad dwukrotnie mniejszego niż proponowano.

Strefa czystego transportu w Warszawie to fikcja. Wykluczone zostanie 2 proc. aut

Warszawa przedstawiła najnowszy projekt uchwały dotyczącej stref czystego transportu. Względem pierwowzoru obejmuje większy obszar, ale posiada też wiele wyłączeń z czego zadowoleni będą miłośnicy starej motoryzacji.

Nowy podatek już w przyszłym roku. Dużo zapłacisz za stare auto spalinowe

Za spore środki na rozwój polskiej gospodarki, które Polska ma otrzymać w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO) musi wdrożyć działania związane z ekologią takie jak wysoki podatek od samochodów spalinowych. Ma on zniechęcić ludzi do trzymania starych aut.

Pierwsza firma złożyła pozew przeciwko wycofaniu aut z silnikami spalinowymi

Niemiecka firma Lühmann, dostawca paliw syntetycznych, kwestionuje decyzję UE dotyczącą wprowadzenia wyłącznie bezemisyjnych pojazdów od 2035 roku. To pierwszy przypadek, kiedy prywatne przedsiębiorstwo zdecydowało się zakwestionować decyzję komisji Europejskiej dotyczącą wycofania ze sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi.

Już w 2024 roku tymi samochodami nie wjedziesz do Warszawy

A wszystko przez Strefę czystego transportu, która już w 2024 roku nie pozwoli wjazdu do miasta starszymi modelami aut.

Paliwa syntetyczne mogą uratować nas od elektromobilności

Wyniki testów Aramco i Stellantis dowodzą, że paliwa syntetyczne mogą być stosowane w 24 rodzinach silników europejskich modeli koncernu produkowanych od 2014 roku. Oznacza to, że wykorzystanie e-paliw w latach 2025–50 mogłoby zmniejszyć emisję CO2 w Europie o 400 milionów ton.

Dzięki nawigacji Google masz szansę zmniejszyć emisję CO2

Według szacunków Google kierowcy wybierając ekonomiczną trasę zmniejszyli wydalanie CO2 do atmosfery o porcję, która odpowiada rocznej emisji 250 tys. samochodów z silnikami spalinowymi.

Tylko Porsche 911 ocaleje z napędem spalinowym

Można się spodziewać, że z pomocą e-paliw, które Porsche produkuje już teraz w Chile spalinowy model 911 pozostanie w ofercie bardzo długo. Prawdopodobnie będzie ostatnim w całej gamie Porsche modelem z silnikiem spalinowym.

Używane auta jak nowe. Renault będzie odnawiać kilkuletnie samochody

Renault oprócz rozwijania elektromobilności stara się przedłużyć życie samochodów już istniejących, co ma stanowić nieocenioną korzyść dla środowiska naturalnego.

Kalifornia się ugięła. Łagodzi ograniczenia sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.

Stan Kalifornia zwrócił się w tym tygodniu do Agencji Ochrony Środowiska o zatwierdzenie planu wymagającego, aby po 2035 roku umożliwić sprzedaż nie tylko samochodów elektrycznych, ale również hybryd typu plug-in.