4 na 10 kierowców rozważy zakup chińskiego auta. Warunkiem jest niższa cena
Niemal połowa Polaków nie zna żadnych marek samochodowych z Chin, które są dostępne na polskim rynku. Posiada lub użytkowało chińskie modele jedynie 3 proc. spośród uczestników badania Santander Consumer Multirent. Mimo to 4 na 10 kierowców rozważy zakup chińskiego auta, jeżeli cena będzie niższa o ok. 30 proc. od preferowanego modelu.
Polacy jeżdżą coraz starszymi autami. Przeciętny wiek samochodu to już prawie 15 lat
14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż 4 lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat. Stara flota może stanowić większe zagrożenie na drogach, a już na pewno być bardziej zawodna w użytkowaniu.
Mikroprzedsiębiorcy kupują głównie jeden typ samochodu
Osoby prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze najczęściej są zainteresowane pojazdami o wartości do 100 tys. zł. Największą popularnością cieszą się SUV-y, Na dalszych miejscach znalazły się kombi, hatchbacki oraz sedany.
Drożeją auta spalinowe, elektryki z obniżkami cen. Volvo i Mercedes ze wzrostami
Volvo i Mercedes z najwyższymi wzrostami, Kia z najgłębszym spadkiem – tak najkrócej można podsumować ranking najpopularniejszych 15 marek samochodów osobowych w 2024 r. Rynek cały czas rośnie. W ubiegłym miesiącu zarejestrowano prawie 43,4 tys. nowych aut, co w porównaniu z tym samym miesiącem sprzed roku jest wynikiem lepszym o jedną czwartą, choć słabszym niż w tegorocznym marcu.
Toyota Camry - hybrydowa limuzyna to najlepsza wizytówka Twojej firmy
Toyota Camry to najpopularniejszy sedan klasy średniej na świecie. Limuzyna, która na europejskim rynku gra w prestiżowym segmencie D, łączy klasyczne linie z najnowszymi technologiami, niezawodnym napędem hybrydowym Toyoty i sprawdzonymi rozwiązaniami. Taka kombinacja sprawia, że Camry ma wszystko czego potrzeba, by odegrać pierwszoplanową rolę w firmowej flocie czy jako auto służbowe kadry menadżerskiej. Oto dlaczego hybrydowa Toyota Camry sprawdzi się w Twojej firmie.
Wiemy, jakie auta lubią i najczęściej kupują kobiety
Statystycznie ujmując, kobieta chciałaby teraz kupić auto typu Hyundai Tucson, najlepiej białe, z benzynowym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów. A więc nie za drogie, w miarę przestronne, do którego można wygodnie wpiąć dziecięcy fotelik i dopakować zakupami bagażnik.
Co czwarte nowe auto kupione w Polsce to model z segmentu premium
Ponad pół miliona – takiego poziomu sprzedaży nowych samochodów osobowych należy spodziewać się w 2024 r. Byłby to niezły wynik zważywszy, że ubiegły rok zamknął się sprzedażą 475 tys. aut i nieco ponad 13-procentowym wzrostem w porównaniu z poprzednim rokiem.