Kierunkiem i celem na przyszłość jest elektromobilność
Paliwa syntetyczne czy wodór to nisza, nie są rozwiązaniem dla masowej dekarbonizacji. Współczesne samochody elektryczne dysponują dużym zasięgiem, szybko się też ładują – mówi Carla Wentzel, prezes Volkswagen Group Polska.
Elektryfikacja ciężkiego transportu samochodowego czeka na wsparcie
Producenci samochodów ciężarowych są gotowi na transformację. Jednak potrzebne są preferencje – dopłaty lub ulgi podatkowe, uproszczenie procedur administracyjnych związanych z budową sieci ładowarek, ale także inwestycje w zwiększanie przepustowości sieci energetycznej oraz dalsza zmiana miksu energetycznego kraju w stronę odnawialnych źródeł energii – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Nowe samochody ciężarowe można ładować w sieci publicznej, co pokazały nasze ostatnie testy. Liczymy, że także w Polsce pojawi się program subsydiów dotyczących samochodów ciężarowych - stwierdza Igor Kaczorkiewicz, dyrektor ds. marketingu i PR w Daimler Truck Polska.
Szef GZM: Stawiamy na elektromobilność, liczymy na własną kolej
Mamy nadzieję, że niedługo we współpracy z PKP PLK będą wybudowane nowe tory aglomeracyjne, metropolitalne i uruchomimy swoją własną kolej. Dzięki metropolii szybciej rozwijamy elektromobilność – deklaruje w rozmowie z „Rz” Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Elektryzujące elektryki
Samochody elektryczne wzbudzają ogromne emocje. Mimo że Polska staje się krajem coraz lepiej przystosowanym do podróży elektrykami, a infrastruktura ładowania powoli, ale konsekwentnie dogania zachodnie standardy, to Polakom wciąż trudno zmienić podejście do elektromobilności. Jednak kierowcy, którzy postanowili przesiąść się na auta na prąd, przyznają, że są zadowoleni z tej decyzji.
Volvo EX30: Nowy początek
Volvo stratuje w nowym segmencie. EX30 to przedstawiciel klasy SUV-B premium. Elektryczny crossover zadziwi klientów i konkurencję nie tylko swoją ceną, ale również nowatorskimi rozwiązaniami. EX30 wraz z EX90 to początek nowej ery w Volvo.
Już większy wybór używanych aut na prąd
W pierwszym kwartale 2023 r. na polskim rynku wtórnym oferowano do sprzedaży prawie 2,3 tys. elektryków, liczących średnio 2,7 lat, kosztujących przeciętnie 131,2 tys. zł.