Raport TÜV: Te samochody najczęściej zawodzą podczas badania technicznego

Jeden na pięć samochodów nie przechodzi przeglądu technicznego w Niemczech. Samochody mają istotne lub niebezpieczne usterki. Raport TÜV 2025 pokazuje, które modele aut wypadają szczególnie dobrze, a które szczególnie słabo podczas badania technicznego.

Publikacja: 10.12.2024 11:21

Co piąty samochód z „istotnymi” lub „niebezpiecznymi usterkami” nie przeszedł w Niemczech przeglądu

Co piąty samochód z „istotnymi” lub „niebezpiecznymi usterkami” nie przeszedł w Niemczech przeglądu technicznego.

Foto: AdobeStock

Niemiecki TÜV ocenił w swoim ostatnim raporcie około 10,2 miliona przeglądów samochodów w okresie od lipca 2023 r. do czerwca 2024 r. 228 zbadanych modeli pojazdów podzielono na sześć grup wiekowych. Z ogólnej oceny raportu TÜV 2025 wynika, że ​​przy udziale 20,6 proc. nieco ponad co piąty samochód z „istotnymi” lub „niebezpiecznymi usterkami” nie przeszedł przeglądu technicznego. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku jest to wzrost o 0,1 punktu procentowego. Do 11,5 procent wzrósł także odsetek pojazdów z drobnymi usterkami. To o 0,3 punktu więcej niż przed rokiem.

Czytaj więcej

Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa

Ogólnym zwycięzcą raportu TÜV 2025 została Honda Jazz. Tylko 2,4 procent egzemplarzy mających od dwóch do trzech lat miało istotne wady. Jest to najniższa wartość spośród wszystkich testowanych pojazdów. Jednak prawdziwym zwycięzcą jest Porsche 911, które wygrywa wszystkie pozostałe grupy wiekowe. Pozytywnie wypadło kilka modeli Volkswagena – Sportsvan, T-Roc, ale w starszych modelach również Mazdy (CX-3, Mazda 2) i Mercedesy klasy A i B. 

Honda Jazz

Honda Jazz

Foto: mat. prasowe

Im starsze samochody, tym wyższy wskaźnik usterek: 28,1 procent pojazdów w wieku od 12 do 13 lat, ale tylko 6,4 procent pojazdów w wieku od dwóch do trzech lat nie przeszło przeglądu ogólnego. Są to wartości zbliżone do ubiegłorocznych. W trybie natychmiastowym wycofano 15 tys. aut, które uznano za „niebezpieczne dla ruchu”. Średni wiek samochodów w Niemczech stale rośnie i obecnie wynosi 10,3 lat (w Polsce 15,9 lat). W 2011 roku ta średnia wynosiła 8,3 roku. Obecnie około połowa wszystkich samochodów zarejestrowanych w Niemczech ma dziesięć lat lub więcej. Wśród nowych modeli najgorzej wypadła Tesla Model 3, zresztą jedyny elektryk w tym zestawieniu. Wśród starszych modeli nie najlepiej wypadły różne modele Dacii (Logan, Duster, Sandero).

Porsche 911

Porsche 911

Foto: mat. prasowe

Najmniej awaryjne samochody w badaniu TÜV 2025
Grupa wiekowa 2-3 lata:1. Honda Jazz – 2,4 proc.
2. Volkswagen Golf Sportsvan – 2,5 proc.
3. Audi Q2 – 2,6 proc.
Grupa wiekowa 4-5 lat:
1. Porsche 911 Carrera – 3,1 proc.
2. Volkswagen Golf Sportsvan – 3,6 proc.
3. Volkswagen T-Roc – 4,0 proc.
Grupa wiekowa 6-7 lat:
1. Porsche 911 Carrera – 3,1 proc.
2. Volkswagen T-Roc – 6,0 proc.
3. Mazda CX-3 – 6,6 proc.
Grupa wiekowa 8-9 lat:
1. Porsche 911 Carrera – 4,0 proc.
2. Volkswagen Golf Sportsvan – 10,0 proc.
3. Mazda 2 – 10,6 proc.
Grupa wiekowa 10-11 lat:
1. Porsche 911 Carrera – 5,6 proc.
2. Mercedes klasy A – 14,7 proc.
3. Mercedes klasy B – 14,8 proc.
Grupa wiekowa 12-13 lat:
1. Porsche 911 Carrera – 7,9 proc.
2. Mitsubishi ASX – 19,6 proc.
3. Volkswagen Golf Plus – 20,6 proc.

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Foto: Tesla Model 3

Najbardziej awaryjne samochody w badaniu TÜV 2025
Grupa wiekowa 2-3 lata:
1. Tesla Model 3 – 14,2 proc.
2. Ford Mondeo – 13,2 proc.
3. Skoda Scala – 11,8 proc.
Grupa wiekowa 4-5 lat:
1. Tesla Model 3 – 19,7 proc.
2. Volkswagen Sharan – 17,7 proc.
3. BMW serii 5 i 6 – 17,7 proc.
Grupa wiekowa 6-7 lat:
1. Dacia Dokker – 26,5 proc.
2. Dacia Duster – 24,3 proc.
3. BMW serii 5 i 6 – 23,6 proc.
Grupa wiekowa 8-9 lat:
1. Dacia Dokker – 28,6 proc.
2. Dacia Duster – 29,7 proc.
3. Dacia Sandero – 28,6 proc.
Grupa wiekowa 10-11 lat:
1. Dacia Logan – 39,6 proc.
2. Dacia Duster – 34,1 proc.
3. Renault Twingo – 33,0 proc.
Grupa wiekowa 12-13 lat:
1. Renault Twingo – 41,5 proc.
2. Dacia Logan – 41,0 proc.
3. Renault Clio – 39,8 proc.

Czytaj więcej

Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?

Niemiecki TÜV ocenił w swoim ostatnim raporcie około 10,2 miliona przeglądów samochodów w okresie od lipca 2023 r. do czerwca 2024 r. 228 zbadanych modeli pojazdów podzielono na sześć grup wiekowych. Z ogólnej oceny raportu TÜV 2025 wynika, że ​​przy udziale 20,6 proc. nieco ponad co piąty samochód z „istotnymi” lub „niebezpiecznymi usterkami” nie przeszedł przeglądu technicznego. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku jest to wzrost o 0,1 punktu procentowego. Do 11,5 procent wzrósł także odsetek pojazdów z drobnymi usterkami. To o 0,3 punktu więcej niż przed rokiem.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Materiał Promocyjny
Suzuki S-Cross: przegląd wersji. Znajdź idealną odmianę dla siebie
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Czym jeździć
Jedna marka samochodowa zdominowała ranking niezawodności. Siedem modeli w Top 10
Czym jeździć
Samochody dobre na emeryturę. Wiemy jakimi modelami jeżdżą niemieccy emeryci
Czym jeździć
Co czwarte nowe auto w Polsce pochodzi z segmentu premium. Niemcy dominują
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Czym jeździć
Witamy pierwszy, elektryczny model Suzuki. e VITARA debiutuje w Europie
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej