Reklama
Rozwiń
Reklama

MG rekordzistą wzrostu sprzedaży na polskim rynku. 247 procent robi wrażenie

Jak podaje Samar w kwietniu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 46 968 samochodów osobowych. To o 5,82 proc. (2 582 sztuk) więcej niż rok wcześniej, ale o 11,47 proc. (6 088 szt.) mniej niż w marcu. W całym 2025 roku zarejestrowano póki co 189 064 nowych samochodów osobowych, o 3,27 proc. (5 985 szt.) więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Publikacja: 08.05.2025 10:39

Rekordowy wzrost rejestracji osiągnęło MG - 247,65 proc.

Rekordowy wzrost rejestracji osiągnęło MG - 247,65 proc.

Foto: mat. prasowe

Dziesięć z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost rejestracji w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Rekordzistą jest MG, który odnotował wzrost o 247,65 proc. Największy spadek zanotowała Toyota - o 13,57 procent, która i tak utrzymała tytuł lidera rynku. W 2025 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 31 607 aut tej marki, o 13,57 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 16,72 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Škoda, tu liczba rejestracji wyniosła 18 564 szt., o 7,50 proc. mniej niż w takim samym okresie 2024 roku. Udział Škody wynosi 9,82 proc. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen - 13 707 rejestracji samochodów tej marki w 2025 r., o 24,61 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wynosi obecnie 7,25 proc. Na czwartej pozycji jest Kia - 10 958 szt. rejestracji aut tej marki, o 3,36 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 5,80 proc. Piąte miejsce zajmuje Audi. W 2025 r. zarejestrowano 10 543 aut tej marki, o 23,35 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,58 proc.

Czytaj więcej

Polak szefem na siedmiu ważnych rynkach Toyoty w Europie
Toyota C-HR

Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Najczęściej kupowanym modelem osobowym w 2025 roku pozostaje Toyota Corolla (7496 szt.; -27,95 proc. r/r), za którą uplasowała się Škoda Octavia (6147 szt.; -19,49 proc. r/r) oraz Toyota C-HR (5743 szt. +18,36 proc. r/r). Następne miejsca zajmują Kia Sportage (4594 szt.; +5,90 proc.) i Toyota Yaris Cross (4 032 szt.; -29,65 proc. r/r).

Najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych jest Toyota C-HR (3027 szt.; +31,55 proc.), na drugim miejscu - Kia Sportage (2587 szt.; +7,48 proc.), na trzecim – Toyota Yaris Cross (2231 szt.; -35,01 proc.), dalej – Volkswagen T-Roc (1 923 szt.; +58,79 proc.), a na piątym – Dacia Duster (1681 szt. +12,44 proc.). Wygranym w tym zestawieniu jest Toyota C-HR i Volkswagen T-Roc, z prawie 60-proc. wzrostem. Wśród klientów firmowych najczęściej rejestrowanym modelem jest Toyota Corolla (6 561 szt.; -23,66 proc), na drugim miejscu plasuje się Škoda Octavia (5272 szt.; -14,65 proc.), dalej Volvo XC60 (2962 szt.; +42,61 proc.) i Toyota C-HR (2716 szt.; +6,47 proc.). Czołową piątkę zamyka Toyota Yaris (2 647 szt.; -14,45 proc.).

Reklama
Reklama
Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc

Foto: mat. prasowe

Liderzy ze spadkiem sprzedaży

Według danych Samaru w kwietniu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 5536 samochodów dostawczych, o 13,35 proc. (853 szt.) mniej niż w marcu  i o 5,61 proc. (294 szt.) więcej niż rok wcześniej. W 2025 roku zarejestrowano dotąd łącznie 21 826 aut dostawczych, o 2,15 proc. (459 szt.) więcej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Dziewięć z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby tegorocznych rejestracji w porównaniu do 2024 roku, a największy należy do marki MAN – plus 70,31 proc. Największy spadek w tym gronie zanotowało Isuzu (o 46,04 proc.). Tytuł lidera rynku w 2025 roku należy do Toyoty. Klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 3674 auta tej marki, o 42,13 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford z wynikiem rejestracji 3596 aut, o 25,65 proc. więcej niż przed rokiem. Na trzecim miejscu jest Renault z wynikiem 3268 aut dostawczych, o 20,06 proc. mniej niż rok wcześniej. Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2025 r. jest Renault Master (2169 szt. -23,33 proc. r/r), na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato (1425 szt. -31,13 proc. r/r), na trzeciej Ford Transit (1363 szt. +10,81 proc. r/r).

Renault Master

Renault Master

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Flagowy SUV Renault zmodernizowany. Nowy wygląd, hybrydowy napęd bez zmian

Dziesięć z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost rejestracji w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Rekordzistą jest MG, który odnotował wzrost o 247,65 proc. Największy spadek zanotowała Toyota - o 13,57 procent, która i tak utrzymała tytuł lidera rynku. W 2025 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 31 607 aut tej marki, o 13,57 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 16,72 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Škoda, tu liczba rejestracji wyniosła 18 564 szt., o 7,50 proc. mniej niż w takim samym okresie 2024 roku. Udział Škody wynosi 9,82 proc. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen - 13 707 rejestracji samochodów tej marki w 2025 r., o 24,61 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wynosi obecnie 7,25 proc. Na czwartej pozycji jest Kia - 10 958 szt. rejestracji aut tej marki, o 3,36 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 5,80 proc. Piąte miejsce zajmuje Audi. W 2025 r. zarejestrowano 10 543 aut tej marki, o 23,35 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,58 proc.

Reklama
Czym jeździć
Jedna marka aut nie do zdarcia. Nowe badanie ujawnia, które auta "żyją" najdłużej
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Czym jeździć
Seat i Cupra w flotach 2025. Między rozsądkiem a emocjami
Czym jeździć
Aż 443% wzrostu i nowy model sprzedaży aut online: OTOMOTO i BAIC zmieniają zasady gry na polskim rynku
Czym jeździć
Test opon zimowych ADAC. Uważaj na tanie opony!
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Czym jeździć
Ulubione marki emerytów. Które auta kochają seniorzy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama