Wycofane modele aut bez następcy. Kupisz je tylko na rynku wtórnym

Na rynku wtórnym wciąż żyje kilkadziesiąt modeli samochodów, których produkcja już dawno się zakończyła. Jednocześnie niektóre bestsellery ostatnich lat nie doczekały się nawet odpowiednich następców, inne zostały przekształcone w zupełnie inne nadwozia.

Publikacja: 27.10.2024 08:22

Produkcja Opla Zafiry zakończyła się w 2019 r.

Produkcja Opla Zafiry zakończyła się w 2019 r.

Foto: mat. prasowe

W ciągu ostatnich kilku lat producenci samochodów wycofali z rynku wiele popularnych modeli. Dziś można je znaleźć jedynie na wtórnym rynku. Eksperci AAA Auto sprawdzili najlepsze z nich. Dobrym przykładem jest jeden z najlepiej prowadzący się minivanów - Ford S-Max i Galaxy, którego produkcja zakończyła się w ubiegłym roku. Używane Fordy S-Max, które zjechały z taśmy produkcyjnej jako ostatnie kosztują około 180 tys. złotych, ale są i tańsze egzemplarze. Na przykład w AAA Auto trzyletni S-Max z silnikiem 2.0 EcoBlue o mocy 150 KM, sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów i przebiegiem 76 tys. km, kosztuje 120 tys. zł. Model starszy o rok z podobnym przebiegiem jest tańszy o ponad 12 tys. zł. Obecnie zamiast Fordów S-Max i Galaxy można kupić jedynie Transity dowolnej wielkości lub model Tourneo, który w najmniejszym stopniu nie dorównuje parze S-Max i Galaxy.

Ford Galaxy

Ford Galaxy

mat. prasowe

Czytaj więcej

Te używane samochody sprzedasz najszybciej. Nie jest to Ford, Volkswagen czy SUV-y

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku innych rodzinnych modeli MPV – np. Opla Zafiry, którego produkcja zakończyła się w 2019 roku. Dobre egzemplarze z ostatniego roku produkcji oferowane są na rynku za około 54 tys. zł. Skończyła się także produkcja Citroena Grand C4 Picasso. Tu najlepsze egzemplarze sprzedawane są za około 72 tys. zł. Z rynku znikają nie tylko SUV-y. W 2021 r. skończyła się produkcja Mitsubishi Outlandera. Jego nowa generacja pojawi się w przyszłym roku, jako hybryda typu plug-in. Zniknęło także wiele dużych kombi - w 2018 roku Toyota Avensis, w kwietniu 2022 roku Ford Mondeo, a w lipcu tego samego roku zakończyła się produkcja Opla Insignia.

Citroen Grand C4 Picasso

Citroen Grand C4 Picasso

mat. prasowe

W ostatnich latach z oferty producentów zniknęło wiele ciekawych modeli aut

Znikają też małe samochody miejskie, których produkcja jest zbyt kosztowna dla producentów. I tak np. nie ma już Volkswagen Up, Ford Fiesta czy Kia Rio. Obecny najtańszy nowy samochód na polskim rynku, Mitsubishi Space Star, również zniknie w przyszłym roku. W ofertach marek na próżno szukać też modeli niszowych. W ostatnich latach zniknęły takie modele jak Kia Stinger, BMW 6 GT, Mercedes CLS, C-Coupé i cabrio, E-coupé i cabrio, ale także Porsche Panamera w wersji Sport Turismo. Nie ma również Audi TT i sportowego R8.

Mercedes CLS

Mercedes CLS

mat. prasowe

Czytaj więcej

Polacy polubili samochody z Chin i kupują ich coraz więcej. Znamy rynkowy hit

W ciągu ostatnich kilku lat producenci samochodów wycofali z rynku wiele popularnych modeli. Dziś można je znaleźć jedynie na wtórnym rynku. Eksperci AAA Auto sprawdzili najlepsze z nich. Dobrym przykładem jest jeden z najlepiej prowadzący się minivanów - Ford S-Max i Galaxy, którego produkcja zakończyła się w ubiegłym roku. Używane Fordy S-Max, które zjechały z taśmy produkcyjnej jako ostatnie kosztują około 180 tys. złotych, ale są i tańsze egzemplarze. Na przykład w AAA Auto trzyletni S-Max z silnikiem 2.0 EcoBlue o mocy 150 KM, sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów i przebiegiem 76 tys. km, kosztuje 120 tys. zł. Model starszy o rok z podobnym przebiegiem jest tańszy o ponad 12 tys. zł. Obecnie zamiast Fordów S-Max i Galaxy można kupić jedynie Transity dowolnej wielkości lub model Tourneo, który w najmniejszym stopniu nie dorównuje parze S-Max i Galaxy.

Czym jeździć
Czy opony całoroczne mają sens? Europejscy kierowcy dzielą się swoimi opiniami
Materiał Promocyjny
Doskonały rocznik w doskonałej cenie. Przegląd ofert flagowych modeli Lexusa
Czym jeździć
Cupra. O krok przed konkurencją
Czym jeździć
Skoda Kodiaq. Mikropodróże w maxisamochodzie
Materiał Promocyjny
Dylematy ekologiczne
Czym jeździć
Coraz większy import starych aut. Używane z USA niemal wszystkie po wypadkach