10 najtańszych chińskich modeli aut na polskim rynku

W pierwszym kwartale br. na polskim rynku zarejestrowano ponad 7 tysięcy modeli aut pochodzących z Chin, co stanowiło 5,1 proc. rynku nowych aut osobowych. Analitycy znanej platformy sprzedażowej, wytypowali 10 samochodów, które można zaliczyć do grona najtańszych chińskich modeli oferowanych obecnie w Polsce.

Publikacja: 02.05.2025 08:55

Średnia cena chińskich modeli z TOP10 wynosi 105 tys. ztoych

Średnia cena chińskich modeli z TOP10 wynosi 105 tys. ztoych

Foto: mat. prasowe

W zestawieniu TOP10 najtańszych modeli made in China znalazły się auta o różnym napędzie i typie nadwozia. Listę otwiera model kosztujący od 73 tys. złotych, a zamyka ją samochód wyceniony na kwotę 131 tys. zł. Średnia cena chińskiego samochodu z TOP10 wynosi 105 tys. zł. - Jednym z powodów rosnącej popularności chińskich marek w Polsce jest to, że idealnie wpisują się one w oczekiwania cenowe nabywców oraz wypełniają istniejącą na rynku lukę. Znaczące podwyżki cen aut, jakie miały miejsce w Polsce i w Europie w ostatnich latach, doprowadziły do powstania sporej rozbieżności między ofertą producenta, a kwotą, jaką za auto o danych parametrach jest gotów zapłacić nabywca. Jeżeli ta luka jest zbyt duża, klienci szukają alternatywy. W tę przestrzeń z sukcesem wchodzą chińscy producenci wprowadzając na rynek towar z bogatym wyposażeniem, w cenach zdecydowanie niższych niż u konkurencji spoza Państwa Środka - mówi Aleksandra Mazana, dyrektor ds. partnerstw strategicznych w Superauto.pl.

MIEJSCE 10: MG4 – cena od 130 900 zł

Listę Top10 zamyka elektryczny MG4. To produkowany w Chinach elektryk, którego projekt powstał w Europie. MG należące do firmy SAIC zleciło zaprojektowanie i przetestowanie tego modelu w Wielkiej Brytanii, w centrum inżynieryjnym MG w Longbridge. Auto było tworzone z myślą o gustach i potrzebach Europejczyków. To pierwszy MG, który powstał na nowej platformie MSP (Modular Scalable Platform), która pozwala osadzić na niej różne modele elektryczne – od hatchbacków po SUV-y – i obsługuje napięcia do 800 V. W 2023 i 2024 roku MG4 był jednym z najczęściej kupowanych aut elektrycznych w Europie (m.in. we Francji, Hiszpanii, Norwegii i Holandii). Najsłabsza wersja ma 170 KM, najmocniejsza 435 KM. Topowy model przyspiesza do setki w 3,8 s. Gwarancja: 7 lat lub 150 000 km.

MG4

MG4

Foto: mat. prasowe

MIEJSCE 9: Forthing T-Five – cena od 129 900 zł

Forthing posiada dwa modele w polskiej ofercie. T-Five to kompaktowy SUV segmentu C, który zadebiutował na polskim rynku w 2024 roku. Marka Forthing należy do koncernu Dongfeng Motor. Auto oferowane jest w dwóch wersjach silnikowych. Benzynowy silnik pochodzący od Mitsubishi ma moc 177 KM i występuje tylko w jednej wersji wyposażenia z ceną od 129 900 zł. Drugi napęd to hybryda o mocy 245 KM z ceną od 155 900 zł.

Forthing T-Five

Forthing T-Five

Foto: mat. prasowe

MIEJSCE 9: BYD Atto 2 – cena od 129 900 zł

BYD Atto 2 to niedawno zaprezentowany w pełni elektryczny SUV segmentu B. Elektryk występuje wyłącznie z jednym napędem. Atto 2 ma silnik o mocy 177 KM, baterię o pojemności 45,1 kWh i zasięg wg WLTP wynoszący 312 km. Można go ładować z mocą do 65 kW. Występuje w dwóch wersjach wyposażenia. W pakiecie Active jego cena rozpoczyna się od 129 900 zł. Droższy model Boost to już wydatek od 141 000 zł. Atto 2 nie jest najtańszym elektrykiem w swojej klasie. Tu palmę pierwszeństwa ma Citroën e-C3 (od 107 950 zł).

BYD Atto 2 - cena od 129 900 zł

BYD Atto 2 - cena od 129 900 zł

Foto: mat. prasowe

MIEJSCE 8: Baic Beijing 5 – cena od 127 900 zł

Baic Beijing 5 to SUV segmentu C+, który zadebiutował na polskim rynku w 2024 roku. Ceny tego modelu przy aktualnie trwającej wyprzedaży rozpoczynają się od 127 900 zł. Beijing 5 oferowany jest wyłącznie z jednym napędem (spalinowy, 177 KM) i jedną wersją wyposażenia. Nadwozie można wybrać w jednym z pięciu kolorów. Baic oferuje gwarancję na samochód na 5 lat lub 100 000 km, 5 lat na powłokę lakierniczą oraz 10 lat na perforację nadwozia.

Czytaj więcej

Salon samochodowy w Szanghaju: Witamy w nowym świecie
Baic Beijing 5 - cena od 127 900 zł

Baic Beijing 5 - cena od 127 900 zł

Foto: mat. prasowe

MIEJSCE 7: Omoda 5 – cena od 115 500 zł

Omoda 5 to kompaktowy SUV dostępny wyłącznie z jednym napędem – benzynowym silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 147 KM. Napęd przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,1 sekundy. SUV ma 4,37 metra długości i bagażnik o pojemności 360 litrów. Oprócz wersji spalinowej, dostępna jest również elektryczna – Omoda E5. Wyposażona w silnik elektryczny o mocy 204 KM, oferuje zasięg do 430 km.

Omoda 5 - cena od 115 500 zł

Omoda 5 - cena od 115 500 zł

Foto: mat. prasowe

MIEJSCE 6: Foton G7 – cena od 109 900 zł

Nieznana jeszcze w Polsce firma Foton należy do koncernu Baic i jest największym producentem samochodów użytkowych w Chinach. Od założenia w 1996 r. wyprodukowano już ponad 11 milionów aut, a marka jest obecna w ponad 2 tys. punktów poza Chinami. Model G7 to pickup klasy średniej, który napędzany jest 2.0-litrowym turbodieselem o mocy 162 KM, ma napęd 4x4 z elektronicznie sterowanym systemem BorgWarner, oferującym tryby 2H, AUTO, 4H i 4L.

Foton G7 - cena od 109 900 zł

Foton G7 - cena od 109 900 zł

Foto: mat. prasowe

MIEJSCE 5: MG HS – cena od 103 800 zł

MG HS to jeden z najtańszych SUV-ów segmentu C, ten model dostępny jest również z hybrydą plug-in, która oferuje około 52 km zasięgu elektrycznego (wg. WLTP). Tańszy model napędzany jest silnikiem spalinowym o pojemności 1,5 litra i mocy 170 KM. Marka MG należy do chińskiego koncernu SAIC, jednak wiele modeli – w tym HS – zostało zaprojektowany z myślą o europejskim rynku. MG HS zdobył maksymalną ocenę bezpieczeństwa w testach Euro NCAP czyli pięć gwiazdek. W Polsce gwarancja na MG HS to 7 lat lub 150 000 km.

MG HS - cena od 103 800 zł

MG HS - cena od 103 800 zł

Foto: mat. prasowe

MIEJSCE 4: Leapmotor T03 – cena od 84 900 zł

Leapmotor T03 to kompaktowe elektryczne auto miejskie z napędem o mocy 95 KM i baterii o pojemności 37,3 kWh co wg. fabrycznych danych ma pozwolić na przejechanie 265 km. Auto obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) z mocą do 48 kW. Leapmotor T03 był montowany w fabryce w Tychach do 30 marca 2025 roku, ale koncern Stellantis, do którego należą prawa dystrybucji marki Leapmotor poza Chinami wycofał się z tego projektu.

Leapmotor T03 - cena od 84 900 zł

Leapmotor T03 - cena od 84 900 zł

Foto: mat. prasowe

MIEJSCE 3: MG ZS – cena od 79 800 zł

MG ZS od momentu premiery stał się globalnym hitem – sprzedawany jest m.in. w Europie, Azji, Australii i Ameryce Południowej. Zdobył 5 gwiazdek w testach Euro NCAP (dla wersji z pakietem bezpieczeństwa MG Pilot). W wersji standardowej MG ZS oferuje m.in. system multimedialny z 10,1” ekranem dotykowym, kamerę cofania, klimatyzację, aluminiowe felgi, tempomat i Bluetooth, a także automatyczną skrzynię biegów. Model napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra i mocy 197 KM. Gwarancja na ten model wynosi 7 lat lub 150 000 km.

MG ZS - cena od 79 900 zł

MG ZS - cena od 79 900 zł

Foto: mat. prasowe

MIEJSCE 2: Baic Beijing 3 – cena od 78 900 zł

Baic Beijing 3 to kompaktowy SUV, który od 2023 roku dostępny jest na polskim rynku. Napędzany jest 4-cylindrowym silnikiem o mocy 136 KM, ma napęd na przednie koła i manualną, 6-stopniową skrzynię biegów. BAIC (Beijing Automotive Industry Holding) to jedna z największych firm motoryzacyjnych w Chinach. Współpracuje z takimi markami jak Mercedes czy Hyundai. Beijing to submarka skupiająca się na produkcji modeli SUV i crossover. Za design tego modelu odpowiedzialni są projektanci wcześniej pracujący dla Hyundaia i Volkswagena. W Chinach oferowany także z napędem elektrycznym.

Baic Beijing 3 - cena od 78 900 zł

Baic Beijing 3 - cena od 78 900 zł

Foto: mat. prasowe

MIEJSCE 1: MG3 – cena od 73 500 zł

Najtańszym chińskim modelem jest MG3, hatchback segmentu B. Podstawowa wersja ma napęd benzynowy o pojemności 1,5 litra i mocy 115 KM. W ofercie jest również hybryda (1,5 litra, 195 KM), która wyceniona jest na kwotę 87 950 zł. Tańszy model występuje wyłącznie z manualną skrzynią biegów, hybryda tylko z automatyczną. MG oferuje 7 lat gwarancji do 150 tys. km.

MG3 - cena od 73 500 zł

MG3 - cena od 73 500 zł

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Najbardziej popularne używane auta z Chin na polskim rynku. Króluje jedna marka

W zestawieniu TOP10 najtańszych modeli made in China znalazły się auta o różnym napędzie i typie nadwozia. Listę otwiera model kosztujący od 73 tys. złotych, a zamyka ją samochód wyceniony na kwotę 131 tys. zł. Średnia cena chińskiego samochodu z TOP10 wynosi 105 tys. zł. - Jednym z powodów rosnącej popularności chińskich marek w Polsce jest to, że idealnie wpisują się one w oczekiwania cenowe nabywców oraz wypełniają istniejącą na rynku lukę. Znaczące podwyżki cen aut, jakie miały miejsce w Polsce i w Europie w ostatnich latach, doprowadziły do powstania sporej rozbieżności między ofertą producenta, a kwotą, jaką za auto o danych parametrach jest gotów zapłacić nabywca. Jeżeli ta luka jest zbyt duża, klienci szukają alternatywy. W tę przestrzeń z sukcesem wchodzą chińscy producenci wprowadzając na rynek towar z bogatym wyposażeniem, w cenach zdecydowanie niższych niż u konkurencji spoza Państwa Środka - mówi Aleksandra Mazana, dyrektor ds. partnerstw strategicznych w Superauto.pl.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Materiał Partnera
Japońska niezawodność teraz nawet 12 000 zł taniej. Poznaj promocje na Suzuki Swift
Czym jeździć
Chińskie modele aut zaczynają coraz bardziej rozpychać się na polskim rynku
Czym jeździć
Auta z importu w większości są po kolizji. Jak uniknąć kupna samochodu powypadkowego
Czym jeździć
Drogie samochody sprzedają się lepiej niż auta marek popularnych
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne