Ranking najszybciej rdzewiejących samochodów według marek, został przygotowany przez ekspertów szwedzkiego magazynu Mi Bilagare, przy współpracy ze szwedzką firmą Rostskydsmetoder, która specjalizuje się w technologiach zabezpieczeń antykorozyjnych. Szwedzki magazyn od blisko 30 lat sprawdza odporność na korozję kolejnych marek aut. W najnowszym zestawieniu, w pięciopunktowej skali, najwyżej zostały ocenione trzy marki, które osiągnęły 4,5-5 punktów. Na najwyższym stopniu podium jest niemiecki Porsche, przed brytyjskim Jaguarem i chińskim Nio.
Nawet starsze modele Porsche są dobrze zabezpieczone przed korozją - tu Cayenne z 2010 roku
Czytaj więcej
Porsche Taycan odkrywa się na nowo. Po modernizacji jeździ szybciej, ładuje się szybciej, dostarcza szybciej informacji, dociera dalej. Pierwsza jazda przez pół Europy. Relacja zdjęciowa z całej trasy pod artykułem.
Najlepiej wypada Porsche, nagorzej Alfa Romeo
Volvo, Kia, Hyundai, Alfa Romeo, Peugeot wypadły poniżej średniej w zakresie ochrony przed korozją - uzyskały 2,6-3,0 punktów na 5 możliwych. Jeszcze gorsze wyniki uzyskała japońska Mazda (2,3 punktu), a także Citroen, Fiat, Subaru, Suzuki i Nissan. Jeśli mówimy konkretnie o samochodach, na samym dole rankingu znalazły się auta starszych roczników (10 lat i starsze). Model Alfa Romeo 159 z 2006 roku dostał jedne punkt. Ponadto Jeep Cherokee (2012 – 2015), Peugeot 4007 (2008), Peugeot 1007 (2005), Toyota Aygo (2005 – 2013) oraz Subaru Legacy, które również otrzymały po 1 punkcie. Honda Accord (2002-2006), Toyota Prius (2009), Citroen C3 (2002-2003), Fiat 500L (2013) i Mitsubishi Space Star (2012-2013) mają po dwa punkty.
Piękna, ale podatna na korozję - Alfa Romeo 159