Najszybciej rdzewiejące auta świata. Włoska marka na czele. Zgadniecie która?

Niemiecka kultowa marka jest najlepiej zabezpieczonym przed korozją autem świata. Tuż za nią „zwierzęca” marka brytyjska należąca do indyjskiego koncernu i chińska marka z klasy premium. Najszybciej rdzewieją auta marek włoskich, amerykańskich i japońskich.

Publikacja: 02.10.2024 09:03

Ranking potwierdza niektóre obiegowe opinie dotyczące rdzewienia aut

Ranking potwierdza niektóre obiegowe opinie dotyczące rdzewienia aut

Foto: AdobeStock

Ranking najszybciej rdzewiejących samochodów według marek, został przygotowany przez ekspertów szwedzkiego magazynu Mi Bilagare przy współpracy ze szwedzką firmą Rostskydsmetoder, która specjalizuje się w technologiach zabezpieczeń antykorozyjnych. Szwedzki magazyn od blisko 30 lat sprawdza odporność na korozję kolejnych marek aut. W najnowszym zestawieniu w pięciopunktowej skali najwyżej zostały ocenione trzy marki, które osiągnęły 4,5-5 punktów. Na najwyższym stopniu podium jest niemiecki Porsche, przed brytyjskim Jaguarem i chińskim Nio.

Nawet starsze modele Porsche są dobrze zabezpieczone przed korozją - tu Cayenne z 2010 roku

Nawet starsze modele Porsche są dobrze zabezpieczone przed korozją - tu Cayenne z 2010 roku

mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche Taycan Cross Turismo 4S: Zwykła podróż na prądzie przez pół Europy

Najlepiej wypada Porsche, nagorzej Alfa Romeo

Volvo, Kia, Hyundai, Alfa Romeo, Peugeot wypadły poniżej średniej w zakresie ochrony przed korozją - 2,6-3,0 punktów na 5 możliwych. Jeszcze gorsze wyniki uzyskała japońska Mazda (2,3 punktu), a także Citroen, Fiat, Subaru, Suzuki i Nissan. Jeśli mówimy konkretnie o samochodach, na samym dole rankingu znalazły się auta starszych roczników (10 lat i starsze). Alfa Romeo 159 z 2006 roku dostała jedne punkt. Ponadto Jeep Cherokee (2012 – 2015), Peugeot 4007 (2008), Peugeot 1007 (2005), Toyota Aygo (2005 – 2013) oraz Subaru Legacy, które również otrzymały po 1 punkcie. Honda Accord (2002-2006), Toyota Prius (2009), Citroen C3 (2002-2003), Fiat 500L (2013) i Mitsubishi Space Star (2012-2013) mają po dwa punkty.

Piękna, ale podatna na korozję - Alfa Romeo 159

Piękna, ale podatna na korozję - Alfa Romeo 159

mat. prasowe

Producenci w różny sposób zabezpieczają auta przed korozją

Według ekspertów korozji w samochodach ulega najszybciej pięć miejsc: wnęka na koło zapasowe od spodu auta, nadkola, tylna rama pomocnicza lub punkt mocowania zawieszenia oraz progi. Podatność na korozję wielu marek japońskich eksperci "Rostskyddsmetoder" tłumaczą innym od stosowanego przez koncerny europejskie, podejściem do zabezpieczenia przed rdzewieniem. Japończycy polegają na podkładach i zabezpieczeniach chemicznych na etapie lakierowania nadwozia. W Europie producenci preferują wypełnianie profili zamkniętych woskiem i klasyczne cynkowanie galwaniczne. I to właśnie ono zapewnia dużo lepszą ochronę antykorozyjną.

Marki z samochodami najlepiej zabezpieczonymi przed korozją:

1. Porsche – 5 punktów
2. Jaguar – 4,7
3. Nio – 4,5

4. BMW – 4,1
5. Audi – 4,0
6. Mini – 4,0
7. Mercedes – 3,9
8. Renault – 3,7
9. Volkswagen – 3,6
10.Seat – 3,6

Marki, których modele najszybciej rdzewieją:
1. Ford – 2,2
2. Toyota – 2,2
3. DS – 2,0

4. Fiat – 2,0
5. Hongqi – 2,0
6. Lynk&Co – 2,0
7. Mitsubishi – 2,0
8. Range Rover – 2,0
9. Subaru – 2,0
10. Honda – 1,8

Czytaj więcej

Afera w we Włoszech. "W Polsce nie można produkować samochodu o nazwie Milano"

Ranking najszybciej rdzewiejących samochodów według marek, został przygotowany przez ekspertów szwedzkiego magazynu Mi Bilagare przy współpracy ze szwedzką firmą Rostskydsmetoder, która specjalizuje się w technologiach zabezpieczeń antykorozyjnych. Szwedzki magazyn od blisko 30 lat sprawdza odporność na korozję kolejnych marek aut. W najnowszym zestawieniu w pięciopunktowej skali najwyżej zostały ocenione trzy marki, które osiągnęły 4,5-5 punktów. Na najwyższym stopniu podium jest niemiecki Porsche, przed brytyjskim Jaguarem i chińskim Nio.

Pozostało 83% artykułu
Materiał Promocyjny
Toyoty Plug-in Hybrid podbijają świat
Materiał Promocyjny
Sieci, czyli wąskie gardło transformacji energetycznej
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Czym jeździć
Ford Capri. Współczesna interpretacja europejskiej legendy
Czym jeździć
Te używane samochody sprzedasz najszybciej. Nie jest to Ford, Volkswagen czy SUV-y
Czym jeździć
Skoda Superb. Technologia PHEV w pigułce