Statystyki portalu porównawczego Verivox jasno i wyraźnie ukazały, w których modelach aut średni wiek kierowcy jest najwyższy. Kandydaci mają podobne cechy - są nieco wyżej zawieszone (łatwiej wejść), mają wyprostowaną pozycję za kierownicą i przejrzystość karoserii. W żadnym innym samochodzie kierowcy powyżej 65. roku życia nie siedzą za kierownicą tak często, jak w Mercedesia klasy B. To absolutny lider dla niemieckich emerytów. 46,3 procent wszystkich kierowców Klasy B wśród klientów Verivox to osoby w wieku powyżej 65 roku życia, ich średni wiek wynosi 62 lata. Wśród seniorów popularne są także Skoda Yeti (odsetek osób powyżej 65. roku życia: 38,8 proc.) i BMW X1 (34,5 proc.), ale są również zaskakujące samochody jak np. Mercedes SLK na pozycji siódmej.
Mercedes klas B to najchętniej używany samochód przez niemieckich rencistów
Niezależnie od tej analizy ubezpieczyciele samochodowi wielokrotnie stwierdzają, że odsetek SUV-ów wśród seniorów jest znacznie powyżej średniej. Wśród emerytów i rencistów w wieku od 70 do 79 lat odsetek SUV-ów w Niemczech jest o 60 procent wyższy od średniej, ale w grupie wiekowej od 18 do 29 lat jest o 66 procent niższy od średniej.
Czytaj więcej
Polski importer Mercedesa zorganizował wyjątkowe wydarzenie pod nazwą „Welcome to Beyond” i sprowadził mnóstwo ciekawych aut. Top of the top – była możliwość poprowadzenia unikatowego elektryka EQXX, który ma zasięg 1202 km.
Skoda Yeti