Samochody dobre na emeryturę. Wiemy jakimi modelami jeżdżą niemieccy emeryci

Na największym motoryzacyjnym rynku Europy dokonano badania, które wyłoniło ranking ulubionych samochodów seniorów. Są wśród nich głównie takie auta, do których łatwo się wsiada, ale w Top10 jest też jedna niespodzianka.

Publikacja: 02.01.2025 13:35

Ulubione samochody starszych osób mają podobne cechy - są nieco wyżej zawieszone (łatwiej wejść), ma

Ulubione samochody starszych osób mają podobne cechy - są nieco wyżej zawieszone (łatwiej wejść), mają wyprostowaną pozycję za kierownicą i przejrzystą karoserię

Foto: AdobeStock

Statystyki portalu porównawczego Verivox jasno i wyraźnie ukazały, w których modelach aut średni wiek kierowcy jest najwyższy. Kandydaci mają podobne cechy - są nieco wyżej zawieszone (łatwiej wejść), mają wyprostowaną pozycję za kierownicą i przejrzystość karoserii. W żadnym innym samochodzie kierowcy powyżej 65. roku życia nie siedzą za kierownicą tak często, jak w Mercedesia klasy B. To absolutny lider dla niemieckich emerytów. 46,3 procent wszystkich kierowców Klasy B wśród klientów Verivox to osoby w wieku powyżej 65 roku życia, ich średni wiek wynosi 62 lata. Wśród seniorów popularne są także Skoda Yeti (odsetek osób powyżej 65. roku życia: 38,8 proc.) i BMW X1 (34,5 proc.), ale są również zaskakujące samochody jak np. Mercedes SLK na pozycji siódmej.

Mercedes klas B to najchętniej używany samochód przez niemieckich rencistów

Mercedes klas B to najchętniej używany samochód przez niemieckich rencistów

Foto: mat. prasowe

Niezależnie od tej analizy ubezpieczyciele samochodowi wielokrotnie stwierdzają, że odsetek SUV-ów wśród seniorów jest znacznie powyżej średniej. Wśród emerytów i rencistów w wieku od 70 do 79 lat odsetek SUV-ów w Niemczech jest o 60 procent wyższy od średniej, ale w grupie wiekowej od 18 do 29 lat jest o 66 procent niższy od średniej.

Czytaj więcej

Jeździliśmy rekordowym Mercedesem. Na jednym ładowaniu przejedzie 1200 km
Skoda Yeti

Skoda Yeti

Foto: mat. prasowe

Top 10 modeli niemieckich seniorów powyżej 65 roku życia:
1. Mercedes Klasy B
- średni wiek kierowców 61,5 lat, z czego 46,3 proc. to osoby w wieku powyżej 65 lat
2. Skoda Yeti - średni wiek kierowców 60,8 lat, z czego 38,8 proc. to osoby w wieku powyżej 65 lat
3. BMW X1 – ze średnim wiekiem kierowców wynoszącym 58,8 lat, z czego 38,8 proc. to osoby w wieku powyżej 65 lat
4. Audi Q3 - średni wiek kierowców 58,0 lat, z czego 34,3 proc. to osoby w wieku powyżej 65 lat
5. Mercedes GLC - średni wiek kierowców 59,7 lat, z czego 34,1 proc. to osoby w wieku powyżej 65 lat
6. Honda Jazz - średni wiek kierowców 56,9 lat, z czego 30,6 proc. to osoby w wieku powyżej 65 lat
7. Mercedes SLK - średni wiek kierowców 59,9 lat, z czego 29,9 proc. to osoby w wieku powyżej 65 lat
8. Hyundai Kona - średni wiek kierowców 57,9 lat, z czego 29,8 proc. to osoby w wieku powyżej 65 lat
9. BMW X3 - średni wiek kierowców 56,5 lat, z czego 29,2 proc. to osoby w wieku powyżej 65 lat
10.Nissan Qashqai - średni wiek kierowców 57,2 lat, z czego 29,2 proc. to osoby w wieku powyżej 65 lat

BMW X1

BMW X1

Foto: mat. prasowe

Mercedes SLK to jeden z chętniej wybieranych modeli przez niemieckich emerytów

Mercedes SLK to jeden z chętniej wybieranych modeli przez niemieckich emerytów

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Raport TÜV: Te samochody najczęściej zawodzą podczas badania technicznego

Statystyki portalu porównawczego Verivox jasno i wyraźnie ukazały, w których modelach aut średni wiek kierowcy jest najwyższy. Kandydaci mają podobne cechy - są nieco wyżej zawieszone (łatwiej wejść), mają wyprostowaną pozycję za kierownicą i przejrzystość karoserii. W żadnym innym samochodzie kierowcy powyżej 65. roku życia nie siedzą za kierownicą tak często, jak w Mercedesia klasy B. To absolutny lider dla niemieckich emerytów. 46,3 procent wszystkich kierowców Klasy B wśród klientów Verivox to osoby w wieku powyżej 65 roku życia, ich średni wiek wynosi 62 lata. Wśród seniorów popularne są także Skoda Yeti (odsetek osób powyżej 65. roku życia: 38,8 proc.) i BMW X1 (34,5 proc.), ale są również zaskakujące samochody jak np. Mercedes SLK na pozycji siódmej.

Czym jeździć
Co czwarte nowe auto w Polsce pochodzi z segmentu premium. Niemcy dominują
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Czym jeździć
Raport TÜV: Te samochody najczęściej zawodzą podczas badania technicznego
Czym jeździć
Witamy pierwszy, elektryczny model Suzuki. e VITARA debiutuje w Europie
Czym jeździć
Czy opony całoroczne mają sens? Europejscy kierowcy dzielą się swoimi opiniami
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Czym jeździć
Wycofane modele aut bez następcy. Kupisz je tylko na rynku wtórnym
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay