Co czwarte nowe auto w Polsce pochodzi z segmentu premium. Niemcy dominują

Polski rynek samochodów premium stale rośnie, a w top 10 najpopularniejszych marek motoryzacyjnych znalazły się aż trzy należące do tego segmentu. Modele premium stanowią niemal 24 procent całej sprzedaży. Sprawdziliśmy, jakie najdroższe samochody wybierają Polacy.

Publikacja: 14.12.2024 20:14

Prawie co czwarty nowy sprzedany w Polsce samochód pochodzi z segmentu premium

Prawie co czwarty nowy sprzedany w Polsce samochód pochodzi z segmentu premium

Foto: mat. prasowe

Jak wynika z raportu SAMAR-u, samochody klasy premium umacniają swoją pozycję na polskim rynku. Od stycznia do listopada tego roku zarejestrowano 117 641 egzemplarzy nowych aut premium, co oznacza wzrost rok do roku o 18,8 procent. Prawie co czwarty nowy samochód sprzedany w Polsce należy do tej kategorii, która zajmuje już 23,7 procent rynku. To wyjątkowe na tle Europy, gdzie podobny trend nie występuje.

Czytaj więcej

Wycofane modele aut bez następcy. Kupisz je tylko na rynku wtórnym

Liderem w segmencie premium jest Audi, które wyprzedza BMW i Mercedesa. Rywalizacja jest bardzo zacięta – niemiecka „wielka trójka” sprzedała od 24 do 26 tys. egzemplarzy. Końcowe wyniki mogą się jeszcze zmienić, ponieważ grudniowa sprzedaż ma kluczowe znaczenie. Lexus i Volvo pozostają daleko w tyle, osiągając wyniki na poziomie 13–14 tys. egzemplarzy.

Na rynku masowym króluje Toyota, a w segmencie premium dominują Audi, BMW i Mercedes

Najczęściej kupowanym modelem w 2023 roku była Toyota Corolla (25 670 szt., wzrost o 6,56 procent rok do roku). Kolejne miejsca zajęły: Skoda Octavia (17 179 szt., wzrost o 23,48 procent), Toyota Yaris Cross (14 357 szt., wzrost o 18,38 procent), Toyota C-HR (13 021 szt., wzrost o 33,85 procent) oraz Toyota Yaris (12 944 szt., wzrost o 3,67 procent).

Czytaj więcej

Audi wraca do silników V6. Nowy model z tym napędem w tym roku pojawi się salonach

Wśród klientów indywidualnych najpopularniejszy okazał się model Toyota Yaris Cross (8 239 szt., wzrost o 32,10 procent). Na drugim miejscu uplasowała się Kia Sportage (7 256 szt., wzrost o 47,48 procent), a na trzecim Toyota C-HR (6 163 szt., wzrost o 64,48 procent). Kolejne miejsca zajęły Dacia Duster (5 120 szt., wzrost o 31,52 procent) i Toyota Yaris (4 708 szt., wzrost o 7,15 procent).

Jak wynika z raportu SAMAR-u, samochody klasy premium umacniają swoją pozycję na polskim rynku. Od stycznia do listopada tego roku zarejestrowano 117 641 egzemplarzy nowych aut premium, co oznacza wzrost rok do roku o 18,8 procent. Prawie co czwarty nowy samochód sprzedany w Polsce należy do tej kategorii, która zajmuje już 23,7 procent rynku. To wyjątkowe na tle Europy, gdzie podobny trend nie występuje.

Liderem w segmencie premium jest Audi, które wyprzedza BMW i Mercedesa. Rywalizacja jest bardzo zacięta – niemiecka „wielka trójka” sprzedała od 24 do 26 tys. egzemplarzy. Końcowe wyniki mogą się jeszcze zmienić, ponieważ grudniowa sprzedaż ma kluczowe znaczenie. Lexus i Volvo pozostają daleko w tyle, osiągając wyniki na poziomie 13–14 tys. egzemplarzy.

Czym jeździć
Raport TÜV: Te samochody najczęściej zawodzą podczas badania technicznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Czym jeździć
Witamy pierwszy, elektryczny model Suzuki. e VITARA debiutuje w Europie
Czym jeździć
Czy opony całoroczne mają sens? Europejscy kierowcy dzielą się swoimi opiniami
Czym jeździć
Wycofane modele aut bez następcy. Kupisz je tylko na rynku wtórnym
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
Doskonały rocznik w doskonałej cenie. Przegląd ofert flagowych modeli Lexusa