Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki

SUV-y to najpopularniejsze modele aut w Europie. Widać to po ofercie producentów, ale też po strukturze rynku. W 2023 roku stanowiły ponad 50 proc. wszystkich rejestrowanych aut. Niemiecki automobilklub ADAC postanowił zweryfikować, które modele należą do najbardziej bezawaryjnych i które są warte uwagi.

Publikacja: 14.03.2024 08:37

Według ADAC liderem pod tym względem bezawaryjności okazało się BMW X3

Według ADAC liderem pod tym względem bezawaryjności okazało się BMW X3

Foto: mat. prasowe

Jak wynika z rynkowych statystyk SUV-y nadal sprzedają się znakomicie. Ten segment samochodów odpowiadał za 50 proc. rejestracji w Europie. ADAC — niemiecki automobilklub postanowił przyjrzeć się rynkowi SUV-ów. W najnowszym wydaniu rankingu bezawaryjności określił najmniej awaryjne modele na rynku wtórnym. Który okazał się najlepszy? Według analiz ADAC najmniej awaryjnymi samochodami są zwłaszcza modele marek premium. Liderem pod tym względem okazało się BMW X3, które otrzymało wynik 2,3 (bardzo niska awaryjność). Nieco gorszym rezultatem charakteryzują się: Mercedes-Benz GLC (2,8 – bardzo niska awaryjność), Audi Q5 (3,2 – bardzo niska awaryjność), BMW X1 (3,4 – bardzo niska awaryjność) czy Audi Q3 (3,6 – bardzo niska awaryjność). Są to modele, dla których eksperci z ADAC nie wskazali typowych usterek.

Mercedes GLC

Mercedes GLC

Foto: mat. prasowe

Według ADAC to modele z segmentu premium są najmniej awaryjne

Z tzw. modeli popularnych na uwagę zasługuje m.in. Hyudani Tuscon z rocznika 2017. Oceniony został na 4,2 (niska awaryjność). ADAC jasno podkreśliło, że następca Hyundaia ix35 pod każdym względem był lepszy od poprzednika. Jednak nie ustrzegł się swoich bolączek. Za typowe źródła problemów Tucsona uznano rozruszniki i świece zapłonowe. Te problemy dotyczą jednak samochodów pierwszej generacji z lat 2004-2009. W zestawieniu znalazła się też już nieoferowana Skoda Yeti, otrzymując notę 5,1 (niska awaryjność). Eksperci ADAC wskazali, że warianty z lat 2014-2017 są o wiele mniej awaryjne niż wcześniejsze wersje. Za typowe źródła problemów tego pojazdu uznano elementy układu zapłonowego – dotyczy to zwłaszcza samochodów z rocznika 2010.

Czytaj więcej

BMW X2: Dla tych młodych duchem
Hyundai Tucson model z 2017 roku

Hyundai Tucson model z 2017 roku

Foto: mat. prasowe

Również Mazda CX-5 została wskazana jako warta zainteresowania poza rocznikiem 2013 (5,3 – niska awaryjność). Wśród typowych usterek wskazano problemy z utrzymaniem właściwego ciśnienia oleju (szczególnie w autach z roczników 2013-2014). W przypadku Volvo XC60 – najbardziej popularnego modelu z gamy szwedzkiego producenta – modele z 2019 roku oceniono na bardzo niską awaryjność. Jednak na rezultat końcowy duży wpływ miały warianty z lat 2012-2018. W efekcie auto otrzymało notę 5,4 (niska). Z kolei modele z roku 2019 oceniono na bardzo niską awaryjność. Za typowe źródła problemów Volvo XC60 uznano paski klinowe – zwłaszcza w samochodach z lat 2010-2013. Problemy występowały również z pompami paliwowymi (2010).

Mazda CX-5 (rocznik 2017)

Mazda CX-5 (rocznik 2017)

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Aurus Komendant: Luksusowy SUV z Rosji. Miał być konkurencją dla Rolls-Royce'a

Czytaj więcej

Zupełnie nowy Mini Countryman. Tym razem z polskim akcentem

Jak wynika z rynkowych statystyk SUV-y nadal sprzedają się znakomicie. Ten segment samochodów odpowiadał za 50 proc. rejestracji w Europie. ADAC — niemiecki automobilklub postanowił przyjrzeć się rynkowi SUV-ów. W najnowszym wydaniu rankingu bezawaryjności określił najmniej awaryjne modele na rynku wtórnym. Który okazał się najlepszy? Według analiz ADAC najmniej awaryjnymi samochodami są zwłaszcza modele marek premium. Liderem pod tym względem okazało się BMW X3, które otrzymało wynik 2,3 (bardzo niska awaryjność). Nieco gorszym rezultatem charakteryzują się: Mercedes-Benz GLC (2,8 – bardzo niska awaryjność), Audi Q5 (3,2 – bardzo niska awaryjność), BMW X1 (3,4 – bardzo niska awaryjność) czy Audi Q3 (3,6 – bardzo niska awaryjność). Są to modele, dla których eksperci z ADAC nie wskazali typowych usterek.

Po Drodze
Kultowe Porsche trafiło na aukcję. Ruf CTR Yellowbird powstał w 29 egz.
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Po Drodze
Bugatti trackday. Milionerzy musieli najpierw pójść do szkoły jazdy Porsche
Po Drodze
30 lat Mercedesa Sprintera. Rewolucyjny dostawczak świętuje swoje urodziny
Po Drodze
Auto, które pobiło rekord prędkości w 1965 r. po raz pierwszy wystawione na sprzedaż
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Po Drodze
Można było go zamawiać tylko przez cztery dni. 5-drzwiowe Suzuki Jimny stało się hitem
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście