Słaby popyt, zmiana strategii, nowy koncept – przyczyny wycofania z oferty modeli samochodów są różne. Tu znajdziesz wszystkie wycofane w najbliższym czasie z produkcji modele aut.
Sprawdzamy jaki gust motoryzacyjny ma obecnie jedna z największych gwiazd świata. Okazuje się, że oprócz modeli sportowych Taylor Swift interesuje się również pojazdami użytkowymi.
Ferrari 330 LM / 250 GTO Scaglietti zostało sprzedane podczas aukcji w Nowym Jorku za 51,7 miliona dolarów. To najwyższa suma, jaką kiedykolwiek zapłacono za Ferrari, ale specjaliści i tak liczyli na więcej.
Zmora producentów, czyli nadchodząca norma Euro 7, ma zostać znacznie złagodzona. Co to oznacza? Segment B nie musi jeszcze wybierać się na emeryturę, a Skoda Fabia może doczekać się nawet następcy.
Kolekcja białych Porsche odzwierciedla trwający ponad dekadę proces kolekcjonowania prowadzony przez jednego, dążącego do perfekcji właściciela. I wcale nie jest nim papież.
Koniec z modelami benzynowymi w Jaguarze. Z myślą o nadejściu ery elektrycznej Jaguar kończy produkcję swojego sportowego samochodu z silnikiem spalinowym. Na finał będzie 150 egzemplarzy specjalnej wersji Jaguara F-Type ZP.
Lamborghini wprowadzi Revuelto, następcę Aventadora wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in bardzo spodobał się klientom. Do 2026 roku wszystkie miejsca produkcyjne są zarezerwowane.
Brytyjska firma tuningowa zbudował pickupa na bazie Bentleya Continentala Flying Spur. Klient, który go zamówił chce go sprzedać, bo już mu się nie podoba.
Niemcy po raz kolejny eksperymentują z przeniesionymi targami samochodowymi. Zamiast we Frankfurcie, w tym roku niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego VDA po raz drugi zorganizowało je w Monachium.
To może być najdroższa 190-tka na świecie. Przewiduje się, że Mercedes 190E, który RM Sotheby's wystawi na aukcji 15 września 2023 r. w St. Moritz, osiągnie cenę prawie 500 000 franków szwajcarskich (ok. 2,3 mln zł).
Volkswagen T-Roc Cabrio właściwie nie ma konkurencji. Jest jedynym na rynku SUV-em ze zdejmowanym dachem i… jednym z niewielu kabrioletów w ogóle. Przekłada się to na sukcesy rynkowe. Niemieckie auto zostawia w tyle m.in. Mazdę MX-5.
FSO Polonez 1.5 SLE z 1989 roku nigdy nie został zarejestrowany i ma jeszcze folię ochronną na fotelach. Jego licznik wskazuje przebieg zaledwie 33 kilometrów. Teraz trafia na sprzedaż, a cena może pobić rekordy.
Rapide, czyli czterodrzwiowy liftback firmy Aston Martin, nie doczeka się następcy. Jak można się spodziewać, Brytyjczycy (przy udziale Chińczyków) zamierzają inwestować w SUV-y. Zbliża się też model elektryczny.
Dom aukcyjny RM Sotheby's wystawił na aukcję kolekcję pięciu czarnych Ferrari Testarossa. Auto pochodziły z różnych okresów produkcji i oznaczały się różnymi wyjątkowymi detalami.
Rimac Nevera jest najbardziej dynamicznym samochodem świata. Chorwacki elektryk pobił rekord świata w kategorii przyspieszenia i hamowania 0-400-0 km/h. Tego samego dnia ustanowił też 22 inne rekordy.
Z ambicjami producentów bywa różnie - ktoś chce budować najszybsze, ktoś inny najbezpieczniejsze samochody. Tymczasem Mercedes chciał stworzyć najlepszy samochód na świecie.