ADAC wybrało najlepsze używane auta elektryczne do 85 tys. zł

Używane elektryki to nadal temat, do którego nie może się przekonać większość szukających samochodu z drugiej ręki. Nawet spore utraty wartości, a co za tym idzie, niższe ceny nie są wystarczającą pokusą. Niemiecki automobilklub ADAC wybrał najlepsze używane samochody elektryczne w cenie poniżej 20 000 euro (ok. 85 tys. zł).

Publikacja: 18.04.2025 09:09

Niemiecki automobilklub ADAC wybrał najlepsze używane samochody elektryczne w cenie poniżej 20 000 e

Niemiecki automobilklub ADAC wybrał najlepsze używane samochody elektryczne w cenie poniżej 20 000 euro (ok. 85 tys. zł)

Foto: mat. prasowe

Niemiecki automobilklub zrzeszający ponad 17 milionów członków sprawdził, którego używanego elektryka wybrać. Z analizy ADAC wynika, że na rynku używanych elektrycznych aut znajduje się spory wybór modeli. Według analizy większa podaż używek jest związana z dużą liczbą samochodów poleasingowych. Są to często auta, które można uznać za uniwersalne – oferują wystarczająco dużo miejsca na co dzień, mają zasięg około 300 km i posiadają rozsądny czas ładowania. ADAC przyjrzał się również używanym modelom z mniejszym zasięgiem (150–200 km), które z przeznaczenia nadają się jako auto miejskie lub przeznaczone na dojazd do pracy.

BMW i3

Na liście polecanych przez ADAC aut znalazło się BMW i3, szczególnie modele budowane w latach 2019–2020. Mają baterię o pojemności 37,9 kWh, zasięg około 150–250 km. Za egzemplarz z przebiegiem od 60 000 do 100 000 km trzeba zapłacić od 15 000 do 20 000 euro (ok. 64–85 tys. zł). Zalety tego modelu to niewielkie wymiary, bardzo mały promień skrętu, mocny napęd na tylne koła i bezpośredni układ kierowniczy. Ilość miejsca nie jest jego mocną stroną, a koncepcja otwierania tylnych drzwi w przeciwnych kierunkach może okazać się irytująca w codziennym użytkowaniu. Największą zaletą i3 jest jego lekka konstrukcja – kabina pasażerska jest wykonana z włókna węglowego, a wiele elementów z tworzywa sztucznego. Starsze modele i3 mają małą baterię (22 kWh lub 33 kWh), co ogranicza zasięg. Bardziej godne polecenia są modele i3 z największą baterią o pojemności 38 kWh, których ceny zaczynają się od około 15 000 euro.

BMW i3

BMW i3

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Niemiecki uniwersytet rozebrał i porównał baterię Tesli i BYD. Zaskakujący wynik

Fiat 500e

Kolejny na liście znalazł się Fiat 500e, egzemplarze z roku 2020–2021, z baterią o pojemności 37,3 kWh, która oferuje zasięg 150–250 km. Fiat ma silnik o mocy 118 KM i za samochód z przebiegiem 40 000–60 000 km zapłacić trzeba od 15 000 do 19 000 euro. Fiat 500e jest dostępny od 2020 roku, ma udany retro design, ale mały bagażnik. Oprócz wersji hatchback, model 500e jest również dostępny jako kabriolet ze składanym dachem. Podstawowa wersja modelu 500e ma moc 95 KM i akumulator o pojemności 23,8 kWh (brutto). Zimą zasięg wynosi tylko około 100 kilometrów. Wersja z akumulatorem o pojemności 42,2 kWh oferuje większy zasięg i moc (118 KM). Dostępna jest również wersja sportowa Abarth 500e o mocy 155 KM.

Fiat 500e

Fiat 500e

Foto: mat. prasowe

Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric z roku 2020–2021, z baterią 64 kWh, zasięgiem 250–400 km, mocą silnika 204 KM to kolejny model na liście rekomendowanych elektryków. Używane egzemplarze mają przebieg na poziomie 60 000–100 000 km. Ich cena waha się od 18 000 do 20 000 euro. Hyundai Kona był oferowany jako wariant elektryczny od 2018 do 2023 roku, a w 2021 roku przeszedł lifting. Ten crossover oferuje dużo miejsca. Oferowano silnik elektryczny o mocy 136 KM w połączeniu z baterią 39,2 kWh oraz napęd elektryczny o mocy 204 KM w połączeniu z baterią 64 kWh. Mocniejsza wersja z większym akumulatorem zapewni na tyle duży zasięg, że idealnie nadaje się również jako główny samochód w domu. Moc ładowania wynosi do 70 kW. Według statystyk ADAC Kona jest samochodem przeciętnie niezawodnym. Kona Electric z małym akumulatorem na rynku niemieckim oferowana jest za cenę od około 15 000 euro. Ceny aut z większym akumulatorem zaczynają się od nieco poniżej 20 000 euro.

Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ranking: Najmniej i najbardziej awaryjne modele samochodów według ADAC

Renault Zoe

Na liście ADAC znalazł się również Renault Zoe, szczególnie egzemplarze z lat 2020–2021, z baterią 52 kWh, która oferuje zasięg 220–300 km. Średni przebieg wynosi 40 000–80 000 km, a cena waha się od 13 000 do 17 000 euro. Elektryczny Renault Zoe został wprowadzony na rynek w 2012 roku i był produkowany przez dwanaście lat. Odpowiednio duży jest wybór na rynku samochodów używanych. Mały akumulator wczesnych modeli o pojemności użytkowej 22 lub 23,3 kWh wystarcza na przejechanie 100 lub mniej kilometrów. Dzięki większej baterii o pojemności 41 kWh (od 2017 r.) można było pokonać na jednym ładowaniu 200 km. ADAC rekomenduje wariant z dużym akumulatorem o pojemności 52 kWh, który pojawił się po liftingu w 2019 roku.

Renault Zoe

Renault Zoe

Foto: mat. prasowe

Volkswagen e-Up!

Rekomendację wśród używanych tanich elektryków otrzymał również Volkswagen e-Up. Szczególnie warte uwagi są egzemplarze z lat 2020–2021, z baterią o pojemności 32 kWh, która oferuje zasięg 150–250 km. Takie modele mają moc 83 KM i średni przebieg 40 000–60 000 km. Trzeba się liczyć z wydatkiem 12 000–14 000 euro. Volkswagen e-Up był pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem Grupy Volkswagen i został wprowadzony na rynek w 2013 roku. Niewielka bateria o pojemności 18,7 kWh umożliwia przejechanie zaledwie około 130 km. Większy sens ma akumulator, który został wprowadzony od 2019 roku, o pojemności 32,3 kWh z zasięgiem około 220 km.

Volkswagen e-Up!

Volkswagen e-Up!

Foto: mat. prasowe

Niemiecki automobilklub zrzeszający ponad 17 milionów członków sprawdził, którego używanego elektryka wybrać. Z analizy ADAC wynika, że na rynku używanych elektrycznych aut znajduje się spory wybór modeli. Według analizy większa podaż używek jest związana z dużą liczbą samochodów poleasingowych. Są to często auta, które można uznać za uniwersalne – oferują wystarczająco dużo miejsca na co dzień, mają zasięg około 300 km i posiadają rozsądny czas ładowania. ADAC przyjrzał się również używanym modelom z mniejszym zasięgiem (150–200 km), które z przeznaczenia nadają się jako auto miejskie lub przeznaczone na dojazd do pracy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Na prąd
Jeff Bezos chce budować tanie samochody. Cena: mniej niż 100 tys. zł
Na prąd
Wysokie cła i słaba sprzedaż. Tesla wycofuje dwa modele z chińskiego rynku
Na prąd
Niemiecki uniwersytet rozebrał i porównał baterię Tesli i BYD. Zaskakujący wynik
Na prąd
Sprawdzamy czy elektryk zużywa tyle prądu co deklaruje producent
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Na prąd
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 r. Znamy propozycję nazwy e-modelu