Władze Wolfsburga i okolic bardzo zabiegają o tę inwestycję. Z tego, co wiadomo, mają stamtąd wyjeżdżać Trinity, czyli flagowe nowatorskie auta marki VW, które są również wyposażone w zaawansowany system jazdy autonomicznej. Fabryka będzie budowana od zera, a dokładna lokalizacja ma zostać ujawniona w najbliższych tygodniach. Jak informuje Christian Vollmer, który odpowiada w Volkswagenie za produkcję, budowa owego zakładu ma potrwać nie dłużej, niż trzy lata. To podobny harmonogram, jak postawiła sobie Tesla, która także w Niemczech, w Gruenheide pod Berlinem zbudowała fabrykę aut elektrycznych. Budowa ruszyła w 2019 roku, produkcja niby miała wystartować w połowie 2021, ale nie ruszyła. Potem w październiku odbyło się uroczyste otwarcie Giga Factory, jak nazwał ją szef Tesli, Elon Musk. A potem było ciche zamknięcie, ponieważ Amerykanie nadal nie uzyskali wszystkich niezbędnych dokumentów umożliwiających oficjalne rozpoczęcie produkcji. — Nie będziemy potrzebowali więcej, niż trzy lata ,żeby zbudować fabrykę Trinity — zapewniał Christian Vollmer w wywiadzie dla „Wirtschaftswoche” .

Czytaj więcej

Koniec pewnej ery. Volkswagen Passat przechodzi na emeryturę

Według szefa produkcji Volkswagena, kiedy tylko lokalizacja zostanie ostatecznie zatwierdzona, budowa ruszy natychmiast. — Zgodnie z obecnymi planami, wszystko powinno być gotowe już w 2025 roku. Czyli seryjna produkcja wystartuje, tak jak planowaliśmy od 2026 roku — mówił Vollmer niemieckiej prasie. Przyznał, że najrozsądniej byłoby zbudować zakład parterowy, bo wtedy logistyka jest najłatwiejsza. Niestety teren, na którym najprawdopodobniej zostanie zbudowany nowy zakład, jest zbyt mały, ponieważ ma powierzchnię jedynie 2 km kwadratowych. To jedna trzecia powierzchni, jaką zajmuje fabryka w Wolfsburgu, która dodatkowo ma jeszcze powierzchnię dla logistyki i dostawców.

Czytaj więcej

Volkswagen odnotował w Polsce 500 proc. wzrost sprzedaży hybryd plug-in

Tak, jak jest to w przypadku zakładu zbudowanego przez Teslę, na miejscu najprawdopodobniej będą być produkowane duże elementy karoserii .— To znacząco uprościłoby nam produkcję. Ale ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta — przyznaje Vollmer. Natomiast jest już niemal pewne, że do transportu większych komponentów wykorzystywane mają być drony, zaś do transportu naziemnego, pojazdy autonomiczne. — Sądzę, że Trinity będą mogły już bez kierowców poruszać się po terenie fabryki, przemieszczać się na poprodukcyjne parkingi, albo wykonywać jazdy testowe — mówił Christian Vollmer. Żeby przyspieszyć realizację tego przedsięwzięcia Volkswagen szuka terenów uzbrojonych, na które byłyby już doprowadzone media, bo tylko w ten sposób cały projekt będzie mógł zostać wykonany w wyznaczonym czasie.

Czytaj więcej

Autonomiczna jazda całkowicie zmieni świat

Według ostatnich informacji najprawdopodobniejszym miejscem na lokalizację fabryki jest dzielnica Wolfsburga Warmenau, oddzielona rzeką Aller i granicząca bezpośrednio z fabryką VW. Firma Capgemini, firma zajmująca się rozwojem i usługami IT, otworzyła tam niedawno nowy kampus. Jest jeszcze inna lokalizacja , to miasto Gifhorn, oddalone od Wolfsburga o 20 km. W każdym razie plany są bardzo zaawansowane, ponieważ tydzień temu prezes Grupe VW, Herbert Diess spotkał się z burmistrzem Wolfsburga Dennisem Weilmannem, a po tym spotkaniu udostępnił wspólne zdjęcie na LinkedIn. Podczas tego spotkania do Diessa dołączyli Daniela Cavallo, szefowa rady zakładowej, oraz Gunnar Kilian, członek zarządu odpowiedzialny za zasoby ludzkie. - Jestem niezmiernie podekscytowany tempem, z jakim teraz sprawy idą do przodu Nasz nowy zakład Trinity wyznaczy standardy wydajności, ale również zwiększymy atrakcyjność samego Wolfsburga – napisał na LinkedIn szef Grupy VW.