Volkswagen zaprezentował model ID. Cross Concept, kompaktowego crossovera, który ma otworzyć nowy rozdział w historii elektrycznych modeli marki. Czyli sprawić, że Volkswagen odeprze natarcie konkurentów z Chin. Volkswagen ID. Cross Concept to jeden z tych modeli koncepcyjnych, który nie utknie w szufladzie, tylko pojawi się w produkcji seryjnej. Jeśli chodzi o wymiary, mówimy tu o aucie mniej więcej wielkości spalinowego Volkswagena T-Cross. Karoseria ma 416 cm długości, 184 cm szerokości i 159 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 260 cm i ma sprawić, że wnętrze powinno być przestronne co najmniej tak, jak w większym Golfie i zdolne do komfortowego przewozu pięciu osób. Bagażnik główny oferuje pokaźne 450 litrów pojemności, a dodatkowy frunk pod maską dodaje jeszcze 25 litrów.
Volkswagen ID-Cross Concept
Pod maską ID. Crossa pracuje silnik elektryczny o mocy 211 KM, napędzający przednią oś. To pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 175 km/h. Producent deklaruje zasięg do 420 km w cyklu WLTP, a więc na poziomie, który sprawia, że crossover Volkswagena nie będzie wyłącznie samochodem miejskim. Systematycznie rosnące zasięgi także w tańszych autach to coś, co cieszy osoby wybierające się od czasu do czasu w trasę. Samochód przygotowano również pod kątem użytkowników potrzebujących możliwości holowania. ID. Cross ma uciąg do 1200 kg dla przyczepy z hamulcem oraz możliwość przewozu ładunku na haku do 75 kg. To oznacza, że bez problemu zabierze na pokład dwa rowery elektryczne lub pociągnie małą przyczepkę kempingową.
Czytaj więcej
Volkswagen rozbudowuje paletę modeli ID. Siódemka to duża limuzyna, która ma zastąpić nie tyle Pa...
Volkswagen ID-Cross Concept