- Wyniki sprzedaży po trzecim kwartale pozwoliły nam plasować się na drugim miejscu w Polsce w rankingu rejestracji aut elektrycznych, po marce Tesla - powiedział Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen, który przedstawił również dane pokazujące, że polscy klienci dodatkowo doposażają modele ID3 i ID4 o dodatki w wysokości. 18 tys. zł (ID3) i 32 tys. złotych (ID4). - Z całą pewnością obecna sytuacja związana z kryzysem na rynku półprzewodników w znacznym stopniu utrudnia nam zaspokajanie potrzeb klientów oraz realizowanie naszych założeń biznesowych – dodał Zadworny.

mat. prasowe

W najbliższej przyszłości nowościami w salonie Volkswagena będzie zmodernizowany T-Roc, zupełnie nowy Taigo i elektryczny SUV coupe ID.5. - Model ID.5 daje nam kolejne nowości i kolejne nowe rozwiązania technologiczne. W tym samochodzie zadebiutuje zaktualizowany system Travel Assist z funkcją samodzielnej zmiany pasa po włączeniu kierunkowskazu oraz inteligentny układ automatycznego parkowania Park Assist Plus. Jeśli go wcześniej tego nauczymy, będzie parkował samochód pod domem czy biurem dokładnie tak, jak sobie życzymy – zaznaczył Łukasz Zadworny, jednocześnie zwracając uwagę na znaczenie strategii „Way to Zero” marki Volkswagen. - Co istotne, ID.5 to samochód produkowany z neutralnym bilansem węglowym. Zgodnie z naszą strategią, zwracanie uwagi na względy środowiskowe – szczególnie związane z dążeniem do osiągnięcia neutralności węglowej – leży u podstaw każdej podejmowanej przez nas aktywności. Cała marka Volkswagen zamierza osiągnąć neutralność węglową najpóźniej do 2050 roku, a za kilkanaście lat przestaniemy sprzedawać nowe samochody spalinowe w Europie - mówi Łukasz Zadworny.

Czytaj więcej

VW ID.5: Rodzina elektrycznych Volkswagenów powiększa się

mat. prasowe

W planach na rok 2022 r. Volkswagen stawia sobie podwojenie sprzedaży aut elektrycznych w Polsce. Oznaczałoby to dostarczenie ponad 1000 egzemplarzy do klientów. Od stycznia do października 2021 r. marka odnotowała 180 porc. zainteresowania modelami elektrycznymi (ID.3 i ID.4). Jeszcze lepiej radzą sobie hybrydy typu plug-in (phev), które zaliczyły plus 500 procentowy wzrost sprzedaży.

mat. prasowe