Koniec pewnej ery. Volkswagen Passat przechodzi na emeryturę

Volkswagen analizując wyniki sprzedaży postanowił wycofać z oferty Passata w klasycznej odmianie limuzyna. Miłośnicy tego modelu mogą póki ci zamawiać jeszcze wersję kombi.

Publikacja: 14.12.2021 08:16

Koniec pewnej ery. Volkswagen Passat przechodzi na emeryturę

Foto: mat. prasowe

Volkswagen uruchamiając produkcję Passata B8, ogłaszał zbudowanie 30-milionowego egzemplarza. „Żadnej innej biznesowej limuzyny na świecie nie sprzedano dotąd w większej liczbie niż Volkswagena Passata" – donosił komunikat marki. Był to również wyjątkowy model, gdyż jego produkcja rozpoczęła się 48-lat temu. Choć do osiągnięcia 50-tki brakowało niewiele, to słabnąca sprzedaż oraz coraz mniejsze zainteresowanie klientów limuzynami sprawiło, że marka podjęła decyzję o zakończeniu produkcji. Nie dotyczy to tylko rynku polskiego czy europejskiego, ale też amerykańskiego, gdzie dedykowana odmiana została również wycofana.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen odnotował w Polsce 500 proc. wzrost sprzedaży hybryd plug-in

- Nie przyjmujemy już nowych zamówień na model Passat w wersji limuzyna, produkcja dla tego modelu została wyczerpana. Sprzedaż sedanów w tym segmencie spada od lat, podczas gdy wersje kombi cieszą się sporym zainteresowaniem. W ofercie wciąż znajduje się Passat Variant. Z tego wynikała nasza reakcja – jednocześnie nadal oferujemy model Arteon w wersji fastback oraz shooting brake” – komentuje Hubert Niedzielski, Kierownik PR marki Volkswagen. Wszystko wskazuje na to, że Passat Variant, czyli kombi pozostanie w ofercie do końca 2023 lub do początku 2024 roku.

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe

Czytaj więcej

VW ID.5: Rodzina elektrycznych Volkswagenów powiększa się

Volkswagen uruchamiając produkcję Passata B8, ogłaszał zbudowanie 30-milionowego egzemplarza. „Żadnej innej biznesowej limuzyny na świecie nie sprzedano dotąd w większej liczbie niż Volkswagena Passata" – donosił komunikat marki. Był to również wyjątkowy model, gdyż jego produkcja rozpoczęła się 48-lat temu. Choć do osiągnięcia 50-tki brakowało niewiele, to słabnąca sprzedaż oraz coraz mniejsze zainteresowanie klientów limuzynami sprawiło, że marka podjęła decyzję o zakończeniu produkcji. Nie dotyczy to tylko rynku polskiego czy europejskiego, ale też amerykańskiego, gdzie dedykowana odmiana została również wycofana.

Po Drodze
Popularny model BMW odchodzi do lamusa. Ale jeszcze zdążycie go kupić
Po Drodze
Luftgekühlt: Kultowa impreza Porsche po raz pierwszy w Polsce
Po Drodze
Używana Toyota C-HR: Nietani, ale bardzo udany crossover. Usterki, eksploatacja, opinie
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Koniec spalinowych „N-ek” Hyundaia
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Po Drodze
Samochód, który pomógł wygrać II wojnę światową