Koniec pewnej ery. Volkswagen Passat przechodzi na emeryturę

Volkswagen analizując wyniki sprzedaży postanowił wycofać z oferty Passata w klasycznej odmianie limuzyna. Miłośnicy tego modelu mogą póki ci zamawiać jeszcze wersję kombi.

Publikacja: 14.12.2021 08:16

Koniec pewnej ery. Volkswagen Passat przechodzi na emeryturę

Foto: mat. prasowe

Volkswagen uruchamiając produkcję Passata B8, ogłaszał zbudowanie 30-milionowego egzemplarza. „Żadnej innej biznesowej limuzyny na świecie nie sprzedano dotąd w większej liczbie niż Volkswagena Passata" – donosił komunikat marki. Był to również wyjątkowy model, gdyż jego produkcja rozpoczęła się 48-lat temu. Choć do osiągnięcia 50-tki brakowało niewiele, to słabnąca sprzedaż oraz coraz mniejsze zainteresowanie klientów limuzynami sprawiło, że marka podjęła decyzję o zakończeniu produkcji. Nie dotyczy to tylko rynku polskiego czy europejskiego, ale też amerykańskiego, gdzie dedykowana odmiana została również wycofana.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen odnotował w Polsce 500 proc. wzrost sprzedaży hybryd plug-in

- Nie przyjmujemy już nowych zamówień na model Passat w wersji limuzyna, produkcja dla tego modelu została wyczerpana. Sprzedaż sedanów w tym segmencie spada od lat, podczas gdy wersje kombi cieszą się sporym zainteresowaniem. W ofercie wciąż znajduje się Passat Variant. Z tego wynikała nasza reakcja – jednocześnie nadal oferujemy model Arteon w wersji fastback oraz shooting brake” – komentuje Hubert Niedzielski, Kierownik PR marki Volkswagen. Wszystko wskazuje na to, że Passat Variant, czyli kombi pozostanie w ofercie do końca 2023 lub do początku 2024 roku.

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe

Czytaj więcej

VW ID.5: Rodzina elektrycznych Volkswagenów powiększa się

Volkswagen uruchamiając produkcję Passata B8, ogłaszał zbudowanie 30-milionowego egzemplarza. „Żadnej innej biznesowej limuzyny na świecie nie sprzedano dotąd w większej liczbie niż Volkswagena Passata" – donosił komunikat marki. Był to również wyjątkowy model, gdyż jego produkcja rozpoczęła się 48-lat temu. Choć do osiągnięcia 50-tki brakowało niewiele, to słabnąca sprzedaż oraz coraz mniejsze zainteresowanie klientów limuzynami sprawiło, że marka podjęła decyzję o zakończeniu produkcji. Nie dotyczy to tylko rynku polskiego czy europejskiego, ale też amerykańskiego, gdzie dedykowana odmiana została również wycofana.

Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024