W ramach tego programu do roku 2025 dla wszystkich pojazdów produkowanych przez grupę powstanie m.in nowy system operacyjny do bezprzewodowych aktualizacji we wszystkich pojazdach marek Hyundai, Kia i Genesis - zapowiedział podczas światowej konferencji prasowej Chung-Kook Park, wiceprezes HMG odpowiadający w niej za badania i rozwój. Zapewnił, że ta szeroko zakrojona inicjatywa zapoczątkuje falę „pojazdów definiowanych programowo” wyposażonych w technologie działające z „niesamowitą prędkością” . Jego zdaniem dzięki temu zwiększy się wartość odsprzedaży aut produkowanych przez HMG. W ramach programu po roku 2025 powstanie globalne centrum oprogramowania, dopracowany ma być system jazdy autonomicznej i przygotowane dwie nowe płyty podłogowe dla e-aut. Chung-Kook Park zapowiedział, że ambicją grupy jest wyprodukowanie „programowalnych samochodów”.
- Nasze holistyczne podejście umożliwi Hyundai Motor Group przeprowadzenie transformacji paradygmatu mobilności. Tworzenie wizjonerskich pojazdów wyposażonych w możliwość rozwoju za pomocą oprogramowania umożliwi klientom aktualizowanie ich pojazdów o najnowsze funkcje i technologie jeszcze długo po opuszczeniu fabryki — mówił podczas prezentacji Chung-Kook Park. Skąd pieniądze na tę inwestycję? Marki z HMG będą je musiały same wypracować. Ułatwi im to skrócenie czasu potrzebnego na procesy produkcji masowej, w tym na planowanie, projektowanie i samą produkcję. To z kolei zapewni większą wydajność, obniży koszty i zwiększy marże. Oszczędności mają pochodzić z kolei ze zmniejszenia liczby elektronicznych jednostek sterujących montowanych w samochodach.
Czytaj więcej
Producenci samochodów są zmuszenie wprowadzić do końca dekady napęd elektryczny w większości swoich modeli. Będą potrzebować baterii, więc inwestują w nowe fabryki, głównie w USA. Do 2026 roku przeznaczą na to ponad 50 mld dolarów - szacuje specjalistyczna firma AlixPartners.
Aktualizacje bezprzewodowe będą dostępne dla wszystkich pojazdów grupy HMG od 2025 r. – zarówno w przypadku aut elektrycznych, jak i spalinowych. Zapewnią one aktualność oprogramowania auta przez cały okres jego eksploatacji, zwiększając jego wartość odsprzedaży. Nowy program Hyundai Motor Group, to element strategii prezesa grupy, Euisuna Chunga, który postawił sobie za cel przekształcenie producentów samochodów grupy w dostawców zelektryfikowanych technologii nowej generacji, którzy wykorzystują sztuczną inteligencję i są pionierami także w robotyce, autonomicznych taksówkach i mobilności w powietrzu. W 2025 roku wszystkie trzy marki zyskają dostęp do dwóch nowych płyt dla EV : eM i eS. To kolejny etap realizacji strategii e-GMP, która zaczęła się od produkcji pojazdów elektrycznych nowej generacji, takich jak Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 i Genesis GV70. Płyta eM jest przeznaczona dla pojazdów elektrycznych we wszystkich segmentach.
Kia EV6 GT