Volkswagen wiosną 2020 roku zaprzestał produkcji Amaroka na rynek europejski. Teraz pojawiła się nowa generacja zbudowana razem z Fordem. Ford Ranger i VW Amarok współdzielą platformę. Nowy Ranger został zaprezentowany już pod koniec 2021 roku, ale Volkswagen zostawił sobie na prezentację Amaroka nieco więcej czasu. Nowy Amarok wizualnie bardzo różni się od swojego platformowego brata. I to tylko z przodu, ale i tylna część nadwozia ma swój styl i charakter. Przy tego typu projektach to nie jest wcale takie oczywiste. Nowy Amarok od poprzedniego jest około dziesięć centymetrów dłuższy (5,35 metra). Również rozstaw osi jest sporo większy: plus 173 mm (3,27 m), a zwisy nieco krótsze. Volkswagen określa głębokość brodzenia na 800 mm, czyli o 30 cm więcej niż w poprzedniku, ale o pięć mniej niż w Fordzie Rangerze (850 mm).
Volkswagen Amarok
Nie wszystkie warianty Amaroka będą w przyszłości dostępne w Europie. Na Europę VW tylko trzy z pięciu wersji silnikowych. Podstawowy 2-litrowy diesel o mocy 150 KM będzie zarezerwowany na rynki afrykańskie, a czterocylindrowy silnik benzynowy biturbo o mocy 302 KM o pojemności 2,3 litra również nie znajdzie się w europejskiej ofercie. Podstawowym jednostką napędową będzie 2-litrowy TDI z pojedynczym turbodoładowaniem o mocy 170 KM i 405 Nm momentu obrotowego. Powyżej niego pozycjonowany jest 4-cylindrowy biturbo o mocy 204 KM/500 Nm. Nowym topowym silnikiem będzie 3-litrowy diesel V6. W wersji EU wytwarza on 241 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Na rynkach pozaeuropejskich, gdzie obowiązują mniej rygorystyczne normy emisji spalin, silnik będzie miał moc 250 KM.
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok