Takich aut dzisiaj praktycznie już nie ma. Ręczna skrzynia biegów, klasyczny hamulec ręczny, głośny wydech, sportowy charakter, mocny, przeważnie 200-konny silnik - czyli sportowe wersje miejskich modeli. Spore koszty produkcji vs. mniejszy zarobek i coraz mniejsze zainteresowanie klientów praktycznie spisały segment małych aut na wyginięcie. Tym samym o niegdyś popularnych sportowych odmianach takich modeli, małych hot hatchach można dzisiaj zapomnieć. Szkoda, bo auta pokroju VW Polo GTI czy Forda Fiesty ST to znakomite miejskie rozweselacze. Świetnie jeżdżą i rewelacyjnie spisują się nie tylko w mieście, ale też np. na górskich drogach. Najtańszy bilet wstępu do sportowej jazdy i emocji za kółkiem.
Hyundai i20 N
Tym bardziej cieszy 204-konna wersja Hyundaia i20 ze znaczkiem N. Auto zbudowane tak, jakby ktoś z Hyundaia sięgnął po starą recepturę budowania małych hot hatchy. Jest tu wszystko, co w takim aucie być powinno. Dzisiaj już praktycznie zniknął zwyczaj otwierania maski silnika i podziwiania kunsztu inżynierii. W i20 warto do tego wrócić. Są tu 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra o maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm i wspomnianej mocy 204 KM. W dzisiejszych czasach, kiedy 3 cylindry znajdziemy w o wiele większych modelach kompaktowych, 4-cylindry w tak małym aucie jak i20 to bardzo rzadki widok.
Czytaj więcej
Hyundai Motor pokazał w Seulu swojego pierwszego elektrycznego sedana - Ioniq 6. Dzięki niemu zamierza zwiększyć swój udział w rynku elektryków zdominowanym przez Teslę.
Hyundai i20 N
Rozpoznamy go od razu. Czerwone wstawki wokół karoserii, nowe zderzaki z większymi wlotami powietrza, 18 calowe dedykowane felgi, zaciski z logotypem "N", tylny spoiler, większy wydech - do rajdowego i20 WRC jej daleko, ale i tak ten maluch prezentuje się całkiem nieźle. To auto stworzone do zabawy. Ma znakomity układ jezdny, bardzo precyzyjne wspomaganie układu kierowniczego, rewelacyjnie reaguje nawet na najmniejsze dodanie pedału gazu. Nie jest zbyt nerwowy w prowadzeniu, co ma szczególne znaczenie w codziennej eksploatacji. i20 N to eksplozja frajdy za kółkiem.
Hyundai i20 N
Mały i20 N ma nawet system Launch Control. To wspomaganie przy szybkim ruszaniu, które jest aktywowane przez naciśnięcie przycisku. Wciśnij sprzęgło, wrzuć pierwszy bieg, całkowicie wciśnij pedał gazu. Teraz szybki ruch sprzęgłem, a Pirelli P Zero, specjalnie dostrojone do małego i20 N, powalczą o przyczepność i auto wystrzeli do przodu. Pierwsze 100 km/h pokonamy w 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.
Hyundai i20 N
Cenowo (122 900 zł) Hyundai i20 N plasuje się pomiędzy Fiestą ST (116 400 zł), a Polo GTI (124 090 zł). Po znakomitym i30 N Hyundai stworzył kolejny rewelacyjny usportowiony model. Świetne prowadzenie, ręczna skrzynia biegów, zawieszenie, które oferuje wystarczający komfort jazdy. To auto, które kusi do szybszego stylu jazdy.
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N
Czytaj więcej
Średniactwo nie musi być złe. To skupienie się na swoich realnych potrzebach i rezygnacji z tego, co zbędne. I taka definicja idealnie pasuje do nowej Dacii Jogger.