Wśród ostatecznych partnerów znalazły się dwa banki francuskie Credit Agricole i BNP Paribas oraz hiszpański Santander. W planach jest również stworzenie firmy zajmującej się leasingiem długoterminowym, w której Stellantis i Credit Agricole Consumer Finance miałyby po 50 proc. udziałów. Osobne joint venture Stellantis zamierza stworzyć z BNP Paribas Personal Finance oraz z Santander Consumer Finance. Ujednolicenie systemów finansowania po podobnym procesie zmieniającym zasady działania dilerów, to kolejny element reorganizacji w Stellantisie, który powstał niespełna rok temu z połączenia Fiat Chrysler Automobiles oraz Grupy PSA. Takie zmiany pozwalają Stellantisowi znacząco ograniczyć liczbę firm obsługujących finansowanie i leasing. Dotychczas w każdym z krajów, w których są sprzedawane auta Stellantisa jest od 5 do 2 firm odpowiedzialnych za finansowanie leasingu i zakupu samochodów. - Jest to decyzja strategiczna, która nam pozwoli usprawnić finansowanie we wszystkich krajach Europy - tłumaczy decyzję Carlos Tavares, prezes Stellantisa.

Czytaj więcej

Jean-Philippe Imparato, prezes Alfa Romeo: Jakość nie jest tematem negocjacji

W tej chwili wiadomo już, że za finansowanie sprzedaży i leasingu w Niemczech, Austrii i Wielkiej Brytanii będzie odpowiadał BNP Paribas Personal Finance, natomiast Santander Consumer Finance będzie świadczył te same usługi we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Polsce oraz w Holandii, a także w Portugalii. Do sprzedaży jest przygotowywane 50 proc. FCA Bank który wcześniej zajmował się obsługą transakcji finansowych Fiata Chryslera, łącznie z Leasys, firmą zajmującą się wynajmem krótkoterminowym. Nabywcą jest Credit Agricole Consumer Finance, który w tej chwili posiada drugą połowę udziałów. Ostateczne porozumienie zostanie podpisane w I kwartale 2022, a zamknięcie transakcji jest przewidywane na I połowę 2023. Doradcą finansowym Stellantisa jest bank francuski Societe Generale. Plan usprawnienia obsługi finansowej w Europie przychodzi po tym, jak w Stellantis w USA kupił za 285 mln dolarów działającą na tamtym rynku First Investors Financial Services Group. Wcześniej Stellantis był jedyną liczącą się na rynku grupą motoryzacyjną, która nie miała własnego sytemu finansowania leasingu i sprzedaży, tylko korzystała z usług różnych banków.

Czytaj więcej

Ceny Nowego Peugeota 308. Tanio nie jest