Ceny Nowego Peugeota 308. Tanio nie jest

Peugeot, długo zwlekał z przedstawieniem cennika modelu 308. To jeden z ważniejszych modeli w gamie Francuzów. Istotny również z punktu widzenia zamówień flotowych. Teraz Peugeot opublikował cennik nowego modelu.

Publikacja: 11.08.2021 06:58

Ceny Nowego Peugeota 308. Tanio nie jest

Foto: moto.rp.pl

W najnowszej odmianie swoją stylistyką przypomina większego brata – 508. Ponadto można wyposażyć go w szereg systemów, znanych do tej pory z wyższych klas. Podstawowy model w nadwoziu hatchback, wyceniono na 87 800 zł (SW – 91 800 zł). Jest to cena za wariant benzynowy PureTech o mocy 110 KM w wyposażeniu Active Pack, który jest połączony z 6-biegową przekładnią manualną. Decydując się na tą konfigurację, w standardzie otrzymujemy m.in.: przednie reflektory typu LED, tempomat z ogranicznikiem prędkości, 16-calowe felgi stalowe (dla wersji 130 KM – aluminiowe), fotel pasażera z regulacją wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, bezkluczykowe uruchamianie auta, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, cyfrowe zegary elektroniczne, centralny ekran multimedialny o przekątnej 10-cali. Nie zabrakło również bezprzewodowego CarPlaya i Android Auto, czujników parkowania z tyłu, automatycznej klimatyzacji.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

We Francji model 308 był najlepiej sprzedającym się kompaktem w 2020 roku, a w Europie zajął szóste miejsce w swoim segmencie, wyprzedzając Seata Leona i Renault Megane. W porównaniu do swojego poprzednika nowy Peugeot 308 znacznie urosł. Auto jest większe o prawie jedenaście centymetrów (4,36 m). To ma zapewnić więcej miejsca we wnętrzu, ale także dało projektantom większą swobodę w projektowaniu nadwozia.

""

moto.rp.pl

Nowy Peugeot 308 wykorzystuje typową dla francuskiej marki architekturę kokpitu z małą kierownicą i przyrządami umieszczonymi tuż nad nią, znaną jako I-cockpit. Nowym elementem jest 10-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy. Zastosowano w nim oprogramowanie nowej generacji, ma być też wyraźniejszy i mieć wyższą rozdzielczość. Ekran jest dotykowy, a fizyczne przyciski do bezpośredniego sterowania funkcjami menu, znane z innych obecnych modeli Peugeota, ustąpiły niestety miejsca cyfrowemu rozwiązaniu. Kierowca i pasażerowie powinni mieć sporo miejsca. Rozstaw osi zwiększył się o 55mm (2675 mm). Za to objętość załadunkowa bagażnika jest na podobnym poziomie co poprzednio – 412 litrów.

""

moto.rp.pl

Cenny Peugeota 308 (hatchback/SW)
Benzyna

Active Pack
– PureTech 110 MT6– od 87 800 zł / 91 800 zł
– PureTech 130 MT6 – od 92 200 zł / 96 200 zł
– PureTech 130 EAT6 – od 100 700 zł / 104 700 zł
Allure
– PureTech 130 MT6  – od 101 900 zł / 105 900 zł
– PureTech 130 EAT6 – od 110 400 zł / 114 400 zł
Allure Pack
– PureTech 130 MT6 – od 105 300 zł / 109 300 zł
– PureTech 130 EAT6 – od 113 800 zł / 117 800 zł
GT
– PureTech 130 EAT8 – od 123 900 zł / 128 900 zł
GT Pack
– PureTech 130 EAT8  – od 132 900 zł / 137 800 zł

""

moto.rp.pl

Diesel
Active Pack

– BlueHDI 130 MT6  – od 102 000 zł / 106 000 zł
– BlueHDI 130 EAT8 – od 110 500 zł / 114 500 zł
Allure
– BlueHDI 130 MT6  – od 111 700 zł / 115 700 zł
– BlueHDI 130 EAT8 – od 120 200 zł / 124 200 zł
Allure Pack
– BlueHDI 130 MT6 – od 115 100 zł / 119 100 zł
– BlueHDI 130 EAT8 – od 123 600 zł / 127 600 zł
GT
– BlueHDI 130 EAT8 – od 133 700 zł / 138 700 zł
GT Pack
– BlueHDI 130 EAT8 – od 142 600 zł / 147 600 zł

""

moto.rp.pl

Hybryda
Active Pack
– Hybrid 180 EAT – od 139 200 zł / 143 200 zł
Allure
– Hybrid 180 EAT8 – od 146 700 zł / 150 700 zł
Allure Pack
– Hybrid 180 EAT8 – od 150 100 zł / 154 100 zł
GT

– Hybrid 180 EAT8 – od 160 200 zł / 165 200 zł
– Hybrid 225 EAT8 – od 167 100 zł / 172 100
GT Pack
– Hybrid 180 EAT8 – od 169 100 zł / 174 100 zł
– Hybrid 225 EAT8 – od 176 000 zł / 181 000 zł

""

moto.rp.pl

Peugeot w segmencie C ma liczną konkurencję. Głównym rywalem jest Volkswagen Golf, którego ceny rozpoczynają się od 70 290 zł czy Toyota Corolla startująca z poziomu 80 900 zł.
Ceny konkurencji

– Citroen C4 1.2 PureTech (102 KM) Live Pack – od 75 800 zł
– Fiat Tipo 1.4 Fire (95 KM)  – od 60 100 zł
– Ford Focus 1.0 EcoBoost (100 KM) – od 72 800 zł
– Honda Civic 1.0 VTEEC (126 KM) – od 90 500 zł
– Hyundai i30 1.5 DPI (110 KM)  – od 67 900 zł
– Kia Ceed 1.0 T-GDI (100 KM)  – od 67 990 zł
– Mazda 3 2.0 e-SKYACTIV-G (150 KM) – od 99 900 zł
– Opel Astra 1.2 (110 KM) – od 81 500 zł
– Renault Megane 1.0 TCe (115 KM) – od 72 900 zł
– Seat Leon 1.0 TSI (90 KM) – od 69 900 zł
– Toyota Corolla (122 KM) – od 93 500 zł
– Volkswagen Golf 1.0 TSI (90 KM) – od 70 290 zł

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
BMW X1. Pokaz możliwości w klasie kompaktowych SUV-ów.
Parking
BMW i7. Krok w przyszłość.
Parking
Skoda Enyaq iV tańsza w programie „Mój elektryk”
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta