Ceny Nowego Peugeota 308. Tanio nie jest

Peugeot, długo zwlekał z przedstawieniem cennika modelu 308. To jeden z ważniejszych modeli w gamie Francuzów. Istotny również z punktu widzenia zamówień flotowych. Teraz Peugeot opublikował cennik nowego modelu.

Publikacja: 11.08.2021 06:58

Ceny Nowego Peugeota 308. Tanio nie jest

Foto: moto.rp.pl

W najnowszej odmianie swoją stylistyką przypomina większego brata – 508. Ponadto można wyposażyć go w szereg systemów, znanych do tej pory z wyższych klas. Podstawowy model w nadwoziu hatchback, wyceniono na 87 800 zł (SW – 91 800 zł). Jest to cena za wariant benzynowy PureTech o mocy 110 KM w wyposażeniu Active Pack, który jest połączony z 6-biegową przekładnią manualną. Decydując się na tą konfigurację, w standardzie otrzymujemy m.in.: przednie reflektory typu LED, tempomat z ogranicznikiem prędkości, 16-calowe felgi stalowe (dla wersji 130 KM – aluminiowe), fotel pasażera z regulacją wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, bezkluczykowe uruchamianie auta, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, cyfrowe zegary elektroniczne, centralny ekran multimedialny o przekątnej 10-cali. Nie zabrakło również bezprzewodowego CarPlaya i Android Auto, czujników parkowania z tyłu, automatycznej klimatyzacji.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

We Francji model 308 był najlepiej sprzedającym się kompaktem w 2020 roku, a w Europie zajął szóste miejsce w swoim segmencie, wyprzedzając Seata Leona i Renault Megane. W porównaniu do swojego poprzednika nowy Peugeot 308 znacznie urosł. Auto jest większe o prawie jedenaście centymetrów (4,36 m). To ma zapewnić więcej miejsca we wnętrzu, ale także dało projektantom większą swobodę w projektowaniu nadwozia.

""

Foto: moto.rp.pl

Nowy Peugeot 308 wykorzystuje typową dla francuskiej marki architekturę kokpitu z małą kierownicą i przyrządami umieszczonymi tuż nad nią, znaną jako I-cockpit. Nowym elementem jest 10-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy. Zastosowano w nim oprogramowanie nowej generacji, ma być też wyraźniejszy i mieć wyższą rozdzielczość. Ekran jest dotykowy, a fizyczne przyciski do bezpośredniego sterowania funkcjami menu, znane z innych obecnych modeli Peugeota, ustąpiły niestety miejsca cyfrowemu rozwiązaniu. Kierowca i pasażerowie powinni mieć sporo miejsca. Rozstaw osi zwiększył się o 55mm (2675 mm). Za to objętość załadunkowa bagażnika jest na podobnym poziomie co poprzednio – 412 litrów.

""

Foto: moto.rp.pl

Cenny Peugeota 308 (hatchback/SW)
Benzyna

Active Pack
– PureTech 110 MT6– od 87 800 zł / 91 800 zł
– PureTech 130 MT6 – od 92 200 zł / 96 200 zł
– PureTech 130 EAT6 – od 100 700 zł / 104 700 zł
Allure
– PureTech 130 MT6  – od 101 900 zł / 105 900 zł
– PureTech 130 EAT6 – od 110 400 zł / 114 400 zł
Allure Pack
– PureTech 130 MT6 – od 105 300 zł / 109 300 zł
– PureTech 130 EAT6 – od 113 800 zł / 117 800 zł
GT
– PureTech 130 EAT8 – od 123 900 zł / 128 900 zł
GT Pack
– PureTech 130 EAT8  – od 132 900 zł / 137 800 zł

""

Foto: moto.rp.pl

Diesel
Active Pack

– BlueHDI 130 MT6  – od 102 000 zł / 106 000 zł
– BlueHDI 130 EAT8 – od 110 500 zł / 114 500 zł
Allure
– BlueHDI 130 MT6  – od 111 700 zł / 115 700 zł
– BlueHDI 130 EAT8 – od 120 200 zł / 124 200 zł
Allure Pack
– BlueHDI 130 MT6 – od 115 100 zł / 119 100 zł
– BlueHDI 130 EAT8 – od 123 600 zł / 127 600 zł
GT
– BlueHDI 130 EAT8 – od 133 700 zł / 138 700 zł
GT Pack
– BlueHDI 130 EAT8 – od 142 600 zł / 147 600 zł

""

Foto: moto.rp.pl

Hybryda
Active Pack
– Hybrid 180 EAT – od 139 200 zł / 143 200 zł
Allure
– Hybrid 180 EAT8 – od 146 700 zł / 150 700 zł
Allure Pack
– Hybrid 180 EAT8 – od 150 100 zł / 154 100 zł
GT

– Hybrid 180 EAT8 – od 160 200 zł / 165 200 zł
– Hybrid 225 EAT8 – od 167 100 zł / 172 100
GT Pack
– Hybrid 180 EAT8 – od 169 100 zł / 174 100 zł
– Hybrid 225 EAT8 – od 176 000 zł / 181 000 zł

""

Foto: moto.rp.pl

Peugeot w segmencie C ma liczną konkurencję. Głównym rywalem jest Volkswagen Golf, którego ceny rozpoczynają się od 70 290 zł czy Toyota Corolla startująca z poziomu 80 900 zł.
Ceny konkurencji

– Citroen C4 1.2 PureTech (102 KM) Live Pack – od 75 800 zł
– Fiat Tipo 1.4 Fire (95 KM)  – od 60 100 zł
– Ford Focus 1.0 EcoBoost (100 KM) – od 72 800 zł
– Honda Civic 1.0 VTEEC (126 KM) – od 90 500 zł
– Hyundai i30 1.5 DPI (110 KM)  – od 67 900 zł
– Kia Ceed 1.0 T-GDI (100 KM)  – od 67 990 zł
– Mazda 3 2.0 e-SKYACTIV-G (150 KM) – od 99 900 zł
– Opel Astra 1.2 (110 KM) – od 81 500 zł
– Renault Megane 1.0 TCe (115 KM) – od 72 900 zł
– Seat Leon 1.0 TSI (90 KM) – od 69 900 zł
– Toyota Corolla (122 KM) – od 93 500 zł
– Volkswagen Golf 1.0 TSI (90 KM) – od 70 290 zł

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

W najnowszej odmianie swoją stylistyką przypomina większego brata – 508. Ponadto można wyposażyć go w szereg systemów, znanych do tej pory z wyższych klas. Podstawowy model w nadwoziu hatchback, wyceniono na 87 800 zł (SW – 91 800 zł). Jest to cena za wariant benzynowy PureTech o mocy 110 KM w wyposażeniu Active Pack, który jest połączony z 6-biegową przekładnią manualną. Decydując się na tą konfigurację, w standardzie otrzymujemy m.in.: przednie reflektory typu LED, tempomat z ogranicznikiem prędkości, 16-calowe felgi stalowe (dla wersji 130 KM – aluminiowe), fotel pasażera z regulacją wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, bezkluczykowe uruchamianie auta, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, cyfrowe zegary elektroniczne, centralny ekran multimedialny o przekątnej 10-cali. Nie zabrakło również bezprzewodowego CarPlaya i Android Auto, czujników parkowania z tyłu, automatycznej klimatyzacji.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy