W najnowszej odmianie swoją stylistyką przypomina większego brata – 508. Ponadto można wyposażyć go w szereg systemów, znanych do tej pory z wyższych klas. Podstawowy model w nadwoziu hatchback, wyceniono na 87 800 zł (SW – 91 800 zł). Jest to cena za wariant benzynowy PureTech o mocy 110 KM w wyposażeniu Active Pack, który jest połączony z 6-biegową przekładnią manualną. Decydując się na tą konfigurację, w standardzie otrzymujemy m.in.: przednie reflektory typu LED, tempomat z ogranicznikiem prędkości, 16-calowe felgi stalowe (dla wersji 130 KM – aluminiowe), fotel pasażera z regulacją wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, bezkluczykowe uruchamianie auta, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, cyfrowe zegary elektroniczne, centralny ekran multimedialny o przekątnej 10-cali. Nie zabrakło również bezprzewodowego CarPlaya i Android Auto, czujników parkowania z tyłu, automatycznej klimatyzacji.
We Francji model 308 był najlepiej sprzedającym się kompaktem w 2020 roku, a w Europie zajął szóste miejsce w swoim segmencie, wyprzedzając Seata Leona i Renault Megane. W porównaniu do swojego poprzednika nowy Peugeot 308 znacznie urosł. Auto jest większe o prawie jedenaście centymetrów (4,36 m). To ma zapewnić więcej miejsca we wnętrzu, ale także dało projektantom większą swobodę w projektowaniu nadwozia.