W czerwcu 2022 Alfa Romeo pokaże swój najnowszy model Tonale. Premiera jest opóźniona o parę miesięcy, a Jean-Philippe Imparato uważa, że stało się to z korzyścią dla tego modelu. Plan ożywienia marki przedstawił prezesowi Stellantisa, Carlosowi Tavaresowi we wrześniu 2021, w 9 miesięcy po objęciu stanowiska szefa marki. W marce Alfa Romeo najważniejsza jest jej historia. Z jednej strony to wielka wartość, z drugiej strony i zagrożenie. - Kiedy zwiedza się muzeum Alfy Romeo w Arese, człowiek jest przygnieciony historią, jaką za sobą ma ta marka. Są tam modele, które stały się dla projektantów punktami odniesienia. Ale gdybyśmy chcieli wziąć na barki całe dziedzictwo Alfy i próbować je przenieść do przyszłości, z góry bylibyśmy skazani na porażkę. To, co chcę z tej historii przenieść w przyszłość, to związki z korzeniami marki. Tu nie ma żadnej dyskusji - mówi Jean-Philippe Imparato, który wcześniej, przez 5 lat, był prezesem Peugeota.
Tak wygląda koncepcyjny model Alfy Romeo Tonale z 2019 roku.
Nowa Alfa ma wrócić na rynek z wielką siłą. - Mamy w planach wprowadzanie jednego nowego modelu rocznie i rokrocznie przez kolejnych 5 lat planujemy premierę w każdym regionie. W ofercie pozostaną Stelvio i Giulia, nie zamierzam z nich rezygnować. Nowa Giulia będzie miała swoją wersję elektryczną, tak jak wszystkie nasze auta od roku 2027. I w żadnym wypadku nie zamierzam rezygnować z sedanów - mówi szef Alfy. W 2022 premierę będzie miał SUV Tonale. - Ważnym elementem wspierającym powrót do siły marki jest to, że Alfa wreszcie będzie miała opcję napędu elektrycznego. W Europie jest dzisiaj tak, że jeśli jakaś marka nie ma oferty z napędem elektrycznym, to jakby nie miała nic. Kolejny nasz mocny punkt, to oprogramowanie aut. Mam tutaj komfortową sytuację, bo mogę korzystać z zasobów innych marek Stellantisa, chodzi zwłaszcza o sztuczną inteligencję ułatwiającą kierowcy prowadzenie auta, oraz rozrywkę. W przygotowaniu nowych modeli mamy komfort w korzystaniu z płyt innych marek Stellantisa. - Także i w tym przypadku będziemy korzystać z koszyka technologicznego Stellantisa - dodaje.
Alfa Romeo Giulia GTA
Czytaj więcej
Polska ma kilku następców Małysza. Ale motosport jest bardziej skomplikowany – mówi Robert Kubica, kierowca rezerwowy Alfa Romeo Racing Orlen.