W wyszukiwarce platformy internetowej Carsmile pierwsza dziesiątka najdroższych modeli kończy się na racie wartej prawie 9,8 tys. zł za najnowsze elektryczne Volvo EX90 Twin Performance. Średnia miesięczna rata dla dziesięciu samochodów dostępnych dla posiadaczy bardzo grubych portfeli to 14,5 tys. zł. Tyle, co 4 średnie wynagrodzenia w gospodarce. O tym, że samochody klasy premium są dużo bardziej odporne na kryzys wiadomo od dawna. To reguła, że towary luksusowe sprzedają się dobrze także w czasie rynkowej bessy. Także teraz, gdy cały polski rynek nowych samochodów mocno się skurczył w porównaniu do czasu sprzed pandemicznego i półprzewodnikowego kryzysu, drogie auta znajdują nabywców znacznie łatwiej niż te z grupy popularnych. Jak podaje Instytut Samar, w lutym rejestracje segmentu premium wzrosły wobec stycznia o 8,6 proc., a w porównaniu rok do roku podskoczyły o 18 proc. - To był najlepszy luty w historii tego segmentu rynku w naszym kraju – skomentował Samar. W styczniu wzrost był jeszcze większy: r/r o przeszło jedną trzecią. W rezultacie do segmentu premium należy już co piąty samochód wyjeżdżający z polskiego salonu.
Czytaj więcej
BMW XM jest pod wieloma względami wyjątkowy. I taki musi być, bo kosztować będzie prawie milion złotych, a zbudowany jest bezpośrednio przez sportowy dział M GmbH. To über-SUV, który konkurować będzie nie z Mercedesem, a z Lamborghini i co.
Mercedesa AMG GT 63 4-Door
Carsmile podaje, że marki premium dominują w jej wyszukiwarce, a w ostatnich czterech miesiącach zajęły trzy pierwsze miejsca w rankingu najbardziej preferowanych marek. - Widać, że auta kosztujące katalogowo od kilkuset tysięcy złotych do grubo ponad miliona złotych są bardzo poszukiwane, a kryzys do nich nie zagląda – stwierdza Michał Knitter, wiceprezes Carsmile. W zestawieniu najdroższych samochodów w leasingu znalazły się – prócz prowadzącego cenowo Mercedesa – jeszcze trzy modele BMW, dwa Porsche oraz po jednym Jaguarze, Audi, Land Roverze i Volvo. Za Jaguara F-Type 5.0 V8 trzeba zapłacić ratę w wysokości 16,4 tys. zł, za BMW i7 niespełna 16 tys., za Audi eTron GT RS 13,4 tys. Porsche Taycan 4S i Panamera 4 to wydatek odpowiednio 11,4 oraz 11,3 tys. zł, natomiast Land Rover Defender kosztuje w leasingu prawie 10,6 tys. zł.
Czytaj więcej
W trzecim kwartale trzech na dziesięciu przedsiębiorców sfinansowało samochód przez wynajem długoterminowy. Dane Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) po trzecim kwartale 2022 r. pokazują, że wynajem długoterminowy aut przekonuje coraz większą liczbę przedsiębiorców.