Decyzja ta stanowi pierwszy etap planu dekarbonizacji operacji logistycznych Toyoty w całej Europie przez stopniowe ograniczanie transportu drogowego i zastępowanie go transportem kolejowym. Toyota Motor Europe, przy wsparciu partnerów logistycznych Getlink i CAT Group, początkowo będzie przewozić około 70 000 samochodów rocznie, co przekłada się na 270 kursów pociągów towarowych w ciągu roku. Hybrydowe Corolle produkowane w brytyjskiej fabryce TMUK w Derby są transportowane do Valenciennes, a Yaris Hybrid montowany we Francji jest dostarczany do centrum logistycznego w Toton.

Czytaj więcej

Toyota prezentuje piątą generację napędu hybrydowego. Premiera w Corolli Cross

Nowa inicjatywa pozwoli o 10 proc. ograniczyć emisje CO2 sieci logistycznej Toyota Motor Europe i skrócić czas trwania transportu średnio o 50 proc. Toyota jest obecnie jedynym producentem samochodów, który korzysta z Channel Tunnel do przewozu nowych samochodów. Toyota zamierza do 2024 roku przenieść na tory znaczną część swoich głównych szlaków logistycznych, w ramach realizacji celu osiągnięcia przez firmę neutralności klimatycznej w Europie do 2040 roku. Drugi etap programu rozpocznie się w kwietniu 2022 roku, kiedy centrum logistyczne w Valenciennes otrzyma połączenie kolejowe z czeskim Kolinem, gdzie są produkowane Yaris i nowe Aygo X. Ogólnoeuropejska sieć połączeń kolejowych obejmie także ośrodki Toyoty we Włoszech, Hiszpanii i Turcji. Firma przewiduje, że po zakończeniu tej fazy ograniczy przewozy ciężarówkami o ponad 7 mln kilometrów rocznie, co przełoży się zarówno na niższe emisje z transportu jak i mniejsze wykorzystanie dróg publicznych.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Międzynarodowe jury wybrało samochód roku 2022. Bez głosów dziennikarzy z Rosji