Międzynarodowe jury wybrało samochód roku 2022. Bez głosów dziennikarzy z Rosji

COTY 2022, czyli Car of the Year 2022 zostało rozstrzygnięte. Międzynarodowe jury z wykluczeniem dwóch dziennikarzy z Rosji zdecydowało o tym kto zdobył tytuł Samochodu Roku 2022.

Publikacja: 01.03.2022 15:48

Kia EV6

Kia EV6

Foto: mat. prasowe

Z finale udział wzięło siedem samochodów. Tylko jeden z nich - Peugeot - był z napędem spalinowy, reszta to auta elektryczne. Po podliczeniu wszystkich punktów zwycięzcą została Kia EV6. Tak wygląda pełna lista aut, które doszły do finału Samochód Roku 2022:

1. Kia EV6 - 279 głosów

2. Renault Megane E-Tech - 265 głosów

3. Hyundai Ioniq 5 - 261 głosów

4. Peugeot 308 - 191 głosów

5. Skoda Enyaq iV - 185 głosów

6. Ford Mustang Mach-E - 150 głosów

7. Cupra Born - 144 głosy

Kia EV6

Kia EV6

mat. prasowe

Czytaj więcej

Dziesięć najlepszych samochodów w 2022 roku według Consumer Reports

W głosowaniu wzięło udział 61 jurorów pochodzących z 23 krajów Europy, w tym dwóch dziennikarzy z Polski. Jury konkursu zawiesiła w głosowaniu dziennikarzy z Rosji, ich głosy nie były liczone. Podczas ogłaszania zwycięzców zrezygnowano z wywieszenia rosyjskiej flagi. – To reakcja na rosyjski atak na Ukrainę. Zawieszenie nie jest osobiste. Członkowie rosyjskiego jury nie są wykluczeni z kapituły, ale ich prawo do głosowania jest zawieszone do czasu zmiany sytuacji w konflikcie. Zdaliśmy sobie jednak sprawę, że zawieszenie rosyjskich głosów nie ma żadnego wpływu na tegoroczne wyniki, ani na zwycięski samochód, ani na ranking. Wszyscy mamy nadzieję, że straszna wojna wkrótce się skończy – ogłosili przedstawiciele organizacji.

Kia EV6

Kia EV6

mat. prasowe

Kia EV 6 to zaprojektowany od zera model w pełni elektryczny. EV6 bazuje na nowej platformie zoptymalizowanej pod kątem napędu elektrycznego - E-GMP (Electric-Global Modular Platform) z akumulatorami umieszczonymi w podwoziu. Oprócz modeli Kia na platformie budowane są także pojazdy Hyundaia – np. Ioniq 5. Kia oferuje dwa zestawy akumulatorów i dwa układy napędów. Może mieć napęd na tylne koła i napęd na wszystkie koła z silnikami elektrycznymi przy każdej osi. Podstawowy akumulator ma 58,0 kWh, natomiast większa bateria 77,4 kWh. Model EV6 GT-Line jest połączony wyłącznie z dużym akumulatorem i jest dostępny na rynku jako 2WD i 4WD. Najwyższy model, Kii EV6 GT ma aż 585 KM mocy i dwa silniki elektryczne i zapewnia maksymalny moment obrotowy 740 Nm. Auto przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h.

Kia EV6

Kia EV6

mat. prasowe

Zasięg modelu 2WD z akumulatorem 77,4 kWh został określony na 528 km w cyklu mieszanym według WLTP. Zasięg w trybie miejskim ma wynieść aż 740 kilometrów według WLTP. Wersja z napędem na cztery koła ma przejechać na jednym ładowaniu 506 km w wersji z dużym akumulatorem. Kia podaje, że EV6 można naładować do 80 procent w 18 minut przy szybkim ładowaniu. W tym celu Koreańczycy wdrażają technologię 800 V od partnera projektu, firmy Rimac. Ceny Kii EV6 rozpoczynają się od 198 900 zł za model o mocy 170 KM. Topowa wersja rozpoczyna się od kwoty 299 900 zł.

Zwycięzcy poprzednich edycji Car of the Year:

2021 r. - Toyota Yaris

2020 r. - Peugeot 208

2019 r. - Jaguar I-Pace 

2018 r. - Volvo XC40

2017 r. - Peugeot 3008

2016 r. - Opel Astra

2015 r. - Volkswagen Passat

2014 r. - Peugeot 308

2013 r. - Volkswagen Golf

Czytaj więcej

Kia Sportage: Polskie ceny koreańskiego bestsellera
Kia EV6

Kia EV6

mat. prasowe

Z finale udział wzięło siedem samochodów. Tylko jeden z nich - Peugeot - był z napędem spalinowy, reszta to auta elektryczne. Po podliczeniu wszystkich punktów zwycięzcą została Kia EV6. Tak wygląda pełna lista aut, które doszły do finału Samochód Roku 2022:

1. Kia EV6 - 279 głosów

Pozostało 91% artykułu
Po Drodze
Popularny model BMW odchodzi do lamusa. Ale jeszcze zdążycie go kupić
Po Drodze
Luftgekühlt: Kultowa impreza Porsche po raz pierwszy w Polsce
Po Drodze
Używana Toyota C-HR: Nietani, ale bardzo udany crossover. Usterki, eksploatacja, opinie
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Koniec spalinowych „N-ek” Hyundaia
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Po Drodze
Samochód, który pomógł wygrać II wojnę światową