Toyota prezentuje piątą generację napędu hybrydowego. Premiera w Corolli Cross

Corolla Cross będzie pierwszym modelem w gamie Toyoty z najnowszą, piątą generacją napędu hybrydowego. Nowa wersja nadwoziowa najpopularniejszego samochodu na świecie – Corolli, będzie dostępna w drugiej połowie 2022 roku.

Publikacja: 28.02.2022 12:37

Toyota prezentuje piątą generację napędu hybrydowego. Premiera w Corolli Cross

Foto: mat. prasowe

Wszystkie generacje Toyoty Corolli w ciągu 55 lat produkcji znalazły do tej pory ponad 50 mln nabywców na całym świecie. Najnowsza generacja hitowego kompaktu dostępna jest w Polsce od 2019 roku w trzech odmianach nadwoziowych - hatchback, sedan i TS Kombi. Wszystkie wersje dostępne są z napędami hybrydowymi, które stanowią ponad połowę sprzedaży modelu, a Corolla jest najchętniej wybieranym nowym autem przez Polaków. W 2022 roku zadebiutuje czwarta wersja nadwoziowa – Corolla Cross, wraz z jej premierą zadebiutuje piąta już generacja napędu hybrydowego Toyoty.

Foto: mat. prasowe

Toyota z każdą kolejną generacją udoskonala swoje hybrydowe napędy. Wszystkie elementy hybrydy piątej generacji są zdecydowanie mniejsze – o około 20-30 proc. od tych w czwartej generacji. Mniejsze rozmiary oznaczają automatycznie o wiele niższą masę podzespołów. Ponadto przeprojektowano układ przeniesienia napędu. Zastosowano nowe układy smarowania i rozprowadzania oleju, które wykorzystują olej o niskiej lepkości. Przyczynia się to do poprawy wydajności i zwiększenia mocy poprzez zmniejszenie strat elektrycznych i mechanicznych. Nowa generacja układu hybrydowego ma oznaczać się niższym zużyciem paliwa. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu wydajniejszego akumulatora litowo-jonowego. Zestaw baterii jest mocniejszy i aż o 40 procent lżejszy niż wcześniej. Tym samym ma być możliwe pokonywanie jeszcze większych dystansów w trybie wyłącznie elektrycznym i korzystanie z elektrycznego napędu przez dłuższy czas.

Czytaj więcej

Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland: Wodorem będziemy napędzać wszystko

Foto: mat. prasowe

W Corolli Cross zastosowany będzie napęd hybrydowy z silnikiem o pojemności 2 litrów. Łączna moc zestawu wynosi 197 KM - to wzrost o osiem procent w stosunku do układu czwartej generacji. Najnowsza hybryda pozwoli rozpędzić Corollę Cross od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Dokładne dane dotyczące emisji CO2 oraz zużycia paliwa Toyota poda w późniejszym terminie. Model Cross będzie też pierwszą Corollą, w której będzie dostępny napęd AWD-i. Dodatkowy elektryczny silnik montowany przy tylnej osi osiąga moc 40 KM. Tylny silnik dołączany jest automatycznie poprawiając przyczepność.

Foto: mat. prasowe

Toyota jest pionierem i liderem w elektryfikacji samochodów. Dział rozwoju zelektryfikowanych samochodów w koncernie powstał w 1992 roku, a w 1997 roku zadebiutowało pierwsze auto z napędem hybrydowym – Toyota Prius. Obecnie producent oferuje na całym świecie ponad 40 modeli hybrydowych. Po 25 latach obecności hybryd Toyoty na rynku ich łączna sprzedaż sięga prawie 20 milionów egzemplarzy. W samym 2021 roku klienci na całym świecie kupili około 2,5 miliona hybryd, o 27 procent więcej niż rok wcześniej. Zaplanowana na połowę tego roku premiera Corolli Cross wyposażonej w napęd hybrydowy piątej generacji jeszcze bardziej zwiększy atrakcyjność gamy hybryd Toyoty. W 2022 roku zadebiutuje pierwszy globalny w pełni elektryczny model – bZ4X. Toyota realizuje też program elektrycznych samochodów na ogniwa paliwowe, zasilanych wodorem. W 2014 roku ruszyła produkcja pierwszego masowego samochodu wodorowego Toyoty, sedana Mirai, a w 2021 roku rozpoczęto sprzedaż drugiej generacji tego modelu.

Czytaj więcej

Po 35 sekundach wszystkie Toyoty były sprzedane

Wszystkie generacje Toyoty Corolli w ciągu 55 lat produkcji znalazły do tej pory ponad 50 mln nabywców na całym świecie. Najnowsza generacja hitowego kompaktu dostępna jest w Polsce od 2019 roku w trzech odmianach nadwoziowych - hatchback, sedan i TS Kombi. Wszystkie wersje dostępne są z napędami hybrydowymi, które stanowią ponad połowę sprzedaży modelu, a Corolla jest najchętniej wybieranym nowym autem przez Polaków. W 2022 roku zadebiutuje czwarta wersja nadwoziowa – Corolla Cross, wraz z jej premierą zadebiutuje piąta już generacja napędu hybrydowego Toyoty.

Pozostało 84% artykułu
Innowacje
Koniec dominacji dotykowych ekranów. Kolejna marka wraca do fizycznych przycisków
Innowacje
Mazda się nie poddaje. Opracowuje nowy silnik spalinowy. Będzie wyjątkowo "czysty"
Innowacje
Hyundai wymyślił na nowo wyświetlacz przezierny. To hologram na całej przedniej szybie
Innowacje
BMW pracuje nad nowym silnikiem spalinowym. Opatentowano nową technologię spalania
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Innowacje
Ford kontynuuje rozwój silników spalinowych. Nowy patent i technologie