Wszystkie generacje Toyoty Corolli w ciągu 55 lat produkcji znalazły do tej pory ponad 50 mln nabywców na całym świecie. Najnowsza generacja hitowego kompaktu dostępna jest w Polsce od 2019 roku w trzech odmianach nadwoziowych - hatchback, sedan i TS Kombi. Wszystkie wersje dostępne są z napędami hybrydowymi, które stanowią ponad połowę sprzedaży modelu, a Corolla jest najchętniej wybieranym nowym autem przez Polaków. W 2022 roku zadebiutuje czwarta wersja nadwoziowa – Corolla Cross, wraz z jej premierą zadebiutuje piąta już generacja napędu hybrydowego Toyoty.
Toyota z każdą kolejną generacją udoskonala swoje hybrydowe napędy. Wszystkie elementy hybrydy piątej generacji są zdecydowanie mniejsze – o około 20-30 proc. od tych w czwartej generacji. Mniejsze rozmiary oznaczają automatycznie o wiele niższą masę podzespołów. Ponadto przeprojektowano układ przeniesienia napędu. Zastosowano nowe układy smarowania i rozprowadzania oleju, które wykorzystują olej o niskiej lepkości. Przyczynia się to do poprawy wydajności i zwiększenia mocy poprzez zmniejszenie strat elektrycznych i mechanicznych. Nowa generacja układu hybrydowego ma oznaczać się niższym zużyciem paliwa. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu wydajniejszego akumulatora litowo-jonowego. Zestaw baterii jest mocniejszy i aż o 40 procent lżejszy niż wcześniej. Tym samym ma być możliwe pokonywanie jeszcze większych dystansów w trybie wyłącznie elektrycznym i korzystanie z elektrycznego napędu przez dłuższy czas.
Czytaj więcej
2021 r. był dla nas bardzo dobry. Byliśmy liderem z gigantyczną przewagą – mówi Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.