Z Mazdą związany jest od 2008 r. – najpierw jako dyrektor sprzedaży, a od 2011 r. jako dyrektor zarządzający. Jak twierdzi, decyzja o opuszczeniu struktury Mazdy w Polsce jest dla niego podwójnie emocjonalnym wydarzeniem. - Z jednej strony czuję się bardzo związany z organizacją, którą współtworzyłem od początku i kierowałem przez większą część istnienia, ale z drugiej strony nie ukrywam ekscytacji nowymi wyzwaniami. Mam nadzieję, że będę mógł wykorzystać moją wiedzę i doświadczenie z polskiego rynku w działaniach na skalę europejską – powiedział Paździor.
Czytaj więcej
Choć po aferze Dieselgate popyt na diesle systematycznie spada, wciąż nie brakuje zwolenników tak...
Maciej Hochman, nowy dyrektor zarządzający Mazdy Polska
Zastąpi go Maciej Hochman, dotychczasowy dyrektor finansowy i HR Mazda Motor Poland, który objął 1 grudnia stanowisko dyrektora zarządzającego Mazdy w Polsce. Z marką związany jest od początku istnienia jej oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce, czyli od 2008 r. Wcześniej pracował na kierowniczych stanowiskach w branżach: finansowej i motoryzacyjnej. Zapowiada, iż będzie dążył do osiągnięcia przez Mazdę w Polsce statusu marki premium. Nowe modele mają pozwolić na stopniowe pozycjonowanie marki jeszcze wyżej, pozostawiając klientom wybór preferowanej opcji napędu w myśl strategii Multi-Solution.
Mazda na plusie. Polacy najchętniej kupują CX-5
Polskie przedstawicielstwo Mazdy zajmuje w Europie piątą pozycję pod względem liczby sprzedawanych samochodów. Według danych Samaru, w okresie od stycznia do końca października 2023 r. Mazda sprzedała w Polsce prawie 9,3 tys. samochodów, poprawiając liczbę rejestracji w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku o 60 proc. Zwiększyła dzięki temu udział w rynku z 1,45 proc. w 2022 r. do 2,09 proc. obecnie. W 2023 r. Mazda Motor Poland planuje sprzedać ponad 11 tys. samochodów, co oznaczałoby, że na każdy salon dealerski średnio przypadnie ok. 350 sztuk. - Biorąc pod uwagę, że w pierwszej trójce najchętniej wybieranych modeli są te największe – Mazda CX-5, Mazda6 i Mazda CX-60 – możemy mówić o bardzo dobrej kondycji zarówno naszej organizacji, jak i naszych dealerów – powiedział Hochman.