Szef Mazdy w Polsce awansuje. Będzie odpowiadać za 20 rynków w Europie

Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland awansował na stanowisko dyrektora regionalnego Mazda SMG. Będzie odpowiadać za 20 rynków Europy Środkowej i Wschodniej – od Czech i Słowacji, aż po Grecję, Irlandię i Portugalię.

Publikacja: 03.12.2023 08:56

Łukasz Paździor, dyrektor regionalny Mazda SMG

Łukasz Paździor, dyrektor regionalny Mazda SMG

Foto: mat. prasowe

Z Mazdą związany jest od 2008 r. – najpierw jako dyrektor sprzedaży, a od 2011 r. jako dyrektor zarządzający. Jak twierdzi, decyzja o opuszczeniu struktury Mazdy w Polsce jest dla niego podwójnie emocjonalnym wydarzeniem. - Z jednej strony czuję się bardzo związany z organizacją, którą współtworzyłem od początku i kierowałem przez większą część istnienia, ale z drugiej strony nie ukrywam ekscytacji nowymi wyzwaniami. Mam nadzieję, że będę mógł wykorzystać moją wiedzę i doświadczenie z polskiego rynku w działaniach na skalę europejską – powiedział Paździor.

Czytaj więcej

Mazda utrzyma diesle tak długo, jak długo będzie na nie zapotrzebowanie
Maciej Hochman, nowy dyrektor zarządzający Mazdy Polska

Maciej Hochman, nowy dyrektor zarządzający Mazdy Polska

mat. prasowe

Zastąpi go Maciej Hochman, dotychczasowy dyrektor finansowy i HR Mazda Motor Poland, który objął 1 grudnia stanowisko dyrektora zarządzającego Mazdy w Polsce. Z marką związany jest od początku istnienia jej oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce, czyli od 2008 r. Wcześniej pracował na kierowniczych stanowiskach w branżach: finansowej i motoryzacyjnej. Zapowiada, iż będzie dążył do osiągnięcia przez Mazdę w Polsce statusu marki premium. Nowe modele mają pozwolić na stopniowe pozycjonowanie marki jeszcze wyżej, pozostawiając klientom wybór preferowanej opcji napędu w myśl strategii Multi-Solution.

Mazda na plusie. Polacy najchętniej kupują CX-5

Polskie przedstawicielstwo Mazdy zajmuje w Europie piątą pozycję pod względem liczby sprzedawanych samochodów. Według danych Samaru, w okresie od stycznia do końca października 2023 r. Mazda sprzedała w Polsce prawie 9,3 tys. samochodów, poprawiając liczbę rejestracji w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku o 60 proc. Zwiększyła dzięki temu udział w rynku z 1,45 proc. w 2022 r. do 2,09 proc. obecnie. W 2023 r. Mazda Motor Poland planuje sprzedać ponad 11 tys. samochodów, co oznaczałoby, że na każdy salon dealerski średnio przypadnie ok. 350 sztuk. - Biorąc pod uwagę, że w pierwszej trójce najchętniej wybieranych modeli są te największe – Mazda CX-5, Mazda6 i Mazda CX-60 – możemy mówić o bardzo dobrej kondycji zarówno naszej organizacji, jak i naszych dealerów – powiedział Hochman.

Czytaj więcej

Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland: Idziemy pod prąd

Czytaj więcej

Hit sprzedaży Hyundaia zmodernizowany. Tucson z zupełnie nowym wnętrzem

Czytaj więcej

Michelin przenosi część działalności do Polski. Koniec produkcji w Niemczech
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu to się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem