Michelin reaguje na wyższe koszty produkcji i konkurencję ze strony krajów o niższych płacach. Produkcja w niemieckich lokalizacjach zostanie wyłączona do końca 2025 roku. Tym samym francuska firma wycofuje się z produkcji opon do samochodów ciężarowych w Niemczech. Zamknięte zostaną dwa zakłady w Karlsruhe i Trewirze, a w Homburgu wstrzymana zostanie produkcja opon i półproduktów. Michelin przenosi także swoje centrum obsługi klienta z Karlsruhe do Polski.
Czytaj więcej
Volkswagen przeniesie do Polski z Niemiec część produkcji Golfa, jednego z najpopularniejszych aut w Europie – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Decyzję w tej sprawie podjęła w połowie listopada 2023 r. rada nadzorcza Volkswagen AG.
Redukcje zatrudnienia dotkną ponad 1500 pracowników w Niemczech. - Zaangażowanie naszych pracowników, postęp i inwestycje poczynione w ostatnich latach nie mogą już rekompensować silnej presji ze strony konkurencji – tłumaczy Maria Röttger, prezes regionu Europy Północnej firmy Michelin. Michelin prowadzi rozmowy z radami zakładowymi i związkiem zawodowym IG BCE na temat alternatywnych rozwiązań w zakresie przyszłego wykorzystania dotkniętych lokalizacji.
Michelin to drugi po Goodyear producent opon, który wycofuje się z niemieckiego rynku
IG BCE zapowiedziało, że nie chce zaakceptować redukcji zatrudnienia i zamykania fabryk. - Michelin chce po prostu maksymalizować zyski i w tym celu zwalnia wysoce zaangażowanych i wysoko wykwalifikowanych pracowników – powiedział Matthias Hille, dyrektor korporacyjny związku zawodowego. W innych lokalizacjach, w tym w największym europejskim zakładzie produkcyjnym Michelina, który zajmuje się bieżnikowaniem opon do samochodów ciężarowych w Homburgu oraz fabryce opon do aut osobowych w Bad Kreuznach nie będzie redukcji zatrudnienia. Produkcja w tych lokalizacjach będzie kontynuowana. Michelin jest już drugim producentem opon, który wycofuje się z Niemiec. Amerykańska grupa Goodyear ogłosiła niedawno, że zaprzestanie produkcji opon w Fürstenwalde i zamknie fabrykę w Fuldzie. Zwolnionych zostanie około 1800 pracowników.
Czytaj więcej
Od 1 stycznia 2024 r. ze stacji zniknie benzyna Pb95 z symbolem E5. Zastąpi ją paliwo oznaczone symbolem E10, ze zwiększonym udziałem biokomponentów do 10 proc. Nowe paliwo nie nadaje się do wszystkich samochodów. Te starsze są nieprzystosowane do tankowania benzyny E10 i będą musiały być zalewane droższą benzyną Pb 98.
Czytaj więcej
Hyundai pokazał pierwsze zdjęcia odnowionego Tucsona. Kompaktowy SUV w nowej odsłonie ma zadebiutować w Europie w 2024 roku.
Czytaj więcej
W świecie motoryzacji są konkursy elegancji i jest Sankt Moritz. Kiedy na świecie warte miliony klasyki parkują na równo przyciętej trawie, w Szwajcarii ustawione są na zamarzniętym jeziorze, a niektóre nawet ścigają się na lodzie.