Reklama

Mazda pracuje nad dużym SUV-em. Tym razem nie będzie diesla

Mazda pracuje nad nowym modelem. To duży SUV z napędem elektrycznym, który podobnie jak elektryczna Mazda 6 będzie bazował na chińskim modelu pochodzącym od partnera kooperacyjnego Changan.

Publikacja: 08.02.2025 12:48

Koncepcyjny elektrycznego SUV-a Arata był zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Pekinie w kwie

Koncepcyjny elektrycznego SUV-a Arata był zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Pekinie w kwietniu 2024 roku

Foto: mat. prasowe

W segmencie modeli średniej klasy Mazda wprowadza na rynek model 6e, zupełnie nowego sedana z napędem elektrycznym, który pojawi się w Europie. Mazda 6e będzie dostępna od lata 2025 roku. Teraz media donoszą o kolejnym planowanym elektryku Mazdy. Japończycy złożyli już odpowiedni wniosek patentowy w Europejskim Urzędzie Patentowym dla nazwy CX-6e. To rzuca nowe światło na model koncepcyjny elektrycznego SUV-a Arata, który był zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Pekinie w kwietniu 2024 roku. Dotychczas zakładano, że SUV w swojej produkcyjnej wersji trafi wyłącznie na rynek chiński. Jego premiera może mieć miejsce już latem 2025 roku. Jednak zarezerwowane oznaczenie CX-6e najpewniej przypieczętuje karierę tego modelu również w Europie, nawet jeśli Mazda póki co milczy w w tej sprawie. Po ciepłym przyjęciu limuzyny 6e taki ruch nie byłby zaskoczeniem.

Mazda Arata

Mazda Arata

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda 6 wróciła na rynek w wielkim stylu. Zachwyci stylem, zaskoczy napędem

Podobnie jak model 6e, również koncepcyjny model Arata został opracowany we współpracy z chińską firmą Changan. Wersja produkcyjna może bazować na modelu Deepal S07 (Deepal jest spółką zależną firmy Changan), którego Changan chce oferować również w Europie. Nowy duży elektryczny SUV Mazdy miałby około 4,75 metra długości, co stawiałoby ją na równi z modelem CX-60. W trakcie premiery modelu koncepcyjnego Arata Mazda nie podała żadnych informacji na temat wykorzystywanych technologii do budowy tego modeli.

Mazda Arata

Mazda Arata

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Nowa elektryczna Mazda 6e już latem w polskich salonach

Wspomniana Mazda 6e trafi do Europy wyłącznie z napędem elektrycznym (BEV) z baterią o pojemności 68,8 kWh i napędzana przez silnik o mocy 258 KM (320 Nm0. Podstawowy wariant sedana przejedzie na jednym ładowaniu do 479 km i osiągnie pierwszą “setkę” w 7,6 sekundy. W tym przypadku akumulator naładujemy od 10 do 80 proc. w ok. 22 minuty z maksymalną mocą 200 kW. W drugiej wersji Mazda 6e e-Skyactiv EV Long Range jest wyposażona w większy akumulator o pojemności 80 kWh oraz silnik o mocy 244 KM i 320 Nm. Zasięg do 552 km.

Mazda Arata

Mazda Arata

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda się nie poddaje. Opracowuje nowy silnik spalinowy. Będzie wyjątkowo "czysty"

W segmencie modeli średniej klasy Mazda wprowadza na rynek model 6e, zupełnie nowego sedana z napędem elektrycznym, który pojawi się w Europie. Mazda 6e będzie dostępna od lata 2025 roku. Teraz media donoszą o kolejnym planowanym elektryku Mazdy. Japończycy złożyli już odpowiedni wniosek patentowy w Europejskim Urzędzie Patentowym dla nazwy CX-6e. To rzuca nowe światło na model koncepcyjny elektrycznego SUV-a Arata, który był zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Pekinie w kwietniu 2024 roku. Dotychczas zakładano, że SUV w swojej produkcyjnej wersji trafi wyłącznie na rynek chiński. Jego premiera może mieć miejsce już latem 2025 roku. Jednak zarezerwowane oznaczenie CX-6e najpewniej przypieczętuje karierę tego modelu również w Europie, nawet jeśli Mazda póki co milczy w w tej sprawie. Po ciepłym przyjęciu limuzyny 6e taki ruch nie byłby zaskoczeniem.

Reklama
Samochód Jutra
Cupra Tindaya: Tak będą wyglądać przyszłe modele hiszpańskiej marki
Samochód Jutra
Škoda Vision O. Czy tak będzie wyglądać elektryczny Superb Combi?
Samochód Jutra
Tak wygląda następca Audi TT. Concept C to roadster z twardym dachem
Samochód Jutra
Wraca moda na silniki V8. Nowy Lexus zapiera dech w piersiach
Samochód Jutra
Skoda myśli mądrze. Będzie nowy elektryk, ale aktualna Octavia zostaje w programie
Reklama
Reklama