Mazda 6 wróci do salonów. Jej pochodzenie i napęd zaskakuje

Już w 2025 roku zawita do salonów sprzedaży nowa Mazda 6. Wiemy jak będzie wyglądać i jaki otrzyma napęd. Japończycy zaprezentowali już technologię i design w Chinach, a teraz podali więcej szczegółów.

Publikacja: 17.10.2024 20:39

EZ-6 nie tylko zastąpi Mazdę 6, ale będzie pierwszym modelem w ramach nowej ofensywy elektrycznej

EZ-6 nie tylko zastąpi Mazdę 6, ale będzie pierwszym modelem w ramach nowej ofensywy elektrycznej

Foto: mat. prasowe

Wiosną 2024 roku na targach motoryzacyjnych w Pekinie Mazda zaprezentowała model EZ-6, koncept nowego elektrycznego sedana w formacie Mazdy 6. T jednak coś więcej niż tylko wizja, bo ten sedan klasy średniej trafi na rynek. Początkowo w Chinach, ale później także w Europie. Będzie to pierwszy światowy elektryczny model Mazdy. EZ-6 nie tylko zastąpi Mazdę 6, ale będzie pierwszym modelem w ramach nowej ofensywy elektrycznej, w której Mazda polega na technologii swojego chińskiego partnera. Mazda ma spółkę joint venture z chińską firmą motoryzacyjną Chongqing Changan Automobile. Elektryczny model EZ-6 będzie technicznie blisko spokrewniony z Changan Deepal SL03, który ma moc 258 KM i napęd na tylne koła. Dostępne są dwie baterie - o pojemności 56 kWh i 69 kWh. Według chińskiego testowego cyklu zużycia w zależności od baterii zasięg wynosi 480 i 600 km.

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda wprowadza nowy logotyp. Ma określić globalną reorientację marki

EZ-6 jest już dostępny w przedsprzedaży w Chinach nie tylko jako pojazd w pełni elektryczny, ale także w wersji ze spalinowym generatorem prądu. W tej opcji Mazda łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 95 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM. Również w tym przypadku dostępne są akumulatory o dwóch różnych rozmiarach. Zasięg na napędzie elektrycznym powinien wynosić 130 i 200 km, ale doliczając benzynowy generator całkowity zasięg wynosi do nawet do 1300 km.

Wnętrze EZ-6 jest zupełnie nowe. Trudno porównać go do któregoś z aktualnych modeli Mazdy.

Mazda EZ-6 to pierwszy model, w którym zastosowano nowy język stylistyczny marki. Limuzyna na pierwszych zdjęciach prezentuje się znakomicie. Ma dynamiczny przód z wąskimi przednimi światłami, chowane klamki i tylne światła rozciągające się na całej szerokości nadwozia. Zamiast emblematu z tyłu Mazda wypisuje napis na pokrywie bagażnika gdzie jest schowany wysuwny spoiler. Nowa limuzyna Mazdy ma 4,92 m długości, 1,89 m szerokości i 1,49 m wysokości. Jest więc o 56 mm dłuższa, o 50 mm szersza i o 35 mm wyższa od Mazdy 6 sedan.

Foto: mat. prasowe

Wnętrze Mazdy EZ-6 trudno porównać do innych modeli Mazdy. Na środkowej konsoli EZ-6 dominuje 14,6-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, znacznie większy niż wszystkie inne znane ekrany Mazdy. Dostępny jest także cyfrowy zestaw wskaźników, wyświetlacz przezierny z widokiem w rzeczywistości rozszerzonej i fizyczne przyciski wyłącznie na spłaszczonym na dole kole kierownicy. Ceny Mazdy EZ-6 w Chinach mogą zaskakiwać. W zależności od wersji wynoszą od 160 do 200 tys. juanów, a w przeliczeniu to 88-110 tys. zł. Niestety na europejskim rynku nowa Mazda będzie znacznie droższa.

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy pomysł Mazdy. Elektryk, do którego zatankujesz benzynę

Wiosną 2024 roku na targach motoryzacyjnych w Pekinie Mazda zaprezentowała model EZ-6, koncept nowego elektrycznego sedana w formacie Mazdy 6. T jednak coś więcej niż tylko wizja, bo ten sedan klasy średniej trafi na rynek. Początkowo w Chinach, ale później także w Europie. Będzie to pierwszy światowy elektryczny model Mazdy. EZ-6 nie tylko zastąpi Mazdę 6, ale będzie pierwszym modelem w ramach nowej ofensywy elektrycznej, w której Mazda polega na technologii swojego chińskiego partnera. Mazda ma spółkę joint venture z chińską firmą motoryzacyjną Chongqing Changan Automobile. Elektryczny model EZ-6 będzie technicznie blisko spokrewniony z Changan Deepal SL03, który ma moc 258 KM i napęd na tylne koła. Dostępne są dwie baterie - o pojemności 56 kWh i 69 kWh. Według chińskiego testowego cyklu zużycia w zależności od baterii zasięg wynosi 480 i 600 km.

Premiery
Louis Vuitton na kołach. Francuzi mają nowy okręt flagowy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy