Wiosną 2024 roku na targach motoryzacyjnych w Pekinie Mazda zaprezentowała model EZ-6, koncept nowego elektrycznego sedana w formacie Mazdy 6. T jednak coś więcej niż tylko wizja, bo ten sedan klasy średniej trafi na rynek. Początkowo w Chinach, ale później także w Europie. Będzie to pierwszy światowy elektryczny model Mazdy. EZ-6 nie tylko zastąpi Mazdę 6, ale będzie pierwszym modelem w ramach nowej ofensywy elektrycznej, w której Mazda polega na technologii swojego chińskiego partnera. Mazda ma spółkę joint venture z chińską firmą motoryzacyjną Chongqing Changan Automobile. Elektryczny model EZ-6 będzie technicznie blisko spokrewniony z Changan Deepal SL03, który ma moc 258 KM i napęd na tylne koła. Dostępne są dwie baterie - o pojemności 56 kWh i 69 kWh. Według chińskiego testowego cyklu zużycia w zależności od baterii zasięg wynosi 480 i 600 km.
Czytaj więcej
Mazda zgłosiła swój nowy logotyp do urzędu patentowego w Japonii. Nowy bardziej kanciasty, spłaszczony design ma być czymś w rodzaju sygnału startowego do globalnej reorientacji marki.
EZ-6 jest już dostępny w przedsprzedaży w Chinach nie tylko jako pojazd w pełni elektryczny, ale także w wersji ze spalinowym generatorem prądu. W tej opcji Mazda łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 95 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM. Również w tym przypadku dostępne są akumulatory o dwóch różnych rozmiarach. Zasięg na napędzie elektrycznym powinien wynosić 130 i 200 km, ale doliczając benzynowy generator całkowity zasięg wynosi do nawet do 1300 km.