Reklama
Rozwiń
Reklama

Mazda 6 wróci do salonów. Jej pochodzenie i napęd zaskakuje

Już w 2025 roku zawita do salonów sprzedaży nowa Mazda 6. Wiemy jak będzie wyglądać i jaki otrzyma napęd. Japończycy zaprezentowali już technologię i design w Chinach, a teraz podali więcej szczegółów.

Publikacja: 17.10.2024 20:39

EZ-6 nie tylko zastąpi Mazdę 6, ale będzie pierwszym modelem w ramach nowej ofensywy elektrycznej

EZ-6 nie tylko zastąpi Mazdę 6, ale będzie pierwszym modelem w ramach nowej ofensywy elektrycznej

Foto: mat. prasowe

Wiosną 2024 roku na targach motoryzacyjnych w Pekinie Mazda zaprezentowała model EZ-6, koncept nowego elektrycznego sedana w formacie Mazdy 6. T jednak coś więcej niż tylko wizja, bo ten sedan klasy średniej trafi na rynek. Początkowo w Chinach, ale później także w Europie. Będzie to pierwszy światowy elektryczny model Mazdy. EZ-6 nie tylko zastąpi Mazdę 6, ale będzie pierwszym modelem w ramach nowej ofensywy elektrycznej, w której Mazda polega na technologii swojego chińskiego partnera. Mazda ma spółkę joint venture z chińską firmą motoryzacyjną Chongqing Changan Automobile. Elektryczny model EZ-6 będzie technicznie blisko spokrewniony z Changan Deepal SL03, który ma moc 258 KM i napęd na tylne koła. Dostępne są dwie baterie - o pojemności 56 kWh i 69 kWh. Według chińskiego testowego cyklu zużycia w zależności od baterii zasięg wynosi 480 i 600 km.

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda wprowadza nowy logotyp. Ma określić globalną reorientację marki

EZ-6 jest już dostępny w przedsprzedaży w Chinach nie tylko jako pojazd w pełni elektryczny, ale także w wersji ze spalinowym generatorem prądu. W tej opcji Mazda łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 95 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM. Również w tym przypadku dostępne są akumulatory o dwóch różnych rozmiarach. Zasięg na napędzie elektrycznym powinien wynosić 130 i 200 km, ale doliczając benzynowy generator całkowity zasięg wynosi do nawet do 1300 km.

Wnętrze EZ-6 jest zupełnie nowe. Trudno porównać go do któregoś z aktualnych modeli Mazdy.

Reklama
Reklama

Mazda EZ-6 to pierwszy model, w którym zastosowano nowy język stylistyczny marki. Limuzyna na pierwszych zdjęciach prezentuje się znakomicie. Ma dynamiczny przód z wąskimi przednimi światłami, chowane klamki i tylne światła rozciągające się na całej szerokości nadwozia. Zamiast emblematu z tyłu Mazda wypisuje napis na pokrywie bagażnika gdzie jest schowany wysuwny spoiler. Nowa limuzyna Mazdy ma 4,92 m długości, 1,89 m szerokości i 1,49 m wysokości. Jest więc o 56 mm dłuższa, o 50 mm szersza i o 35 mm wyższa od Mazdy 6 sedan.

Foto: mat. prasowe

Wnętrze Mazdy EZ-6 trudno porównać do innych modeli Mazdy. Na środkowej konsoli EZ-6 dominuje 14,6-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, znacznie większy niż wszystkie inne znane ekrany Mazdy. Dostępny jest także cyfrowy zestaw wskaźników, wyświetlacz przezierny z widokiem w rzeczywistości rozszerzonej i fizyczne przyciski wyłącznie na spłaszczonym na dole kole kierownicy. Ceny Mazdy EZ-6 w Chinach mogą zaskakiwać. W zależności od wersji wynoszą od 160 do 200 tys. juanów, a w przeliczeniu to 88-110 tys. zł. Niestety na europejskim rynku nowa Mazda będzie znacznie droższa.

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy pomysł Mazdy. Elektryk, do którego zatankujesz benzynę
Premiery
Cupra Leon VZ TCR to hot hatch starej szkoły. Powstanie tylko 499 sztuk
Premiery
Porsche zrobiło z 20-letniego używanego auta nowy samochód. Kosztowało to miliony
Premiery
Ferrari Amalfi: Elegancja codzienności, precyzja toru, dusza gran turismo
Premiery
Powstanie tylko 90 egz. Limitowane Porsche 911 GT3 za prawie 1,9 mln zł
Premiery
Ten chiński SUV kosztuje tylko 30 tys. zł. Nowe auto za cenę używanego
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama