Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem

Około dwa i pół roku po wprowadzeniu na rynek Mazda modernizuje model CX-60. Popularny SUV otrzyma m.in. poprawione zawieszenie i nowe pakiety wyposażenia.

Publikacja: 20.11.2024 07:45

Zmodernizowana Mazda CX-60

Zmodernizowana Mazda CX-60

Foto: mat. prasowe

Po modernizacji zawieszenia Mazda obiecuje poprawę komfortu jazdy i stabilności prowadzenia. Zmodyfikowano geometrię i tłumienie przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz poprawiono elementy wielowahaczowego zawieszenia tylnego. W tylnym zawieszeniu zastosowano bardziej miękkie sprężyny i zwiększono skok zawieszenia. Ponadto dostrojono oprogramowanie układu wspomagania kierownicy, system Kontroli Zachowania Kinematycznego (KPC), który zwiększa przyczepność na zakrętach, układu DSC oraz układu napędu na wszystkie koła i-Activ AWD.

Mazda CX-60

Mazda CX-60

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nadchodzi nowa Mazda MX-5. To najchętniej kupowany roadster na świecie

Druga ważna innowacja dotyczy zakresu wyposażenia. W przyszłości Mazda CX-60 będzie dostępna w dwóch nowych topowych wersjach wyposażenia - Homura Plus i Takumi Plus. Pozostałe wersje - Prime Line, Exclusive Line, Homura i Takumi - pozostają bez zmian. Warianty Plus rozszerzają zakres wyposażenia, które obejmuje m.in. przesuwany panoramiczny szklany dach, lepszy system nagłośnienia, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika czy kamery 360 ​​stopni. Jednocześnie podstawowe wyposażenie Homura zostało wzbogacone o wnętrze ze skóry nappa w kolorze czarnym, pokrycie deski rozdzielczej ze skóry, dekoracyjne wstawki z wykończeniem w kolorze brązu w drzwiach i na konsoli środkowej oraz czarną podsufitkę. Aktualizację na rok modelowy 2025 uzupełnia nowy metaliczny lakier Zircon Sand.

Mazda CX-60

Mazda CX-60

Foto: mat. prasowe

Nowa Mazda CX-60 pod maską z 6-cylindrowym dieslem

Pod maską nadal jest czterocylindrowy PHEV o pojemności 2,5 litra, mocy 327 KM i zasięgu elektrycznym ok. 64 km. Dostępny jest także sześciocylindrowy rzędowy turbodiesel o pojemności 3,3 litra o mocy 200 i 254 KM. Napędy zawsze połączone są z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym. Napęd na wszystkie koła jest standardem w modelu PHEV i topowym silniku wysokoprężnym. Pierwsze dostawy do klientów zmodernizowanej Mazdy CX-60 zaplanowano na początek 2025 roku.

Mazda CX-60

Mazda CX-60

Foto: mat. prasowe

Mazda CX-60

Mazda CX-60

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda się nie poddaje. Opracowuje nowy silnik spalinowy. Będzie wyjątkowo "czysty"

Po modernizacji zawieszenia Mazda obiecuje poprawę komfortu jazdy i stabilności prowadzenia. Zmodyfikowano geometrię i tłumienie przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz poprawiono elementy wielowahaczowego zawieszenia tylnego. W tylnym zawieszeniu zastosowano bardziej miękkie sprężyny i zwiększono skok zawieszenia. Ponadto dostrojono oprogramowanie układu wspomagania kierownicy, system Kontroli Zachowania Kinematycznego (KPC), który zwiększa przyczepność na zakrętach, układu DSC oraz układu napędu na wszystkie koła i-Activ AWD.

Pozostało 81% artykułu
Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej