Masashi Nakayama, szef projektu koncepcyjnego modelu Iconic SP, potwierdził w wywiadzie, że w niedługim czasie pojawi się nowa Mazda MX-5. Iconic SP to co prawda coupé ze stałym dachem i drzwiami otwieranymi do góry, ale to właśnie na tej bazie ma powstać nowy roadster. Przy długości 4,18 m, szerokości 1,85 m i wysokości 1,15 m Mazda Iconic SP jest znacznie większa od obecnego MX-5 (3,91/1,73/1,22 m). Również rozstaw osi jest znacznie większy, który wynosi od 2590 mm (aktualnie 2310 mm). Znacznie większe wymiary oznaczają też większą masę własną - Iconic SP waży 1450 kilogramów, MX-5 niecałe 1200 kilogramów. Zobaczymy czy nowa generacja kultowego roadstera aż tak bardzo urośnie, ale wszystko na to wygląda, no bo gdzieś trzeba zmieścić akumulatory.
Mazda Iconic SP
Czytaj więcej
Już w 2025 roku zawita do salonów sprzedaży nowa Mazda 6. Wiemy jak będzie wyglądać i jaki otrzyma napęd. Japończycy zaprezentowali już technologię i design w Chinach, a teraz podali więcej szczegółów.
Pod elegancko zaprojektowanym nadwoziem z długą, płaską przednią maską kryje się koncepcja napędu elektrycznego, znana już z Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV. Silnik elektryczny o mocy 170 KM napędza przednie koła. Energię zapewnia akumulator o pojemności 17,8 kWh. Aby zrekompensować skromną pojemność baterii napęd rozszerzony jest o silnik Wankla, o pojemności 830 cm3, mocy 75 KM i 117 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który służy tylko do jednego - ładowaniu akumulatora. W ten sposób w Mazdzie MX-30 zasięg wynosi aż 680 kilometrów.
Mazda Iconic SP