W 2018 roku chińskie władze zapowiedziały zniesienie limitów własności zagranicznych partnerów w spółkach j. v. produkujących auta elektryczne, od 2020 r. dla producentów pojazdów dostawczych i od 2022 r. dla całego rynku samochodowego. Wcześniej wszystkie firmy zagraniczne zdecydowane na rozpoczęcie produkcji samochodów w Chinach musiały zawiązywać z miejscowymi partnerami spółki o równych udziałach 50:50 proc. Producent aut segmentu premium z Monachium był pierwszym zagranicznym podmiotem, który w październiku 2018 ogłosił zamiar przejęcia kontroli nad główną spółką w Chinach BMW Brilliance Automotive, utworzoną w maju 2003 z Brilliance Group z centralą w Shenyang. Spółka ma już zaplanowaną działalność do 2040 r. Dotyczy ona prac badawczo-rozwojowych, zakupu materiałów i surowców, produkcji, sprzedaży i serwisowania po sprzedaży samochodów BMW w Chinach. Główny ośrodek produkcji znajduje się w Shenyang, spółka ma oddziały w Pekinie i Szanghaju oraz filię Lingyue Digital Information Technology w Pekinie. Zatrudnia obecnie ponad 20 tys. ludzi, korzysta z sieci 400 miejscowych dostawców.
Teraz trwa rozbudowa fabryki w okręgu Dadong. W Tiexi, obok już istniejącego zakładu, powstaje nowy, który będzie produkował samochody elektryczne, hybrydy i pojazdy z silnikami spalinowymi. BMW zamierza uruchomić w II kwartale 2022 w Chinach produkcję modelu X5, dotychczas sprowadzanego ze Spartanburga (USA). W 2021 r. dostarczyła w Chinach 846 237 aut BMW i Mini, o 9 proc. więcej niż rok wcześniej, a spółka BBA wyprodukowała 700 tys. samochodów. Bawarczycy spodziewają się dalszego wzrostu sprzedaży w bieżącym roku. BMW poinformował, że ogłoszona operacja zapewni jej jednorazowy przychód 7-8 mld euro w wynikach finansowych działu samochodowego i zwiększy przepływy gotówkowe o ok. 5 mld euro. — Rozszerzony kontrakt tworzy fundament dla dalszego wzrostu i rozwoju i toruje drogę rozwojowi w trzech głównych regionach świata — oświadczył szef pionu finansowego, Nicolas Peter, cytowany przez Reutera.