BMW zadowolone z wyników. Lider polskiego rynku segmentu premium w 2021 roku

Publikacja: 30.01.2022 10:47

BMW zadowolone z wyników. Lider polskiego rynku segmentu premium w 2021 roku

Foto: mat. prasowe

W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano 23 964 samochody ze znaczkiem BMW. Jest to wynik o 31 proc. lepszy niż w 2020 roku i ponad czterokrotny wzrost na przestrzeni ostatniej dekady. Takie statystyki to przede wszystkim zasługa modeli X3 i X4, które zostały wybrane przez 4463 klientów oraz serię 3 z liczbą rejestracji na poziomie 4084 sztuk. SUV-y X5 i X6 to 3695 rejestracji, a modele X7 i seria 8 przyciągnęły odpowiednio 648 i 334 klientów. BMW serii 1 zostało zarejestrowane w liczbie 2276 sztuk, pozwalając uzyskać pozycję lidera w swojej klasie ze wzrostem 52 proc. Równie dobrze poradziła sobie rodzina X1 i X2 (2538 szt., wzrost o 52 proc.) oraz BMW serii 2 Gran Coupé (1364 szt., dwukrotność wyniku z 2020 r.). Popularnością cieszą się też sportowe odmiany BMW z serii M GmbH. Liczba zarejestrowanych modeli BMW M wzrosła o 41 procent z modelami M3 i M4 na czele. W 2021 r. firma zarejestrowała 450 w pełni elektrycznych BMW (120 proc. wzrostu). Najpopularniejszym modelem elektrycznym było ponownie BMW i3, a za nim znalazło się nowe BMW iX3. Z kolei hybryd typu plug-in z przybyło o 63 proc. (1087 sztuk) więcej niż rok wcześniej.

BMW X3

BMW X3

mat. prasowe

Marka Mini to 2628 rejestracji w 2021 roku, co przyczyniło się do osiągnięcia 26 proc. wzrostu w stosunku do roku wcześniejszego. Najpopularniejszym modelem był Countryman z 748 rejestracjami (+31 proc. r/r). Usportowiony model John Cooper Works to 317 rejestracji, co przyczyniło się do 31 proc. wzrostu i 12 proc. udziału w sprzedaży Mini. Odmiana cabrio znalazła 57 proc. więcej nabywców. Elektryczny Mini Cooper SE znalazł 140 klientów, a hybryd zarejestrowano 180 egzemplarzy. Według zapowiedzi pełna gama produktowa marki zostanie zelektryfikowana na początku 2030 r. BMW Motorrad w 2021 r. pozyskało 2286 nowych właścicieli, co przełożyło się na wzrost 30 proc. i zapewniając pozycję lidera w klasie powyżej 500 cm3. Największym zainteresowaniem cieszyły się także w segmentach Adventure i Tour.

Mini Countryman

Mini Countryman

mat. prasowe

Czytaj więcej

Lakier, który sam zmienia kolor. Nowy pomysł BMW

Najbardziej wyczekiwana premiera w 2022 roku to nowa seria 7 oraz jej elektryczna odmiana i7. Ponadto pojawią się też BMW i4 (już na drogach) oraz BMW X1. BMW serii 5 dołączy do gamy modeli elektrycznych w 2023 r. Z kolei M GmbH zaprezentuje BMW M240i xDrive Coupé oraz w dalszej części roku pierwsze kombi w serii 3 - M3 Touring oraz ekskluzywną edycję BMW M4 Coupé. W marce Mini pojawi się następca Coutrymana. W Polsce sieć dealerska zostanie rozbudowana do 26 salonów, czyli o 10 więcej niż na początku 2021 r. Należąca do BMW luksusowa marka Rolls-Royce zaprezentuje pierwszy w pełni elektryczny model Spectre. Natomiast BMW Motorrad dla fanów dwóch kół planuje wprowadzić elektryczny skuter CE 04 i nową rodzinę motocykli turystycznych K 1600.

BMW M240i Coupe

BMW M240i Coupe

mat. prasowe

W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano 23 964 samochody ze znaczkiem BMW. Jest to wynik o 31 proc. lepszy niż w 2020 roku i ponad czterokrotny wzrost na przestrzeni ostatniej dekady. Takie statystyki to przede wszystkim zasługa modeli X3 i X4, które zostały wybrane przez 4463 klientów oraz serię 3 z liczbą rejestracji na poziomie 4084 sztuk. SUV-y X5 i X6 to 3695 rejestracji, a modele X7 i seria 8 przyciągnęły odpowiednio 648 i 334 klientów. BMW serii 1 zostało zarejestrowane w liczbie 2276 sztuk, pozwalając uzyskać pozycję lidera w swojej klasie ze wzrostem 52 proc. Równie dobrze poradziła sobie rodzina X1 i X2 (2538 szt., wzrost o 52 proc.) oraz BMW serii 2 Gran Coupé (1364 szt., dwukrotność wyniku z 2020 r.). Popularnością cieszą się też sportowe odmiany BMW z serii M GmbH. Liczba zarejestrowanych modeli BMW M wzrosła o 41 procent z modelami M3 i M4 na czele. W 2021 r. firma zarejestrowała 450 w pełni elektrycznych BMW (120 proc. wzrostu). Najpopularniejszym modelem elektrycznym było ponownie BMW i3, a za nim znalazło się nowe BMW iX3. Z kolei hybryd typu plug-in z przybyło o 63 proc. (1087 sztuk) więcej niż rok wcześniej.

Producenci
Chińska firma stanie się największym niezależnym dostawcą silników na świecie
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Producenci
Po 20 latach produkcji Volkswagen zamknie swoją najbardziej prestiżową fabrykę
Producenci
Volkswagen tnie miejsca pracy i produkcję elektryków w Dreżnie i Zwickau
Producenci
Druzgocący raport: Ochrona danych w samochodzie to prawdziwy koszmar
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Producenci
Volkswagen ogranicza produkcję w swoich fabrykach. Brak części
Producenci
Klan Porsche-Piëch pod ostrą krytyką po wyborze nowego członka zarządu