BMW zadowolone z wyników. Lider polskiego rynku segmentu premium w 2021 roku

Publikacja: 30.01.2022 10:47

BMW zadowolone z wyników. Lider polskiego rynku segmentu premium w 2021 roku

Foto: mat. prasowe

W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano 23 964 samochody ze znaczkiem BMW. Jest to wynik o 31 proc. lepszy niż w 2020 roku i ponad czterokrotny wzrost na przestrzeni ostatniej dekady. Takie statystyki to przede wszystkim zasługa modeli X3 i X4, które zostały wybrane przez 4463 klientów oraz serię 3 z liczbą rejestracji na poziomie 4084 sztuk. SUV-y X5 i X6 to 3695 rejestracji, a modele X7 i seria 8 przyciągnęły odpowiednio 648 i 334 klientów. BMW serii 1 zostało zarejestrowane w liczbie 2276 sztuk, pozwalając uzyskać pozycję lidera w swojej klasie ze wzrostem 52 proc. Równie dobrze poradziła sobie rodzina X1 i X2 (2538 szt., wzrost o 52 proc.) oraz BMW serii 2 Gran Coupé (1364 szt., dwukrotność wyniku z 2020 r.). Popularnością cieszą się też sportowe odmiany BMW z serii M GmbH. Liczba zarejestrowanych modeli BMW M wzrosła o 41 procent z modelami M3 i M4 na czele. W 2021 r. firma zarejestrowała 450 w pełni elektrycznych BMW (120 proc. wzrostu). Najpopularniejszym modelem elektrycznym było ponownie BMW i3, a za nim znalazło się nowe BMW iX3. Z kolei hybryd typu plug-in z przybyło o 63 proc. (1087 sztuk) więcej niż rok wcześniej.

BMW X3

BMW X3

Foto: mat. prasowe

Marka Mini to 2628 rejestracji w 2021 roku, co przyczyniło się do osiągnięcia 26 proc. wzrostu w stosunku do roku wcześniejszego. Najpopularniejszym modelem był Countryman z 748 rejestracjami (+31 proc. r/r). Usportowiony model John Cooper Works to 317 rejestracji, co przyczyniło się do 31 proc. wzrostu i 12 proc. udziału w sprzedaży Mini. Odmiana cabrio znalazła 57 proc. więcej nabywców. Elektryczny Mini Cooper SE znalazł 140 klientów, a hybryd zarejestrowano 180 egzemplarzy. Według zapowiedzi pełna gama produktowa marki zostanie zelektryfikowana na początku 2030 r. BMW Motorrad w 2021 r. pozyskało 2286 nowych właścicieli, co przełożyło się na wzrost 30 proc. i zapewniając pozycję lidera w klasie powyżej 500 cm3. Największym zainteresowaniem cieszyły się także w segmentach Adventure i Tour.

Mini Countryman

Mini Countryman

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Lakier, który sam zmienia kolor. Nowy pomysł BMW

Najbardziej wyczekiwana premiera w 2022 roku to nowa seria 7 oraz jej elektryczna odmiana i7. Ponadto pojawią się też BMW i4 (już na drogach) oraz BMW X1. BMW serii 5 dołączy do gamy modeli elektrycznych w 2023 r. Z kolei M GmbH zaprezentuje BMW M240i xDrive Coupé oraz w dalszej części roku pierwsze kombi w serii 3 - M3 Touring oraz ekskluzywną edycję BMW M4 Coupé. W marce Mini pojawi się następca Coutrymana. W Polsce sieć dealerska zostanie rozbudowana do 26 salonów, czyli o 10 więcej niż na początku 2021 r. Należąca do BMW luksusowa marka Rolls-Royce zaprezentuje pierwszy w pełni elektryczny model Spectre. Natomiast BMW Motorrad dla fanów dwóch kół planuje wprowadzić elektryczny skuter CE 04 i nową rodzinę motocykli turystycznych K 1600.

BMW M240i Coupe

BMW M240i Coupe

Foto: mat. prasowe

W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano 23 964 samochody ze znaczkiem BMW. Jest to wynik o 31 proc. lepszy niż w 2020 roku i ponad czterokrotny wzrost na przestrzeni ostatniej dekady. Takie statystyki to przede wszystkim zasługa modeli X3 i X4, które zostały wybrane przez 4463 klientów oraz serię 3 z liczbą rejestracji na poziomie 4084 sztuk. SUV-y X5 i X6 to 3695 rejestracji, a modele X7 i seria 8 przyciągnęły odpowiednio 648 i 334 klientów. BMW serii 1 zostało zarejestrowane w liczbie 2276 sztuk, pozwalając uzyskać pozycję lidera w swojej klasie ze wzrostem 52 proc. Równie dobrze poradziła sobie rodzina X1 i X2 (2538 szt., wzrost o 52 proc.) oraz BMW serii 2 Gran Coupé (1364 szt., dwukrotność wyniku z 2020 r.). Popularnością cieszą się też sportowe odmiany BMW z serii M GmbH. Liczba zarejestrowanych modeli BMW M wzrosła o 41 procent z modelami M3 i M4 na czele. W 2021 r. firma zarejestrowała 450 w pełni elektrycznych BMW (120 proc. wzrostu). Najpopularniejszym modelem elektrycznym było ponownie BMW i3, a za nim znalazło się nowe BMW iX3. Z kolei hybryd typu plug-in z przybyło o 63 proc. (1087 sztuk) więcej niż rok wcześniej.

Producenci
Kim jest Carlos Tavares? Jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci na rynku moto
Producenci
Ranking największych na świecie producentów samochodów. Dominuje jedna marka
Producenci
Nowy logotyp Jaguara, o którym mówią wszyscy. I tak powinno być
Producenci
Problemy Volkswagena pogłębiają się. Możliwe strajki załogi
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Producenci
Donald Trump dociska niemiecką motoryzację. Ile fabryk w USA mają BMW, Mercedes i Volkswagen?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką