Dla Chery International, który coraz odważniej podbija Europę uważa wprowadzenie Omody za ważny test. Ta marka może zmienić postrzeganie chińskich aut, które dotychczas zdecydowanie nie kojarzyły się z segmentem premium. W planach jest również wejście na rynek polski drugiej marki Chery - Jaecoo. Z kalendarza wynika, że SUV-y J7 i J8 mają pojawić się na polskim rynku w drugiej połowie 2024 roku. Polska znalazła się na radarze Omody w ramach europejskiej ekspansji. Chińska marka chce zaistnieć przede wszystkim w Holandii, Niemczech, Włoszech, Szwecji, Francji oraz Hiszpanii. Póki co auta Omody sprzedawane są w Australii, Turcji i Indonezji, oraz oczywiście w Chinach, gdzie nawet powstały kluby „omoderów”, czyli sympatyków tej marki.
Omoda 5
Łącznie można je już kupić, bądź pojawią się w najbliższym czasie, na 18. rynkach. Chińska premiera Omody 5 odbyła się w 2022 roku. A w planach jest sprzedaż 1,4 mld aut w 2030 roku. A ile aut zamierzają sprzedać w Polsce w 2024 roku? - Nie robimy takich prognoz - mówił podczas spotkania online Ajax Jia, dyrektor Omoda Europe. - Pierwszy rok chcemy poświęcić na budowę wizerunku i rozpoznanie rynku. W żadnym wypadku nie zamierzamy natychmiast walczyć o wolumen sprzedaży. Mamy zaplanowane najróżniejsze kampanie, jak chociażby „Holiday for Free”, podczas których nieodpłatnie będziemy udostępniać nasze auta, zeby umożliwić zapoznanie się z marką - dodał odpowiadając na pytanie „Rzeczpospolitej”.
Czytaj więcej
Chiński producent samochodów BYD wprowadza na rynek nową submarkę premium – Yangwang. Jednym z dwóch pierwszych modeli jest SUV U8, który ma bardzo szczególne możliwości.
Jeśli chodzi o wsparcie sprzedaży, to Omoda zamierza stworzyć dobre warunki współpracując z którymś z banków. Kogo Chińczycy uważają za swojego największego konkurenta? - Przede wszystkim marki japońskie. Dlatego, że odnoszą sukcesy - tłumaczy Ajax Jia. Dlaczego w takim razie nie startują od razu z napędem elektrycznym, skoro Japończycy stawiają na elektryki i hybrydy? - Będą i takie modele, ale zdecydowaliśmy się na auto spalinowe, ponieważ w Polsce ten napęd jest najbardziej popularny, to 60 proc. rynku - mówi Dickson Huang, szef marketingu Omody. Nowa chińska marka chce wystartować z przynajmniej 20. własnymi salonami w 10 głównych polskich miastach, w tym w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. - Polski rynek jest duży, więc planujemy współpracę także z dilerami. Od zeszłego roku działają już nasi specjaliści. Jeśli chodzi o części zamienne, to planujemy jeden centralny europejski magazyn, ale w Polsce zorganizujemy też placówkę pod Warszawą. Warunki gwarancji nie zostały jeszcze ustalone. Trwają rozmowy z partnerami biznesowymi. Ale przymierzamy się do 5 lat , bądź 100 tys.km - mówi Ajax Jia, dyrektor Omoda Europe.