Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie są kluczowe plany chińskiego koncernu GAC na polski rynek motoryzacyjny?
- Które dwa modele samochodów elektrycznych GAC będą dostępne w Polsce i jakie są ich główne cechy?
- W jaki sposób Jameel Motors Poland wspiera dystrybucję samochodów GAC w Europie?
Na polski rynek wjeżdża nowa marka – GAC Motor, należąca do jednego z największych koncernów motoryzacyjnych w Chinach. Dla wielu to nowa nazwa, ale nie nowicjusz. Guangzhou Automobile Group (GAC) działa od 1997 r., współtworząc w Azji spółki joint venture z Hondą i Toyotą. Od 2008 r. rozwija też własną markę samochodową, a dziś produkuje auta dostępne już w 80 krajach świata. Teraz GAC wchodzi do Unii Europejskiej – i zaczyna właśnie od Polski. Za dystrybucję w naszym kraju odpowiada Jameel Motors Poland, należąca do globalnej grupy Abdul Latif Jameel, która ma doświadczenie m.in. w imporcie aut Geely. Polska jest dla GAC testowym rynkiem przed ekspansją w całej Europie. Pierwszy salon marki przy ul. Jubilerskiej w Warszawie został właśnie otwarty, a sieć dilerska ma objąć dziewięć największych miast w kraju.
GAC Hyper HT
Dwa modele na start
Na początek GAC wprowadza dwa w pełni elektryczne modele: Aion V i Hyper HT. Pierwszy z nich to 4,6-metrowy SUV z napędem na przednią oś. Silnik elektryczny o mocy 204 KM i momencie 240 Nm pozwala rozpędzić auto do 100 km/h w 7,9 sekundy. Akumulator o pojemności 75,3 kWh zapewnia w realnych warunkach około 300 km zasięgu, choć według cyklu WLTP – nawet 510 km. Auto ładuje się z mocą do 180 kW, co pozwala uzupełnić energię od 10 do 80 proc. w 24 minuty. Wnętrze Aiona V zaskakuje przestronnością i jakością wykonania. Rozstaw osi wynosi 2775 mm, a płaska podłoga i szeroki zakres regulacji tylnej kanapy pozwalają uzyskać wręcz „pozycję relaksu”. W bogatszej wersji Luxury dostępne są fotele z masażem, wentylacją i ogrzewaniem, lodówka w podłokietniku, stoliki w drugim rzędzie czy chłodzona ładowarka na dwa smartfony. Ciekawostką jest opcjonalny materac, który po złożeniu foteli pozwala zamienić Aiona w elektrycznego kampera.
Czytaj więcej
Na polskim rynku będzie dostępnych więcej modeli niż te, które aktualnie oferujemy - mówi Marcin...