Reklama

Nowa chińska marka motoryzacyjna pojawi się na polskim rynku

Chiński koncern motoryzacyjny Chery, eksportujący swoje produkty do ponad 80 krajów i regionów na całym świecie, zapowiada ekspansję w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. Model Omoda 5, pojawi się w trzecim kwartale tego roku także w Polsce.

Publikacja: 15.05.2023 18:12

Chery Omoda

Chery Omoda

Foto: mat. prasowe

- Polska jest jednym z największych europejskich rynków nowych samochodów z ogromnym potencjałem wzrostu na przyszłość. Zagraniczne marki samochodowe mają zaś znaczący wpływ na kształtowanie tego rynku. Markę Omoda kierujemy do młodszego, bardziej otwartego na nowości, pokolenia – mówi Ajax Jia, Country Director Omoda Poland, Brand Director Omoda Europe. Firma ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze badań i rozwoju, a także produkcji. Należąca do koncernu Connected Mega Factory, posiada w pełni zautomatyzowaną fabrykę, w której do procesów produkcyjnych wykorzystuje sztuczną inteligencję. Powstają w niej platformy przeznaczone dla 10 różnych modeli samochodów.

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Lexus wygrał w konkursie na największy grill i wyświetlacz

Foto: mat. prasowe

W halach powstaje 300 tys. pojazdów i 200 tys. części zamiennych rocznie, a z taśm montażowych zjeżdża co minutę jeden gotowy samochód. W przypadku Connected Mega Factory, pojęcie „smart” jest jak najbardziej adekwatne, bo fabryka jest w pełni zautomatyzowana i zdigitalizowana. Na powierzchni 550 tys. metrów kwadratowych (budynki zajmują działkę wielkości 830 tys. metrów kwadratowych) ulokowane są m.in.: formownia, spawalnia, lakiernia, montażownie, sklepy z silnikami i z przekładniami oraz zaplecze. Spawalnia to jedna z najważniejszych części fabryki z restrykcyjną kontrolą jakości - inteligentny system oparty jest na technologiach sztucznej inteligencji. „Litera „O" w nazwie Omoda oznacza pozytywne zaskoczenie i energię. Wywodzi się również z symbolu tlenu. Natomiast termin „Moda”, wzorowany jest na słowie „Modern", co oznacza jednocześnie nowoczesny i modny” – mówi o filozofii marki Ajax Jia, Country Director Omoda Poland, Brand Director Omoda Europe.

Reklama
Reklama

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Auto Shanghai 2023: Najciekawsze targi motoryzacyjne w Chinach

- Polska jest jednym z największych europejskich rynków nowych samochodów z ogromnym potencjałem wzrostu na przyszłość. Zagraniczne marki samochodowe mają zaś znaczący wpływ na kształtowanie tego rynku. Markę Omoda kierujemy do młodszego, bardziej otwartego na nowości, pokolenia – mówi Ajax Jia, Country Director Omoda Poland, Brand Director Omoda Europe. Firma ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze badań i rozwoju, a także produkcji. Należąca do koncernu Connected Mega Factory, posiada w pełni zautomatyzowaną fabrykę, w której do procesów produkcyjnych wykorzystuje sztuczną inteligencję. Powstają w niej platformy przeznaczone dla 10 różnych modeli samochodów.

Reklama
Po Drodze
Te samochody i rozwiązania wyprzedziły przyszłość. 10 innowacji, które zmieniły motoryzację
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Po Drodze
Wynalazek, który ocalił silnik spalinowy. Turbodoładowanie ma już ponad 50 lat
Po Drodze
Kończy się era kolejnych fajnych modeli aut. Ostatni Ford opuścił fabrykę
Po Drodze
Koniec ery Godzilli. Nissan GT-R R35 odchodzi po 18 latach chwały
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Po Drodze
Szept luksusu unoszący się nad asfaltem. Rolls-Royce Phantom ma 100 lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama