- Polska jest jednym z największych europejskich rynków nowych samochodów z ogromnym potencjałem wzrostu na przyszłość. Zagraniczne marki samochodowe mają zaś znaczący wpływ na kształtowanie tego rynku. Markę Omoda kierujemy do młodszego, bardziej otwartego na nowości, pokolenia – mówi Ajax Jia, Country Director Omoda Poland, Brand Director Omoda Europe. Firma ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze badań i rozwoju, a także produkcji. Należąca do koncernu Connected Mega Factory, posiada w pełni zautomatyzowaną fabrykę, w której do procesów produkcyjnych wykorzystuje sztuczną inteligencję. Powstają w niej platformy przeznaczone dla 10 różnych modeli samochodów.
Czytaj więcej
Luksusowy minivan Lexus LM drugiej generacji debiutuje na targach Szanghaju. Ma nie tylko najpokaźniejszą atrapę chłodnicy oferowaną w samochodach osobowych, ale również 48-calowy ekran multimediów we wnętrzu.
W halach powstaje 300 tys. pojazdów i 200 tys. części zamiennych rocznie, a z taśm montażowych zjeżdża co minutę jeden gotowy samochód. W przypadku Connected Mega Factory, pojęcie „smart” jest jak najbardziej adekwatne, bo fabryka jest w pełni zautomatyzowana i zdigitalizowana. Na powierzchni 550 tys. metrów kwadratowych (budynki zajmują działkę wielkości 830 tys. metrów kwadratowych) ulokowane są m.in.: formownia, spawalnia, lakiernia, montażownie, sklepy z silnikami i z przekładniami oraz zaplecze. Spawalnia to jedna z najważniejszych części fabryki z restrykcyjną kontrolą jakości - inteligentny system oparty jest na technologiach sztucznej inteligencji. „Litera „O" w nazwie Omoda oznacza pozytywne zaskoczenie i energię. Wywodzi się również z symbolu tlenu. Natomiast termin „Moda”, wzorowany jest na słowie „Modern", co oznacza jednocześnie nowoczesny i modny” – mówi o filozofii marki Ajax Jia, Country Director Omoda Poland, Brand Director Omoda Europe.