Nowa chińska marka ogłosiła ceny w Polsce. SUV z korzystnym cennikiem

Marka Jaecoo, która tak jak Omoda należy do chińskiego koncernu Chery, wprowadza na nasz rynek model o nazwie 7. Ma kanciaste linie i może mieć napęd na cztery koła. Lista wyposażenia seryjnego jest długa, a plany firmy - ambitne.

Publikacja: 24.10.2024 06:15

Jaecoo 7 radzi sobie znakomicie w terenie

Jaecoo 7 radzi sobie znakomicie w terenie

Foto: mat. prasowe

Ekspansja chińskich producentów na polski rynek zdaje się nabierać na sile. Nawet osoby, które wyjątkowo bacznie śledzą sytuację w motoryzacji, mogą czuć się zagubione i nie nadążać za kolejnymi egzotycznie brzmiącymi nazwami marek i modeli. Omodę i Jaecoo - czyli firmy wielkiego koncernu Chery - warto jednak zapamiętać. Chińczycy mają wyjątkowo ambitne plany. Jeszcze w tym roku obydwie te marki planują sprzedać w Polsce 3200 aut. W przyszłym - 18 000 samochodów. To oznaczałoby, że firmy trafią do sprzedażowego Top 10. To brzmi nieco jak deklaracje na wyrost - trzeba jednak przyznać, że polityka cenowa marek jest wyjątkowo konkurencyjna.

Jaecoo 7

Jaecoo 7

mat. prasowe

SUV z Chin z silnikiem benzynowym o mocy 147 KM

Jaecoo 7 to SUV o długości 4,5 metra. Ma 1,86 m szerokości, a jego wysokość to 1,68 m. Rozstaw osi to 267,2 cm. Pod względem wymiarów, model jest więc zbliżony np. do popularnego Hyundaia Tucsona. Odróżnia się jednak od koreańskiej propozycji kanciastą, bardziej terenową stylistyką. Pod maską Jaecoo pracuje silnik 1.6 turbo o mocy 147 KM i momencie obrotowym 275 Nm. Moc na koła - na przód lub na cztery - przenosi siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa. Jak na razie, w gamie nie ma wyboru innych wersji napędowych. Później (na początku 2025 roku) do cennika dołączy także hybryda plug-in, według zapowiedzi gwarantująca zasięg ok. 1300 km. Jaecoo 7 osiąga 100 km/h w 10,3 s z napędem na przód. Przy układzie 4x4 czas rozpędzania się rośnie do 11,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Czytaj więcej

Polacy polubili samochody z Chin i kupują ich coraz więcej. Znamy rynkowy hit
Jaecoo 7

Jaecoo 7

mat. prasowe

Ile kosztuje nowy, chiński model? Klienci mogą wybierać spośród dwóch wersji. Ta o nazwie Urban ma napęd na przód. W wyposażeniu: reflektory LED, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, elektrycznie sterowane fotele przednie z podgrzewaniem, tapicerka ze skóry ekologicznej, ekran 13,2 cala, dwustrefowa klimatyzacja czy ładowarka indukcyjna o mocy aż 50W. Oprócz tego, bazowe Jaecoo ma adaptacyjny tempomat, dach panoramiczny, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika i system bezprzewodowej obsługi smartfonów. Nie trzeba dopłacać nawet za lakier metalizowany. Cena takiego samochodu to 139 900 zł.

Jaecoo 7

Jaecoo 7

mat. prasowe

Jaecoo 7 startuje w Polsce z ceną od 139 900 zł 

Droższa jest odmiana 4x4 o nazwie Offroad. Tak jak wersja z napędem na przód, ma 20-centymetrowy prześwit. Na pokładzie takiego Jaecoo zagościły m.in. wyświetlacz head-up, podgrzewana kierownica i przednia szyba, a także zestaw audio Sony. Cena „uterenowionego” modelu wynosi 157 900 zł. Na samochody początkowo klienci mają czekać ok. 2-3 miesięcy. Później czas oczekiwania ma jednak skrócić się do 2 tygodni, a w Polsce powstaną trzy magazyny części na rynki Europy Środkowej. Czy chińska marka spełni ambitne plany sprzedażowe? Europejscy producenci zapewne mają powody do zmartwień.

Jaecoo 7

Jaecoo 7

mat. prasowe

Czytaj więcej

Omoda 5 ma już polskie ceny. Konkurenci mają powody do obaw

Ekspansja chińskich producentów na polski rynek zdaje się nabierać na sile. Nawet osoby, które wyjątkowo bacznie śledzą sytuację w motoryzacji, mogą czuć się zagubione i nie nadążać za kolejnymi egzotycznie brzmiącymi nazwami marek i modeli. Omodę i Jaecoo - czyli firmy wielkiego koncernu Chery - warto jednak zapamiętać. Chińczycy mają wyjątkowo ambitne plany. Jeszcze w tym roku obydwie te marki planują sprzedać w Polsce 3200 aut. W przyszłym - 18 000 samochodów. To oznaczałoby, że firmy trafią do sprzedażowego Top 10. To brzmi nieco jak deklaracje na wyrost - trzeba jednak przyznać, że polityka cenowa marek jest wyjątkowo konkurencyjna.

Pozostało 82% artykułu
W Salonach
Hyundai Staria jest już w ofercie. Sprawdzamy polskie ceny hybrydowego vana
W Salonach
Volvo XC90 po modernizacji. Ile teraz kosztuje i czy mocno zdrożało?
W Salonach
Omoda 5 ma już polskie ceny. Konkurenci mają powody do obaw
W Salonach
Ile kosztuje Nissan Qashqai po modernizacji? Znamy ceny japońskiego crossovera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
W Salonach
Nowy Opel Frontera wyceniony. To jeden z najtańszych modeli dla większej rodziny