Chińskie marki Omoda i Jaecoo to kolejne z firm z Państwa Środka, które w ostatnim czasie rozpoczęły działalność na polskim rynku. Po MG, BYD czy BAIC, przychodzi czas na graczy powiązanych z koncernem Chery. Jak na razie, walkę o klientów rozpoczyna Omoda 5. Co to za samochód? Mówimy o crossoverze mierzącym 4,373 m. Jeśli ktoś szuka skali porównawczej - mniej więcej taką długość ma popularna u nas Toyota C-HR. Szerokość Omody 5 to 1,824 m, a wysokość - 1,588 m.
Omoda 5
Czytaj więcej
W ostatnich kilkunastu tygodniach nad Wisłą zameldowały się cztery nowe chińskie marki motoryzacyjne, a to dopiero początek ekspansji ze wschodu. Ich oferty cenowo zgniatają konkurencję.
Pod maską auta może pracować tylko jeden silnik. To benzynowe 1.6 T-GDI rozwijające 147 KM i 275 Nm. W standardzie mamy automatyczną skrzynię biegów - to siedmiobiegowa „dwusprzęgłówka”. Przenosi moc na przednie koła. Napędu na cztery w gamie nie ma. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi w „Piątce” 10,1 s. Klienci nie mają wielkiego wyboru nie tylko w kwestii silnika, ale także wersji - choć prosta gama może okazać się dla wielu zaletą. Wybrać należy spośród dwóch wersji. Comfort ma w wyposażeniu m.in. 18-calowe felgi, LED-owe lampy, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania i czujnik deszczu. Oprócz tego można znaleźć tam elektrycznie sterowane fotele z wentylacją (to w tej klasie niespotykane), automatyczną klimatyzację i tempomat adaptacyjny, a także 12,3-calowy ekran z bezprzewodową obsługą Android Auto oraz Apple CarPlay.
Omoda 5